Internet hånar lökig Forspoken-trailer

Robot
Internet hånar lökig Forspoken-trailer

"I'm seeing freaking dragons."

#forspoken


FM-guru
F.d. Sisyr

Kanske borde man ha satsat på en kvinnlig Gordon Freeman istället.

Medlem

Jag vet inte, tycker inte det är så illa. Känns lite som dialogen och tonen i en genomsnittlig Spindelmannen-film. Så ja: lite töntigt, men inget som är värt att hetsa upp sig över.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Visst, lite töntigt är det. Som tidigare kommentar nämnde, påminner om vissa av de pinsamma dialogerna i många av de senaste Marvel-filmerna. Dock är det inget att orka hetsa upp sig över och göra narr av.

Inaktiv

Handlar spelet alltså om att en person från nutiden förflyttas till nån fantasivärld? Isf kan jag tycka att det kan vara ett roligt grepp om det görs rätt men jag vill helst inte höra för mycket snack från huvudkaraktären om det är som i trailern.

Medlem

Visst lite töntigt kanske? Inte så farligt som jag trodde det skulle vara. Men som andra sagt, känns ju precis som man kollar på en Marvel film när man hör dialogen.

Medlem

Ugh så trött på all jävla isekai hysteri. Så cringe så det finns inte

Medlem

I de flesta fall handlar det väl främst om att de förmedlar personens inre tankar, vilket i spel är relativt omöjligt att göra utan att få det att låta som att personen pratar med sig själv.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Blir mindre o mindre sugen på spelet, då den gått från allvarlig ton till att försöka vara hipp och catchy... (but I'll probably bang that any way)

Avstängd

Jag är inte särskilt förvånad över reaktionerna och misstänker att detta spel kommer bli en stor flopp. Personligen är jag inget fan av den estetiska ton de valt i spelet. Karaktären verkar på förhand väldigt ointressant också. Nej, det blir nog att avstå. Ser desto mer fram emot Callisto Protocol.

Medlem

Tonläget förvånar mig inte. Det är ju den typ av spel de vill sälja till den massa som gillar typ marvels action spel med superhjältar. Det är ju precis samma ton du ser från tex Spiderman.

Själv är genren inte intressant för mig så blir ytterst förvånad om forspoken hamnar i min hylla.

Medlem

Square Enix är mästare på pinsam voice acting.

Medlem

Det jag framför allt känner att jag oroar mig över i detta spelet är att de antingen 1) har en så tråkig spelvärld och lite att göra utanför strider att de inte vill visa upp det eller 2) gör världens sämsta jobb på att visa upp varför världen i spelet är intressant.

Det jag minns från det jag har sett är:
1. Huvudkaraktären transporteras till en fantasyvärld i behov av hjälp
2. Det finns bara fiender, andra karakätrer dyker upp i mellansekvenser
3. Världen är stor och öppen och full av... fiender
4. Fiender?
5. Finns det något kul att utforska? Hello???
6. Kolla världen ser väl typ snygg ut?
7. Just det. Drakar. Fiender..?

Jag vill verkligen att detta ska bli bra men marknadsföringen har verkligen gjort mig motsatsen till upphetsad. Dialogen är mitt minsta problem.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tonläget förvånar mig inte. Det är ju den typ av spel de vill sälja till den massa som gillar typ marvels action spel med superhjältar. Det är ju precis samma ton du ser från tex Spiderman.

Jag tänkte också på Marvel. Typ som nya Ms. Marvel. Är resten av spelet sådär väldigt pre-teen så passar det väl utmärkt med sånt röstskådespel.

Medlem

Trodde det var någon tramsig Twitter/TikTok-voiceover som försökte göra sig rolig över trailern. Helt otroligt att man betalar folk för att producera sådant skräp.

Medlem

Kändes som att se en Marvel-film lol


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

All PR är bra PR.

Redaktör
Skrivet av John7612:

All PR är bra PR.

Näpp.


signatur
Medlem

En får hoppas att det där bara var snack tillhörande trailern.

