Gotham Knights visar sitt Gotham City, betydligt större än i något Arkham-spel

Robot
Gotham Knights visar sitt Gotham City, betydligt större än i något Arkham-spel
Medlem

Större.... och tommare? är ju trist om de bara gör nåt stort utan att fylla det med nåt vettigt. Har de utbildats av Ubisoft?

Medlem

ingen batman... gäsp

"Enligt WB Games Montréal är deras Gotham City större, och i fler "lager", än i alla Arkham-spel, och i något annat Batman-spel för den delen."

Finns nog inget mer avtändande en spelutvecklare/studio kan säga.

Medlem

Batman är ju liksom.... den intressanta karaktären. Alla andra inkl. Robin är ju light-versioner utan karaktär tyvärr. Bruce är ju uppenbarligen inte helt normal i huvudet medan de andra försöker leva sina vanliga liv och extraknäcker som hjälte så är Bruce Batman på heltid på en helt annan nivå.

Medlem

Man kan ju hoppas på ett bra spel men Arkham asylum bevisade att större inte = bättre.

Arkham City var bra men inte lika bra som Asylum men fortfarande spelbart... sen gick det utför tyvärr.

Omspelvärdet på ett lååångt spel är lägre, Asylum kan man ju spela igenom och ha mycket nöje med på några timmar även om man vid det här laget kan det utantill. Skulle vilja ha en Hard+++ på spelet nu bara.

Medlem
Skrivet av brewitz:

Batman är ju liksom.... den intressanta karaktären. Alla andra inkl. Robin är ju light-versioner utan karaktär tyvärr. Bruce är ju uppenbarligen inte helt normal i huvudet medan de andra försöker leva sina vanliga liv och extraknäcker som hjälte så är Bruce Batman på heltid på en helt annan nivå.

Det är lite tråkigt att folk avfärdar alla andra karaktärer i Gotham på det viset. Det finns så mycket mer än bara Batman att hämta där, även om han naturligtvis är den mest kända av dem alla. Man kan ju dock bara veta det man vet, så om man bara har konsumerat Batman & Co. via filmerna och spelen så är det ju ganska självklart att man stannat vid "Batman är bäst". Nu vet jag inte om så är fallet med dig, och om jag har fel så måste jag bara be om ursäkt för mitt antagande.

Medlem
Skrivet av brewitz:

Man kan ju hoppas på ett bra spel men Arkham asylum bevisade att större inte = bättre.

Arkham City var bra men inte lika bra som Asylum men fortfarande spelbart... sen gick det utför tyvärr.

Omspelvärdet på ett lååångt spel är lägre, Asylum kan man ju spela igenom och ha mycket nöje med på några timmar även om man vid det här laget kan det utantill. Skulle vilja ha en Hard+++ på spelet nu bara.

Håller inte med. För varje spel i Arkham serien blev det bättre, med deras magnum opus i Arkham Knight. Har själv spelat genom Arkham Knight minst 5 ggr, och fler lär det bli.

Dock tycker jag Gotham Knights ser riktigt dassigt ut.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr

Förstår tanken med att skippa Batman och ta med fyra mer "jämnbördiga" karaktärer för co-ops skull, men i praktiken innebär det i alla fall för mig ett betydligt minskat intresse för titeln.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är lite tråkigt att folk avfärdar alla andra karaktärer i Gotham på det viset. Det finns så mycket mer än bara Batman att hämta där, även om han naturligtvis är den mest kända av dem alla. Man kan ju dock bara veta det man vet, så om man bara har konsumerat Batman & Co. via filmerna och spelen så är det ju ganska självklart att man stannat vid "Batman är bäst". Nu vet jag inte om så är fallet med dig, och om jag har fel så måste jag bara be om ursäkt för mitt antagande.

Hej, ingen ursäkt behövs då du har ett trevlig sätt.

Har läst Batman i typ 35 år allt från modernt till gaaammalt skräp och utgår från serierna när jag menar att Robin och de andra är markant mer ointressanta överlag.

Det finns självklart meningslösa versioner av Batman också och enstaka bra bifigur-äventyr men Bruce är den mer komplexa och intressanta då han är väldigt fokuserad på en sak (att fånga skurkar) medan i de andras serier så skall privatlivet vid sidan om trikåerna vara lika viktigt.

I en serie som Spindelmannen där en del av karaktären är Peter Parker och hans önskan att helst bara vara Peter men känner sig manad att dra på trikåerna och skäms över att missa sociala händelser så är Bruce Batman först och Bruce Wayne på typ en femteplats. Han har inget socialt behov, han behöver inte jaga pengar för att betala räkningarna, han kan hänsynslöst vara Batman och ser ingen poäng med att inte dra på sig SVART istället för att gå på en date för egentligen så klarar han sig bra utan sådana distraktioner.

Robin (Grayson) däremot faller platt för han har inte samma maniska driv att vara Robin. Han försöker ha ett jobb vid sidan av som polis osv när han egentligen inte behöver det för att betala räkningarna.

Barbara ändrades till Oracle just för att ge henne en anledning att faktiskt fortsätta jobba som hjältinna efter att Jokern satte henne i rullstol och sen var ju nån annan tvungen att bli Huntress o Bat-xxx efter det osv.

I grund så skall det ju sälja tidningar men tyvärr faller det lite på själva innehållet.

Om man gillar Robin och de andra så är det ju självklart fint.

1
Skriv svar