Xbox Game Pass - Augusti 2022 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Augusti 2022 - Part 2

Så var det dags för andra halvan av augustis spelskörd till Xbox Game Pass! Den här gången blir det, nästan som vanligt, ett flertal spelsläpp direkt på tjänsten; Midnight Fight Express, Immortality, Tinykin och Commandos 3 HD Remaster som alla dyker upp på releasedagen.
Ubisoft fortsätter sitt utportionerande av spel så sakteliga, den här gången så blir det Immortals: Fenyx Rising som dyker upp.

I övrigt blir det lite smått o gott med Coffee Talk, Opus: Echo of Starsong och Exapunks. Det viskas också om att det kommer lite mer snart i samband med QuakeCon... (Edit: Det gjorde det, se tråd om det här.)

Årets överraskning dimper dock ner den 23:e när Death Stranding ansluter till Game Pass på PC! Vilken grej,

Ytterligare 16 spel får touchkontroller på mobil: Chorus, Coffee Talk, Dragon Age: Origins, Dragon Age 2, Floppy Knights, Matchpoint, MLB The Show 22, My Friend Peppa Pig, Paw Patrol The Movie: Adventure City Calls, Skate, Star Wars Squadrons, Super Mega Baseball 3, TMNT Shredders Revenge, Turbo Golf Racing, Turnip Boy Commits Tax Evasion och Two Point Campus.

Nya Perks finns också att hämta hem för Ultimate-prenumeranter, den här gången till Halo Infinite, Multiverse och CrossfireX.

Augustis första laddning spel hittas här: Xbox Game Pass - Augusti 2022 - Part 1

Nya titlar:

Coffee Talk (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Death Stranding (23 aug, PC)

Midnight Fight Express (23 aug, konsol+PC+cloud)

Exapunks (25 aug, PC)

Opus: Echo of Starsong - Full Bloom Edition (25 aug, konsol+PC)

Commandos 3 - HD Remaster (30 aug, konsol+PC+cloud)

Immortality (30 aug, Series X|S+PC+cloud)

Immortals: Fenyx Rising (30 aug, konsol+PC+cloud)

Tinykin (30 aug, konsol+PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 augusti: Elite Dangerous, Hades, Myst, NBA 2K22, Signs of the Sojourner, Spiritfarer, Twelve Minutes, Two Point Hospital, What Remains of Edith Finch, World War Z.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Oj oj oj. Bra månad. Både part 1 och 2. Själv är jag mest sugen på Immortality. Men man kommer ju inte kunna låta bli att spela lite Commandos & Midnight Fight också... Vad spelar ni?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Oj oj oj. Bra månad. Både part 1 och 2. Själv är jag mest sugen på Immortality. Men man kommer ju inte kunna låta bli att spela lite Commandos & Midnight Fight också... Vad spelar ni?

Immortality och Midnight Fight Express är högst på listan den här gången, verkar riktigt najs båda två.

Ska bli intressant att se vad mer som droppar under QuakeCon också...


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Midnight FIght Express kommer jag ihåg såg potentiellt kul ut när det visades upp under någon av alla trailerkavalkader till spelshower under sommaren. Släppdatum samtidigt som Saints Row och Immortal Empires dock, så det får nog vänta lite.

Medlem
Medlem

Fenxy rising har jag varit sugen på att testa länge. Ska bli kul.

Ambassadör
Xbox

Mycket riktigt så blev det fler drops i samband med Quakecon!

Separat tråd om det här.


signatur

Jump in.

Medlem

signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Riktigt nice har länge tänkt börja spela det på ps5 men nu när det kommer på game pass kör jag hellre på pcn istället.

Medlem
Skrivet av ainatar:

Riktigt nice har länge tänkt börja spela det på ps5 men nu när det kommer på game pass kör jag hellre på pcn istället.

Ja jag tycker det ser så tråkigt ut men det är ju hyllat så nu kan man ju testa utan att riskera pengar i sjön.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Ambassadör
Xbox

Kul när rykten stämmer! Vilken grej, haha.

Har ändrat och lagt till i trådstarten!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar