Antydan om att Playstations pc-spel kan komma att kräva PSN-konto

Robot
Antydan om att Playstations pc-spel kan komma att kräva PSN-konto

Sony öppnar ny sajt för pc-satsningen.

#pc, #playstation, #sony


Medlem

Microsoft gamepass PC fast för PSN

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Microsoft gamepass PC fast för PSN

Nu blev det snurrigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är inte så överraskande, varför få 70% av inkomsten när man kan få 100%.

Medlem

PSN-inloggning för tankarna till Games for Windows Live-skräpet men så länge det görs smidigt så kan det väl vara, slutar spelen säljas på Steam blir det dock inga fler köp för egen del.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu blev det snurrigt

Game pass kräver att du använder Xbox appen på PC för att det skall fungera. Ser ut som att Sony är på väg åt någon liknande riktning.

Nu är det inte sagt att de inte kommer släppa spel via Steam eller Epic. Men om de har en PSN app eller vad du vill via PC så har de möjlighet att undvika avgifterna till Epic eller Steam och bara sälja det mest populära via sin egen plattform om de vill. Detsamma gäller Pyttemjuk. Men finns inga uttalanden från dem att de kommer göra så som jag hittat.

Medlem

Det vore ju rätt underbart om alla ens köpta PSN spel fungerade på PC. Men så lär det ju inte bli, utan du kommer behöva köpa dem på nytt på PC.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Blir allt mer å mer med sånt nu..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Game pass kräver att du använder Xbox appen på PC för att det skall fungera. Ser ut som att Sony är på väg åt någon liknande riktning.

Nu är det inte sagt att de inte kommer släppa spel via Steam eller Epic. Men om de har en PSN app eller vad du vill via PC så har de möjlighet att undvika avgifterna till Epic eller Steam och bara sälja det mest populära via sin egen plattform om de vill. Detsamma gäller Pyttemjuk. Men finns inga uttalanden från dem att de kommer göra så som jag hittat.

Ja du har rätt jag som blev snurrig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Släpp Bloodborne till Pc så kan jag fixa ett Psn konto 🙂

Avstängd
One
Medlem

Tar 2 min att skaffa PSN konto så vad är problemet.
Härliga trophies då också?

Medlem

Så då slutar dom i såfall sälja spelen via Steam gissar jag på. Fail.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

ELF
Medlem
Skrivet av kebbe:

PSN-inloggning för tankarna till Games for Windows Live-skräpet men så länge det görs smidigt så kan det väl vara, slutar spelen säljas på Steam blir det dock inga fler köp för egen del.

Det är aldrig smidigt med inloggning för singeplayer spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Så då slutar dom i såfall sälja spelen via Steam gissar jag på. Fail.

Tror inte det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Koppla ihop med PS konto troféer hade varit kul, jag som är en jagande achievement jägare.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Yes !!!! Äntligen en till launcher.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Koppla ihop med PS konto troféer hade varit kul, jag som är en jagande achievement jägare.

Om dom inte gör en trophy sektion för pc spelare?

Risken är ju dock att trophy jägare börjar ta hem vissa spel på PC och modifiera dem så att trophys går lättare att ta, gissar jag.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om dom inte gör en trophy sektion för pc spelare?

Risken är ju dock att trophy jägare börjar ta hem vissa spel på PC och modifiera dem så att trophys går lättare att ta, gissar jag.

Så blir det säkert. Samtidigt går det fortfarande att modda eller använda färdiga sparfiler till PS4-spel. För PS5-spel har de tagit bort möjligheten spara och överföra sparfiler till/från USB-minne.

Men naturligtvis blir man bannad från rankingsidor som psnprofiles. Är man en seriös troféejägare vill man nog vara kvar där.

ZF
Medlem
Skrivet av Limpler:

Släpp Bloodborne till Pc så kan jag fixa ett Psn konto 🙂

Det skulle nog vara anledningen isåfall.

För inga av spelen hittills har ju onlinefunktion. Men om det behålls så får de kanske några prenumeranter en månad istället för 95% upprörda ragequiters som skriver glödande recensioner på Steam. ;D

Eller så kommer fuskande lösa det istället:

"Samma ord används när man svarar på frågan huruvida det är möjligt att flytta framsteg mellan konsol och pc. Nej, det är "för närvarande" inte möjligt, hälsar Sony."

No shit. Kan jag få göra PS5 sparfilsbackup på USB snart utan att kopiera hela hårddisken tro..

Medlem

No thanks


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar