The Sims 3 drabbas hårt av piratkopiering

Avstängd

Känns som att de får skylla sig ganska mycket själva när de använder sådan idiotisk DRM. :/

Medlem

Var ju ändå ingen skillnad på den första rls'en och den andra..
Kanske mindre buggar dock. Annars var det inget nytt innehåll.

Sims 3 = Sims 2.5..

Inaktiv

Dom kan nog vara ganska lugna då the sims 2 legat på topp jäkligt länge. Tror 3an kommer nog sälja minst lika bra


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av EliasN:

Känns som att de får skylla sig ganska mycket själva när de använder sådan idiotisk DRM. :/

Det argumentet hade _kanske_ fungerat om Sims 3 ens använt sig av DRM. Diverse nyheter, bland annat här på FZ, kan du läsa dig till att EA skippade autentiseringen helt för denna titel, och gått tillbaka till enbart nycklar.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Vadå drabbas hårt? Hur många kommer inte köpa spelet och dess 2 miljoner expansioner då?

Inaktiv

Spelade det nyss. Gjorde den fulaste gubben jag kunde och gick runt och sparkade ner grannarnas soptunnor. D:

Medlem

Stackare. Dom som laddar ner spel är idioter


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag förstår verkligen inte argumentationen att piratkopieringen är okej för att spelet är populärt.

Får Maxis skylla sig själva som utvecklar ett spel som så många vill ha?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Neatherblade:

Så mycket gav ipred hahah.

Nu är det ju i sverige Ipred gäller och ingen säger att de 180.000 var nerladdat här.

Senast jag kollade var IPRED ett EG-direktiv...

Medlem

Drog hem det till tjejen som är en riktig inbiten sims fan..
Vi är 25 så inge kids här

Tjejen dömde ut spelet rätt så hårt så det blev att slänga ihop 2.an igen ...
Styrningen är inte lika skön som i 2.an för mycket lull lull..
Snacka om att sabba spelet från att ha varit enkelt att komma igång till att krångla till lite för folk..

Medlem

landy: Kan det inte vara så att man måste sätta sig in lite först?

Måste dock säga att det ser för jäkligt ut, grafikmotorn känns jäkligt ute. Men det är väl så att alla kan spela spelet.
Sen kan man ju diskutera, Sims 3 kommer nog ligga LÄNGE på mest sålda spel och dom som spelar spelet får det oftast av sina föräldrar eller liknande i present dvs barn.
Så jag tror Maxis och EA kommer överleva.
EA har ju sålt 100miljoner exemplar och man kan ju bara lätt säga att en kopia är värd runt 200kr, blir ju 20miljarder kronor.

Medlem

1) Släpp spelet när det faktiskt är klart SNABBT (via nätet t.ex.) så kanske folk inte hamnar i situationen där de antingen kan ladda ner eller vänta i flera veckor.

2) Jaja spekulerarN de kan nog säkert veta hur jävla mycket spel som SKULLE ha sålts. En nedladdad kopia är inte lika med ett missat köp och använder man den logiken kan man lika gärna dra sig ur debatten direkt.

Medlem
Skrivet av Zanshi:

Vadå drabbas hårt? Hur många kommer inte köpa spelet och dess 2 miljoner expansioner då?

Jag instämmer, hur kan man dömma spelet som hårt drabbat av piratkopieringen innan spelet ens börjat sälja? Spelet kan väl (lär väl?) fortfarande bli en försäljningssuccé? Att det piratkopierats så mycket ger väl ändå bara en fingervisning om att det är ett mycket efterlängtat spel med en kundkrets som är mycket större än den hos t.ex. ett FPS.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Känns som att de får skylla sig ganska mycket själva när de använder sådan idiotisk DRM. :/

Nu drar du dig vid svansen, EA beslöt att inte använda SecuROM (den hemska DRM't som användes till Spore och Mass Effect m.m.), så sims 3 är helt fritt från den skiten.

Medlem

Säg att man inte har tillgång till internet...
Då har man inte tillgång till denna andra stad heller, eftersom man får tillgång till den först när man registrerat sitt spel hos EA.

Skrivet av EliasN:

Känns som att de får skylla sig ganska mycket själva när de använder sådan idiotisk DRM. :/

Sims 3 använder inte DRM, bara serial key.

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Stackare. Dom som laddar ner spel är idioter

Hahahaha.. ska du säga?

