Cult of the Lamb släppt och betygen är riktigt, riktigt bra

Robot
Cult of the Lamb släppt och betygen är riktigt, riktigt bra
Medlem

Sjukt skoj!
Kan rekommenderas varmt!

Skribent

Inväntar mitt fysiska exemplar till Switch. Så kommer spela detta någon gång under Q2 2023.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Har spelet på både ps5an och Switchen. Tyvärr så har jag bara orkat spela switch versionen dockat lite grann son test på grund av covid. Men min första reaktion är att uppdaterings hastigheten är lägre på switchen. Iaf i början och jag kanske inte hade märkt det om jag inte hade spelat ps5 versionen några timmar innan. Väldigt mysigt spel som har fått en del kritik från Amerikanska kristna och sånt är ju alltid roligt när dom inte kan hålla isär dom olika fantasi världarna från varandra. Antagligen därför tok kristna blandar ihop Harry potter med verkligheten mm. Att säga att Cult of the lamb har med Satan att göra är lite långsökt. Men det kan vara värt att kolla upp spelet på Youtube nu för att både få cult rysningar från dom tok kristna och några billiga skratt.

Ambassadör
Xbox

Men ingen recension från FZ?


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Detta har jag missat helt. Rogue-likes är ju livets nödtorft!

Medlem

Får fixa det till switchen. Låter som ett perfekt pendlarspel (om det inte visar sig så beroendeframkallande att jag missar min pendelstation)

Skrivet av Alienshade:

Men min första reaktion är att uppdaterings hastigheten är lägre på switchen. Iaf i början och jag kanske inte hade märkt det om jag inte hade spelat ps5 versionen några timmar innan.

Jag lirade Bloodstained på switchen bärbart och njöt trots massiva slowdowns emellanåt (och jag äger PS4-versionen och spelade det massor innan jag fixade det till switch på rea). Så länge det finns tillräckligt bra gameplay är jag förlåtande med framerate. Heck, jag och brorsan lirade Road Rash 2 i splitscreen till Mega Drive förra helgen och hade skitkul trots att spelets framerate kändes som en powerpoint-presentation emellanåt 😄

Medlem

Har spelat det i 12 timmar nu, för jävla bra spel

Medlem

Lirat det på min switch lite och älskar det. Ska bara köpa en oled och allting är perfekt 🤟

Medlem

Ser fasen kul ut, får nog ta och köpa det här! Lagom pris också!

Medlem

det blir ett köp!


signatur

//monster

Medlem

Mest imponerad av hur bra det här spelet känns att spela... allting från den subtila användningen av vibration i handkontrollen, till de visuella effekterna på varje liten attack. Riktigt skickligt gjort av utvecklarna!

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Mest imponerad av hur bra det här spelet känns att spela... allting från den subtila användningen av vibration i handkontrollen, till de visuella effekterna på varje liten attack. Riktigt skickligt gjort av utvecklarna!

Jag gissar att det är på PS5:an eller Xbox Series?

Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag gissar att det är på PS5:an eller Xbox Series?

PC med Xbox Series kontroll. 👍

1
Skriv svar