Medlem

Efter att ha kollat på trailern så känns det mest som taffliga klipp att passa ihop med röstskådespeleriet och musiken hjälpte inte heller.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Var smått intresserad av detta spelet då jag älskar storys där karaktären dras ur sin värld och in i en annan tid eller fantasy... men det är ganska uppenbart att jag inte är målgruppen för detta. Blir nog att hoppa över detta om det inte visar sig att gameplayet är något utöver vad man väntar sig.

Medlem
Skrivet av John7612:

All PR är bra PR.

Sony släppte ju om Morbius efter alla memes om den, och den gjorde fiasko en gång till på bio.

Medlem
Medlem

Vad är grejen med Joss Whedon som vissa kommentarer hänvisar till?

Medlem

Spelet ser fulare ut efter varje gång jag ser ny trailer. När de första videos kom, då under ett annat namn och en annan karaktär som man inte fick se ansiktet på så såg det awesome ut. Nu känns det väldigt överskärpt utan någon typ av atmosfär.

Nåväl, glad att det kommer till PC i alla fall, om det skulle få bra betyg.

https://youtu.be/XDLHu7upVTU


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Det känns som att man kör en "A Connecticut Yankee in King Arthur's Court" av Mark Twain.

Jag citerar Wikipedia:

"In the book, a Yankee engineer from Connecticut named Hank Morgan receives a severe blow to the head and is somehow transported in time and space to England during the reign of King Arthur. After some initial confusion and his capture by one of Arthur's knights, Hank realizes that he is actually in the past, and he uses his knowledge to make people believe that he is a powerful magician. He attempts to modernize the past in order to make people's lives better, but in the end he is unable to prevent the death of Arthur and an interdict against him by the Catholic Church of the time, which grows fearful of his power.

Twain wrote the book as a burlesque of Romantic notions of chivalry after being inspired by a dream in which he was a knight himself, severely inconvenienced by the weight and cumbersome nature of his armor. It is a satire of feudalism and monarchy that also celebrates homespun ingenuity and democratic values while questioning the ideals of capitalism and outcomes of the Industrial Revolution. It is among several works by Twain and his contemporaries that mark the transition from the Gilded Age to the Progressive Era of socioeconomic discourse. It is often cited as a formative example of the time travel genre."

Twain var en fantastisk författare, men dessa spelutvecklare verkar håna det som de flesta älskar, dvs. spel och spelvärldar. Vi får väl se hur det går med det hela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Uff!
Ryser när ja hör sån här modern tryhard-humor som verkligen allt ska vara nuförtiden. Känns som taget ur valfri Disney-Sony-Netflix-Marvel-rulle...

Medlem

Det var ju inte så lökigt. Som redan nämnts inte värre än Marvel filmerna osv! Tycker rösten passar in på karaktären och hon ska väl föreställa hamna i en ny värld? Är fortsatt pepp!

Jag tror att det här spelet kommer att gå ner i pris väldig .. väldigt snabbt.

Medlem
Skrivet av lonian:

Spelet ser fulare ut efter varje gång jag ser ny trailer. När de första videos kom, då under ett annat namn och en annan karaktär som man inte fick se ansiktet på så såg det awesome ut. Nu känns det väldigt överskärpt utan någon typ av atmosfär.

Nåväl, glad att det kommer till PC i alla fall, om det skulle få bra betyg.

https://youtu.be/XDLHu7upVTU

Är dock exakt samma karaktär i både äldre och nya trailers, vilket lätt ses genom att jämföra karaktärens ansiktsdrag från första trailern som släpptes 2020, när spelet kallades "Project Athia" ( https://www.youtube.com/watch?v=doe3kUqHIcM ) och trailern från året därpå ( https://www.youtube.com/watch?v=AdZUrXCqUck ). Videon som nämns i denna nyheten verkar vara en ihopklippt variant av den som släpptes 2021.

För övrigt utvecklas Forspoken av teamet bakom Final Fantasy XV, vilket förhoppningsvis innebär att spelet håller samma standard.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

1
Skriv svar