Microsoft: Sony betalar utvecklare för att skippa Game Pass

Medlem

Den här tråden

Medlem

Man kan säga att Microsoft kör på Sony's strategi. Fast nu utan vantar. CoD finns inte på Steam och Steam går ju bra och Valve har inga problem med att Microsoft köper Activision Blizzard, vilket framgår av dokumenten. CoD finns inte på Switch och Nintendo har heller inget problem med det, framgår också i dokumenten.

Och dem som tycker att det är dåligt uppförande av Microsoft att "Call out" Sony för det här. Vart var ni när FF7R inte ens får släppas på Xbox? Eller andra spel?

ZF
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Microsoft köper ju spelutvecklare för att kunna släppa spel exklusivt på sin plattform. Vad är skillnaden?

Det kan säkert också tyckas vara en rent teknisk skillnad i trollandet att Tesla bygger in användare i sitt elnät och att Volvo skickar in klagomål till elsäkerhesverket för att stånga av strömmen för att det snedvrider elanvändning i bilmarknaden.

Men det ses ofta som fulare att verksamheter springer och drar staten i kjolen än att de kör över med cash is king enligt traditionella högervärden.

Det är ju också ganska dominant support för det senare värdena just här.

ZF
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Och dem som tycker att det är dåligt uppförande av Microsoft att "Call out" Sony för det här. Vart var ni när FF7R inte ens får släppas på Xbox? Eller andra spel?

Visst är det det. Men att just FF inte finns på boxen har nog ganska säkert inte främst, eller knappt alls, med några avtal att göra.

Om Sony inte har råd att rakt av köpa Square så har de inte råd med någon livstidsexklusivitet heller. Och sådant förekommer ju knappt längre heller.

JRPGs säljer helt enkelt inte på boxen. Och det blev kanske extra tydligt för Square när Microsoft lade ner alla egna satsningar på sådana.

Medlem

Som en långvarig kund till båda dessa parter så blir jag lite konfunderad.
Inget vad dom gör borde ju störa mig. Har ju tillgång till bådas utbud.
Men, jag stör mig något enormt på båda parter när dom håller på.
Kanske är för "old school" för att fatta dagens spelindustri.

Mycket känns bara rörigt! Var hittar man vad?

Ska starta upp min Amiga 1200 och i min ensamhet skratta åt Atari igen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av showerguy:

Blir bojkott av SONY! Alla produkter hädanefter! Uppmanar flera FZ folk att göra detsamma!

Absolut, ska sluta lyssna på deras artister och inte se några filmer eller serier från Sony.
Inte heller köpa mig någon ny iPhone då kameran är en Sony i den.
Jobbigt när man lyssnar på radio dock, får alltid ha med mig hörselkåpor. Får nog börja med teckenspråk också, hör ju inte så bra liksom.

Bör nog gå tillbaka till stenåldern och köpa mig en flintabil. 👌😄 Någon som säljer en dinosaurie eller? *Skämtar*

Medlem

Jag hade köpt en konsoll där det var explicit förbjudet att släppa Call of Duty och liknande spel. Men det är bara jag. 🙂

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Jag är raka motsatsen. Mina Xbox har gått i högvarv och PS har dammat som aldrig förr. Tur att vi alla tycker olika i den frågan.

Men att påstå att man inte blir utnyttjade av Sony när det kommer till att mjölka sina spelare på pengar är att vara blind.

Jag vet inte vad du dillar om. Jag lägger inte pengar på sådant jag inte vill ha, och därmed blir jag varken utnyttjad av Sony eller Microsoft. Och, på vilket sätt har Sony mjölkat sina spelare på pengar?


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skriv svar