Alone in the Dark återskapas av manusskrivaren bakom Soma

Robot
Alone in the Dark återskapas av manusskrivaren bakom Soma

Vågar du vara ensam i mörkret?

#Alone-in-the-dark, #THQ


Medlem

Låter intressant! Jag får hålla ett extra öga på detta.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Längtar som fan! =P

Medlem

Låter ju fan intressant detta.

Medlem

Längtar. Trailern såg jävligt müstig™ ut som Petter von GR™ beskriver allt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Vi vet inte vad för motor de kommer köra eller? HPL Engine 3 behöver verkligen en uppdatering kan jag tycka.

Medlem

Det här var oväntat. Verkar riktigt lovande.

Medlem

Har bara spelat Alone in the dark från 1992. Ser att det dykt upp något nytt sedan dess.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av Rasmous:

Vi vet inte vad för motor de kommer köra eller? HPL Engine 3 behöver verkligen en uppdatering kan jag tycka.

Försökte kolla upp det nu, men de verkar inte nämnas någonstans vilken motor de kör i. Men det lär väl visa sig med tiden antar jag?


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av lonian:

Har bara spelat Alone in the dark från 1992. Ser att det dykt upp något nytt sedan dess.

Efter 3an så tror jag de försökt reboota serien minst två gånger. Spelade någon rätt dålig version på Wii minns jag...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det här var oväntat men oerhört trevligt. Senaste Alone in the Dark av Eden Games hade sina brister men relativt kul om man kan leva med lite buggar.

Det här blir säkert bra!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Försökte kolla upp det nu, men de verkar inte nämnas någonstans vilken motor de kör i. Men det lär väl visa sig med tiden antar jag?

Antagligen, kanske kan man mejla och fråga!

Det är 2022, spel ska klara över 60fps och inte vara låsta. En del påstod att man kunde ändra i .ini filerna till spel för att låsa upp, men det fungerade aldrig för mig.
Andra problem är när jag testade SOMA så kändes det otroligt konstigt. Hade 60fps konstant när jag spelade, men när jag rörde runt musen och gick runt i världen så kändes det inte alls som om att det var konstant 60fps!

Skribent
Skrivet av Rasmous:

Antagligen, kanske kan man mejla och fråga!

Det är 2022, spel ska klara över 60fps och inte vara låsta. En del påstod att man kunde ändra i .ini filerna till spel för att låsa upp, men det fungerade aldrig för mig.
Andra problem är när jag testade SOMA så kändes det otroligt konstigt. Hade 60fps konstant när jag spelade, men när jag rörde runt musen och gick runt i världen så kändes det inte alls som om att det var konstant 60fps!

Jo jag gillar SOMA, men håller med. Eller ja, det var något som inte kändes "rätt" med motorn och det kan vara exakt det du beskriver.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bästa

Skribent

Ljudbilden är fan skitbra fortfarande. Dock minns jag inte alls musiken om jag ska vara ärlig? Men tror det kan vara så att jag hade en diskettversion utan musiken...


signatur

"Writer and Fighter"

It's not a lake, it's an ocean

Definitivt sugen. Alone in the Dark från 2008 var ett praktfiasko så jag tänker hellre tillbaka till Dreamcastspelet från 2001. Det var tungt.

Håller tummarna för detta!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo jag gillar SOMA, men håller med. Eller ja, det var något som inte kändes "rätt" med motorn och det kan vara exakt det du beskriver.

Nu gjorde jag visst bort mig. Läste snabbt och insåg att det endast handlade om att manusförfattaren nu efteråt! Trodde hela studion (Frictional Games) skulle stå för remaken!

Medlem

Detta är ett spel som borde va på game pass dag 1. På trailern såg gameplay lite halv b ut men eftersom manuset är av soma snubben så är man intresserad!

Medlem

Såg lovande ut (jag kommer dock inte våga spela det 😊).
Men med risk för att låta negativ, synd att de använder sig av samma förvridna slemmiga, blodhögar till fiender som typ Dead Space och många andra spel gör istället för att vara mer unika som jag tycker mig minnas orginalet var. Men kanske minns fel 😊

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Definitivt sugen. Alone in the Dark från 2008 var ett praktfiasko så jag tänker hellre tillbaka till Dreamcastspelet från 2001. Det var tungt.

Håller tummarna för detta!

Det fanns också till PC och det var riktigt trevligt. Håller med om att det från 2008 var komplett skräp på alla sätt.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Blackwolfe:

Det fanns också till PC och det var riktigt trevligt. Håller med om att det från 2008 var komplett skräp på alla sätt.

Jo, det släpptes väl även till PS2.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Älskar SOMA så detta får jag hålla ett öga på! 🙂

Skribent
Skrivet av ChalleT:

Såg lovande ut (jag kommer dock inte våga spela det 😊).
Men med risk för att låta negativ, synd att de använder sig av samma förvridna slemmiga, blodhögar till fiender som typ Dead Space och många andra spel gör istället för att vara mer unika som jag tycker mig minnas orginalet var. Men kanske minns fel 😊

Monstren i orginalet var väldigt Lovecraft, så en del tentaklar och blodhögar...men grafiken gjorde nog att du inte minns dem just "så' då allt var rundamentära 3dobjekt utan textuter.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ljudbilden är fan skitbra fortfarande. Dock minns jag inte alls musiken om jag ska vara ärlig? Men tror det kan vara så att jag hade en diskettversion utan musiken...

Både ettan och tvåans CD-versioner kom med bakgrundsmusik, bättre ljud i bokläsning och förbättrade ljudeffekter.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Monstren i orginalet var väldigt Lovecraft, så en del tentaklar och blodhögar...men grafiken gjorde nog att du inte minns dem just "så' då allt var rundamentära 3dobjekt utan textuter.

Jao, det köper jag rakt av 😊

1
Skriv svar