Medlem

Det här Sims-fenomenet har jag då aldrig förstått mig på. Det har toppat inköps-listorna i flera år, och toppar nu även nerladdnings-listorna (Om än tillfälligt), men ändå så får man bara höra om hur löjliga och sämst spelen är, och aldrig har jag hört eller sett någon som lirat det i mina kretsar.

VEM ÄR DET SOM SPELAR? Det känns som att det är många som smyger med sitt Sims-lirande.

Medlem

Kan vara för att ingen smart person har lust att betala över 2000 kr för spelet och alla kommande expansioner....

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Antar att folk är trötta på att betala för samma saker om och om igen, tredje gången gillt som sagt.

Konstigt att samma personer inte är trötta på att spela samma sak om och om igen, tredje gången gillt som sagt.

Sedan har jag aldrig förstått det här argumentet med att dom skall släppa det samma minut(överdrift: samma dag typ) som det är helt klart. Spelet är ju knappast sämre en månad efter? Eller är alla som tankar ner filmer/spel etc veckor innan release små barn som dagarna innan julafton nödvändigtvis måste tjuvkika i paketen? För då hade jag förstått det mer, men vuxna?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Fy fan för EA som försöker tjäna pengar på spel, och en uppföljare dessutom! Eller vänta nu.... Half-Life... 2, Gears of war... 2? Call of Duty... 5?!! Final Fantasy.... 12?!!!! Mario #1000... The list goes on...

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Det här Sims-fenomenet har jag då aldrig förstått mig på. Det har toppat inköps-listorna i flera år, och toppar nu även nerladdnings-listorna (Om än tillfälligt), men ändå så får man bara höra om hur löjliga och sämst spelen är, och aldrig har jag hört eller sett någon som lirat det i mina kretsar.

VEM ÄR DET SOM SPELAR? Det känns som att det är många som smyger med sitt Sims-lirande.

Jag är 24 år och kille. Älskar att spela The Sims lite då och då. Sådär... våga erkänna ni andra med nu, som säger att spelen är skit bara för att ni inte vågar säga att ni spelar det. xD 8)

Medlem

Jag är med dig Exxo! Originalspelen är faktiskt båda prisvärda och roliga och man kan lägga ner mycket mer tid på dom än på ett vanligt 400 kr spel. Expansionerna har jag dock aldrig köpt.

Medlem
Skrivet av andymikel:

Jag är med dig Exxo! Originalspelen är faktiskt båda prisvärda och roliga och man kan lägga ner mycket mer tid på dom än på ett vanligt 400 kr spel. Expansionerna har jag dock aldrig köpt.

Jo, originalspelen är faktiskt värda pengarna. För det är väldigt mycket spel för pengarna... även om det kanske kan bli lite enformigt ganska snabbt. Men det är oerhört kul spel att sitta ett litet tag med nån gång ibland.

Expansionerna är ju dock lite ovärda egentligen. Man får ju inte så mycket för pengarna där. Men man kan ju alltid köpa originalen och ladda ner expansionerna. :$

Medlem

Bara ännu en sån där grej att säga, SIMS? nej usch fy osv. Själv så stortrivs jag med att spela det casual, och framförallt att bygga saker. Det är väl lite av LEGO sinnet som lever kvar. Dessutom, vad ska man hitta på när serier som Sim City verkar ha blivit out-of-style? (alltså hos designers).

Inaktiv
Skrivet av Sevenix:

Antar att folk är trötta på att betala för samma saker om och om igen, tredje gången gillt som sagt.

Är man trött på det så laddar man inte ner det och spelar det inte. Det finns inget måste behov av att ha ett spel eller spela ett spel.

Medlem

Det är kul med Sims. Mura in simmarna i ett rum utan vatten och toalett och kolla på hur dom lider!

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Neatherblade:

Så mycket gav ipred hahah.

Nu är det ju i sverige Ipred gäller och ingen säger att de 180.000 var nerladdat här.

Senast jag kollade var IPRED ett EG-direktiv...

Right, det har du fullständigt rätt i. Men världen består av mer än Europa


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Yo, ho, a pirate's life for me!

Medlem

Bloomberg skriver att spelet laddats ner över 180000 ggr. Hur många av dessa nerladdningar, är av folk som faktiskt hade köpt spelet? Om nu spelet inte släpps officiellt förrän 4:e Juni, är det säkerligen en och annan som förhandsbokat spelet, och som kör den piratade versionen "tills vidare".

Säkert många som testar spelet, och sen slänger det. Sims har alltid varit skit.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skriv svar