2050 - Året då mänskligheten kollapsar (?)

Medlem
Skrivet av TryNotDo:

Nej, snarare tvärtom. Jag har kollat upp information från "andra" sidan också. Det är så man bildar sig en uppfattning.

Att svälja allt nyhetsmedia säljer med hull och hår får dig snarare att bli ett "troll" och framför allt en "okunnig drönare".

Så tackar som frågar

"Doing Your Own Research Is Hard, Mmm'kay?"

Medlem
Skrivet av TryNotDo:

Jag menar att man intelligent ransakar vad man hör förstås. Inte blint värderar information från olika källor lika.

Men nä, tror inte vi kommer till samma slutsatser oavsett. Har man förutfattade meningar och helllre stänger ned diskursen är det det enklaste sättet att få "rätt".

Censurera de som tycker fel, så har du rätt hela tiden.

"Inte blint värderar information från olika källor lika"

Om just Du alltid måste ha rätt så kan just du aldrig lära dig något nytt.

Efter 20 år här har din självutnämnda så kallade intelligens drabbats av motiverat resonerande.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Det är både ironiskt och tragiskt att om man har en åsikt som är minsta lilla till fördel för en part som majoriteten har något emot då ska man flytta dit eller så är man rasist eller något annat.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenska-marinens-fartyg-i-...

Det är ju ganska enkelt för ryssland att stoppa gasen om man vill sänka Tyskland utan att sabotera investeringar på 100 tals miljoner, stänga av gasen från sitt land.
Det som händer nu är bara misstänksamt mot andra länder.

Ryssland kan få en legitim anledning att stationera flertalet skepp ute i östersjön, priset på gas gick upp direkt efter attentatet vilket drabbar hela Europa, misstänksamhet och osämja kan uppstå bland väst om vem som gjort vad, det kan finnas kontrakt och avtal som ryssland nu kan frångå utan avtalsbrott pga den trasiga ledningen.

Detta är bara spekulationer, personligen anser jag USA lika misstänkta för dådet som Ryssland i dagsläget då argumenten för och emot kan vrida och vändas åt båda håll, men påstå inte att det inte går att finna argument som talar för att ryssarna gjorde det.

Dessutom är ett par 100 miljoner är ingenting för stormakterna, det är löjligt att ens använda som argument.

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av ivanhoe:

Finns också en antivaxxare på mitt jobb. Även han sväljer med hull och hår all propaganda från Ryssland om avnazifiering av Ukraina.

Det är uppenbart att Ryssarna har lyckats infiltrera den rörelsen. Dom människorna är perfekta måltavlor för propagandan (Tror inte på myndigheter eller press).

Konspirationsteorier brukar sammanflätas av så kallade "konspirationsteoretiker". De ser ju redan "samband" (som inte finns där) i händelser och de älskar (får mentala orgasmer av) att saker och ting ingår i en större "Global Conspiracy" (sv. global konspirationsteori). New World Order och Globalism är exempel på dessa.

T.ex. simkorts-narcissisten "trodde" (senast jag snacka med människan för över 2,5 månader sen) att det illegala kriget i Ukraina egentligen är en uppgörelse mellan Putin, Zelenskyy och en "högre makt som bestämmer över hela världen" och att kriget är "bra för affärerna" för sistnämnda parten. Dvs., att kriget skulle "uppfylla ett större syfte än de två inblandade parternas påstådda syften".🤔

Det är inte långt ifrån att många konspirationsteoretiker tror från botten av sina hjärtan att: "världen styrs av följande grupp":

Geeks Gaming

Vem ska jag prata med angående den kostnad som drabbar mig för rekonstruktionskirurgin som behövs för att återställa mitt ansikte efter alla dessa facepalms tråden orsakat?

Skriv svar