Paula Manrique smyglanserar gaming-inspirerade klädkollektion på Space i Stockholm

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Tror du "orten" ungdomar vet vad ett gameboy är?

De flesta ungdomar idag vet nog inte vad en gameboy är.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det är spännande hur snabbt diskussionen går från ett helt vanligt och nytt klädmärke till rent nonsens. Såg flera plagg där som skulle vara grymt snygga på frugan, får försöka lirka lite och se vad hon tycker, kan bli en sjysst julklapp

Medlem

Mods, Flashback läcker igen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Tror du "orten" ungdomar vet vad ett gameboy är?

Varför skulle de inte kunna göra det?
Är man ens inne på att köpa gaming kläder tror jag man hört talas om Gameboy oavsett var man är född och bor.

Medlem

Fascinerande hur diskussionen mer eller mindre bara kom att handla om initiativets namn, och inte kläderna i sig.
Är det verkligen *så* relevant? Visst, man behöver inte tycka att det är det häftigaste företags-/produktnamnet/sloganen i världshistorian men... påverkar det er egentligen? Jag såg inte att namnet fanns på kläderna (annat än en liiiiten logga), så då slipper ni ju dessutom se det även om kläderna skulle bli populära. Det är ju inte direkt som att företags- och produktnamn alltid är särskilt logiska eller ens existerar som ord innan överhuvudtaget.

Språkligt är det väl en sak det där med exempelvis slang eller rena felaktigheter, där reagerar vi nog alla på något. Men hur relevant är det här?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Man vet att det har gått utför med Sverige när man sitter och diskuterar "förortsslang" i ett spelforum.

Medlem

Jag tycker att kläderna verkar helt ok och har signat upp mig för att få reda på mer när kollektionen släpps på hemsidan. Kanske blir ett köp till mig å sambon framöver

Ingenting emot namnet heller faktiskt, förstår inte varför så många går upp i taket över val av ord. Är ju bara ett annat namn för girls, alltså Gamergirls och på detta sätt utmärker det sig lite mer än genom att heta just gamergirl. Kul!


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Det sägs att jorden roterar snabbare än någonsin: https://www.sciencefocus.com/planet-earth/earth-rotation-spee...

Utan att vara expert på ämnet är min spontana känsla att detta beror på det alltjämt ökande antalet framlidna språklärare som roterar i sina gravar sedan internets intåg.

Medlem

Tråkigt att inget görs åt de gnällkukarna som ständigt, ja gnäller, om rena petitesser, oavsett om det handlar om spel eller som i detta fallet, kläder.

Hade lätt kunnat ha på mig flera utav plaggen själv om de finns i fler färger.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nä, ortenslang för tjejer. Sjukt patetiskt

Vem har gjort dig illa? Du gör ingenting annat än att klaga, så ibland undrar man om du är här i rent självskadesyfte.

Medlem

Namnet har väl kanske inte så mycket att göra med om kläderna upplevs som bra eller inte. Men visst måste jag påstå att själva namnet känns lite dåligt. Finns många konnotationer med ortenslang som inte känns så smickrande för en orelaterad verksamhet.

Medlem

Jag är ingen mode-intresserad person, men kläderna är väl helt Ok även om det ser ut som sov-kläder.

Sedan har jag inget emot namnet per se, men man måste ändå tänka på att ens branding säger en del om vilken målgrupp man riktar sig emot. Och om nu målgruppen är "yngre kvinnor i segregerade områden som spelar datorspel/TV-spel" så vet jag inte hur många potentiella köpare dom har...

(Hade inte hört talas om ordet innan. Jag tänkte mer på att det var en slags konstig omskrivning av "gears", så att det betydde typ "saker för tjejjer" eller liknande.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gnällkuk
Skrivet av Dominus:

Vem har gjort dig illa? Du gör ingenting annat än att klaga, så ibland undrar man om du är här i rent självskadesyfte.

