David Braben slutar som VD för Elite-utvecklaren Frontier Developments

Robot
David Braben slutar som VD för Elite-utvecklaren Frontier Developments
Medlem

Elite Dangerous är ett verkligen unikt spel. Och snart har det uppfyllt sin planerade 10års livslängd, frågan är om de har ett nytt Elite på gång eller om de gett upp det skeppet, misstänker att ED inneburit mer jobb än dess inkomst rättfärdigar, men kanske har jag fel.

Jag köpte ett ”lifetime” pass under spelets beta och har fått alla uppdateringar och expansioner ”gratis” sedan release så mycket nöje har set blivit om än det är ett par år sedan jag lirade nu.

Li


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Den senaste expansionen för Elite Dangerous har ju inte varit lyckad direkt. Jag tror deras problem var att de gjorde en stor expansion för ett 6-7 år gammalt spel som redan hade dalat en hel del i populäritet. Det var för sent, och dessutom var expansionen en buggfest.

De borde satsat resurserna på en riktig uppföljare eller spin-off. Det senare skulle kunnat vara en mer fokuserad variant där de gör en storslagen kampanj med bara en liten del av galaxen representerad men i betydligt mer detalj.

Medlem

Hoppas de fortsätter med Elite. Dags för en tvåa. Kod och motor i nuvarande är nog för svår att underhålla vid det här laget.

David har dock varit en inspirerande ledare för oss utifrån. Hoppas han gör vad han vill och inte vad han tvingas att göra.

Medlem

Imponerande snubbe som gjort mycket. Han var väl inblandad i första rasberry pi också? Eller har jag drömt?

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Imponerande snubbe som gjort mycket. Han var väl inblandad i första rasberry pi också? Eller har jag drömt?

Jag tror han är en av grundarna av Raspberry Pi. Gällande spelhistoria kan han som utvecklare av Elite (1984) och Frontier (Elite 2, 1992) även ta credit för att vara det moderna FPS'ets, 3D-grafikens samt fysik- och proceduralsystemens anfader.

1
Skriv svar