Jaktspelet Way of the Hunter får en videogenomgång inför släppet

Robot
Jaktspelet Way of the Hunter får en videogenomgång inför släppet

16 augusti är det dags att utforska 180 kilometer jaktmark.

#Nine-rocks-games, #Way-of-the-hunter


Medlem

Största misstaget spel som dessa gör är att inte ha friendly fire, annars skulle det kunna bli den bästa sniper känslan sedan delta force.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser ut att lida av samma problem som alla andra spel med skogsmiljö, d.v.s. alldeles för glesa skogar. Har spelutvecklare någonsin varit i en riktig skog?

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Ser ut att lida av samma problem som alla andra spel med skogsmiljö, d.v.s. alldeles för glesa skogar. Har spelutvecklare någonsin varit i en riktig skog?

Problemet är nog hur ska dagens teknik orka rendera allt. Man ska inte behöva ett rtx 4090 ti för att köra spel. MEN med det sagt så brukar mods komma. Så skogen kommer sökert komma med tätare skogar med grenarna i ansiktet.

Medlem

Jävlar vad sugen man blev på att spela om RDR 2 när man såg detta då...


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Avstängd

Ser ut som DayZ

Medlem

Ser ut som "theHunter: Call of the Wild" vilket också ser snäppet bättre ut. Hade hoppats på bättre visuals jämnfört med ett spel från 2017..

Medlem
Skrivet av Dres81:

Problemet är nog hur ska dagens teknik orka rendera allt. Man ska inte behöva ett rtx 4090 ti för att köra spel. MEN med det sagt så brukar mods komma. Så skogen kommer sökert komma med tätare skogar med grenarna i ansiktet.

Vi har ju haft lika glesa skogar i 20 år i diverse spel. Kraften finns för att skapa realistiska skogar men den läggs på en massa grafiskt skit istället.

Medlem

Ja grafiken imponerade inte alls. Gillar inte direkt Call of the Wild's affärsmodell med en himla massa mikrotransaktioner. Men spelet har definitivt de snyggaste och mest verklighetstrogna utomhusmiljöer jag någonsin sett.

Ibland känns det väldigt konstigt att spela, då grafiken och ljudbilden är så bra att det blir något olustigt när dofterna och känslan av frisk luft uteblir.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Största misstaget spel som dessa gör är att inte ha friendly fire, annars skulle det kunna bli den bästa sniper känslan sedan delta force.

Kanske finns pvp moddar? Har inte letat själv. Men vet att om man skjöt andra spelare i det hunter 2005 som jag körde endel blev man kickad, dålig koll på om offret dog däremot.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Största misstaget spel som dessa gör är att inte ha friendly fire, annars skulle det kunna bli den bästa sniper känslan sedan delta force.

Jo det hade ju vart sjukt skoj. Brände många timmar på delta force och vi hade ofta lan helger samt turneringar mellan flera grupper på jobbet.

Delta force var verkligen sjukt skoj spel, synd att det inte dykit upp fler som det för det hade ju vart skitskoj. Var så skoj när man såg en pixel ändra sig för då viste man att det var en sniper som rörde sig pyttelite och då smög man runt och knivade till sig en 3 poängare.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Ser grafiskt nästan identiskt ut med Call of the Wild.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Crank:

Jo det hade ju vart sjukt skoj. Brände många timmar på delta force och vi hade ofta lan helger samt turneringar mellan flera grupper på jobbet.

Delta force var verkligen sjukt skoj spel, synd att det inte dykit upp fler som det för det hade ju vart skitskoj. Var så skoj när man såg en pixel ändra sig för då viste man att det var en sniper som rörde sig pyttelite och då smög man runt och knivade till sig en 3 poängare.

Med den märkligaste knivanimation någonsin i ett spel.

Medlem

Inget stöd för ultrawide btw :/

Medlem
Skrivet av OddGreen:

Ser ut som "theHunter: Call of the Wild" vilket också ser snäppet bättre ut. Hade hoppats på bättre visuals jämnfört med ett spel från 2017..

Hade jag inte vetat att det var ett nytt spel skulle jag tro att det var Call Of The Wild. Nu var det ett tag sen jag spelade det, men jag inbillar mig att även ikonerna på kartan ser likadana ut som i det spelet också.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Vi har ju haft lika glesa skogar i 20 år i diverse spel. Kraften finns för att skapa realistiska skogar men den läggs på en massa grafiskt skit istället.

Ja det är sant

1
Skriv svar