Ironiskt när det enda du gör i den här tråden är att gnälla på andra och en snabbscroll av dina senaste inlägg så gör du detsamma i andra trådar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Dominus:

Tråkigt att inget görs åt de gnällkukarna som ständigt, ja gnäller, om rena petitesser, oavsett om det handlar om spel eller som i detta fallet, kläder.

Hade lätt kunnat ha på mig flera utav plaggen själv om de finns i fler färger.

Det här är ett dikussionsforum, vad ska göras åt dessa personer menar du? Ska man inte få kommentera om man inte har dina åsikter och värderingar?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Mods, Flashback läcker igen.

Jag lämnade GR p.g.a detta, så trist att se sånt här också.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det här är ett dikussionsforum, vad ska göras åt dessa personer menar du? Ska man inte få kommentera om man inte har dina åsikter och värderingar?

Självklart får man det, ingen som påstått något annat och det vet du innerst inne.
Men det är skillnad på ett diskussionsforum och GR.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ironiskt när det enda du gör i den här tråden är att gnälla på andra och en snabbscroll av dina senaste inlägg så gör du detsamma i andra trådar.

Om du anser att man gnäller när man, ironiskt bemöter vissa ogenomtänkta inlägg, så får det väl vara så.

Gnällkuk
Skrivet av Dominus:

Självklart får man det, ingen som påstått något annat och det vet du innerst inne.
Men det är skillnad på ett diskussionsforum och GR.

Nej, det förstår jag verkligen inte med tanke på vad du skrev. Du skriver ju att det är tråkigt att inget görs, vad är det som borde göras menar du och varför?

Skrivet av Dominus:

Om du anser att man gnäller när man, ironiskt bemöter vissa ogenomtänkta inlägg, så får det väl vara så.

Möjligtvis att du blandar ihop sarkasm med ironi även om det var svårt att spåra en uns av, sen att du dessutom kallar folks inlägg för ogenomtänkta för att de har en annan uppfattning än vad du har är ju också spännande.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nej, det förstår jag verkligen inte med tanke på vad du skrev. Du skriver ju att det är tråkigt att inget görs, vad är det som borde göras menar du och varför?

Det är upp till de som modererar att bestämma. Men om du tror att jag vill att alla som inte tänker som jag ska bli bannade rakt av så tror du fel. Jag är dock inte förvånad att du försöker få det att framstå på det viset.

Skrivet av trickeh2k:

Möjligtvis att du blandar ihop sarkasm med ironi även om det var svårt att spåra en uns av, sen att du dessutom kallar folks inlägg för ogenomtänkta för att de har en annan uppfattning än vad du har är ju också spännande.

Nej då, de är inte ogentomtänkta pga en annan åsikt. Men jag förstår att när man tänker som du så är det lätt att direkt komma till den slutsatsen.

Gnällkuk
Skrivet av Dominus:

Det är upp till de som modererar att bestämma. Men om du tror att jag vill att alla som inte tänker som jag ska bli bannade rakt av så tror du fel. Jag är dock inte förvånad att du försöker få det att framstå på det viset.

Nej då, de är inte ogentomtänkta pga en annan åsikt. Men jag förstår att när man tänker som du så är det lätt att direkt komma till den slutsatsen.

Nu får du ta och ge dig, jag har inte sagt ett dyft om vad som borde göras eller inte göras, du påstod att mods borde göra något, men du undviker konsekvent att svara på vad det skulle kunna vara. Det ju du som insuerar något, inte jag.

Oj, du verkar ju veta bättre än jag hur jag tänker. Förklara för mig då, hur är det jag tänker? Jag citerar bara vad du skriver, du har kan ju inte ens förklara vad du menar eller varför du skriver som du gör.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Med ord som "Finish him" som många spelnördiga aknyter till Mortal kombat, men de som inte förstår vad det handlar om, ja vad tänker dom? Nu är jag kanske ensam med mina porriga tankar


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Med ord som "Finish him" som många spelnördiga aknyter till Mortal kombat, men de som inte förstår vad det handlar om, ja vad tänker dom? Nu är jag kanske ensam med mina porriga tankar

Haha! Riktigt kul! Nej du är inte ensam med dina porriga tankar

123
Skriv svar