Ta en videofärd genom Total War: Warhammer 3:s massiva Immortal Empires-karta

Robot
Ta en videofärd genom Total War: Warhammer 3:s massiva Immortal Empires-karta

En 13 minuter lång genomgång av platser och fraktioner.

#Creative-assembly, #Total-war-warhammer-3, #nyhetstips


Medlem

Undrar om det är så här Civ7 kommer se ut...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Massiv var en underdrift! 😉

Medlem

SATAN vad mäktigt. Ser fram emot detta enormt mycket.


signatur

I drank what?

Medlem

Kan tänka mig att den här kartan kommer ta en hel del tid att köra med. Men det blir storslaget.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar om det är så här Civ7 kommer se ut...

Jag har faktiskt hoppats att Creative Assembly någon gång skulle göra ett omgångsbaserat strategispel. TW-serien är ju en mix av realtidsslag och omgångsbaserad strategi. Ett Warhammer/40K strategispel från CA skulle jag nappa på.

oooh längtar!!
kommer bli skoj som fan att spela genom det flera gånger om!!
har bara svårt att välja vem jag skall börja med.

En sak jag mega gillar att dom har gjort nu är att man kan uppgradera sin gamla trupper till dom bättre när man väl har låst upp dom, kommer vara skönt att bara uppgradera som istället för att ta väck dom gamla och rekrytera nya, speciellt när man har några gamla trupper som har fint med XP på sej.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Kan inte någon slå ihop crusader kings och total war, ta strategy-layer ifrån CK2 och battles ifrån total war. please

Medlem

Är det inte exakt samma karta som i 1an och 2an ?

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Är det inte exakt samma karta som i 1an och 2an ?

Nya är betydligt större, skalan har ändrats så svårt att göra en direkt jämförelse, men detta är den nya:

och den gamla utspelas i övre vänstra hörnet av den nya:

Medlem

Nu snackar vi! Har jättesvårt att välja vilken man ska spela först. Men hör hur nationen kallar…

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Nya är betydligt större, skalan har ändrats så svårt att göra en direkt jämförelse, men detta är den nya:
https://www.pcgamesn.com/wp-content/uploads/2022/06/total-war...

och den gamla utspelas i övre vänstra hörnet av den nya:
https://i.redd.it/pttr6b2xq8241.png

Och ettan utspelade sig i övre mitten av 2ans karta

Medlem
Skrivet av Destroah:

Nu snackar vi! Har jättesvårt att välja vilken man ska spela först. Men hör hur nationen kallar…

Summon the elector counts


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Medlem
Skrivet av Castor.T:

Summon the elector counts

Tillkalla de valda grevarna!

En svensk ljud mod vore fränt.

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Tillkalla de valda grevarna!

En svensk ljud mod vore fränt.

Haha, ja verkligen! Undrar vilka svenska dialekter man skulle ge de olika raserna som orker och ogres mfl. 😁

Medlem

Tittat på en del streamers som fått tidig tillgång till kartan. Tiden mellan turerna verkar korta, det känns även som att prestandan har blivit betydligt bättre jämfört med Realms of Chaos kartan. Innehållet om man har alla DLC och spel är ju på snudd till sjukligt stort.

Hoppas bara för nya spelare att de börjar sänka priset och paketera de olika delarna till spelet så att tröskeln att köpa allt blir lägre. Immortal Empires kommer vara den karta man spelar, utan tvekan.

1
Skriv svar