PC Game Pass tycks antyda att Death Stranding är på väg till tjänsten

Robot
PC Game Pass tycks antyda att Death Stranding är på väg till tjänsten
Medlem

Läge för allt game pass folk att få chansen att spela ett av dom bästa spelen 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

MLB The Show kom direkt till Game Pass när de släpptes på Xbox både i år och förra året när de för första gången kom till en annan konsol. Det är väl 505 Games som ger ut PC versionen av Death Stranding?

Medlem
Skrivet av VilleEricson:

MLB The Show kom direkt till Game Pass när de släpptes på Xbox både i år och förra året när de för första gången kom till en annan konsol. Det är väl 505 Games som ger ut PC versionen av Death Stranding?

Angående MLB så var det väl NBL, som sa åt Sony att lansera det på andra tjänster PC, Xbox eller så ryker er rätt till licensen för NBL.

Medlem

Stämmer det verkligen att Sony äger Death Stranding? Det är 505 Games som står som publisher för PC-versionen av Death Stranding.

Avstängd
Skrivet av anarfox:

Stämmer det verkligen att Sony äger Death Stranding? Det är 505 Games som står som publisher för PC-versionen av Death Stranding.

Nej det stämmer inte, tror dom fick betalt av Sony för göra sitt spel exklusivt till sin konsol bara?

Medlem

Underbart spel! Kan ibland längta tillbaka till den känslan som det spelet gav mig.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Stämmer det verkligen att Sony äger Death Stranding? Det är 505 Games som står som publisher för PC-versionen av Death Stranding.

Skrivet av fejksson:

Nej det stämmer inte, tror dom fick betalt av Sony för göra sitt spel exklusivt till sin konsol bara?

Det stämmer, dvs Sony äger IPt.

https://twitter.com/jeffgrubb/status/1515058294137962497


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Skribent
Skrivet av anarfox:

Stämmer det verkligen att Sony äger Death Stranding? Det är 505 Games som står som publisher för PC-versionen av Death Stranding.

Skrivet av fejksson:

Nej det stämmer inte, tror dom fick betalt av Sony för göra sitt spel exklusivt till sin konsol bara?

Såvida inget har ändrats på senare år så är det fortfarande Sony som äger rättigheterna till varumärket, även om det är 505 som agerat utgivare på pc.

Medlem

Högst icke troligt att det skulle komma till gamepass. Tror bara dom trollar med sina följare... vad e ens PCGamePass för konto? Dom skriver ju dessutom att dom ibland bara gillar landskapsbild.

Medlem
Skrivet av robbis:

Högst icke troligt att det skulle komma till gamepass. Tror bara dom trollar med sina följare... vad e ens PCGamePass för konto? Dom skriver ju dessutom att dom ibland bara gillar landskapsbild.

PC Game pass är väll just vad game pass heter på pc och xbox game pass på xbox.
Tidigare hette det väll game pass eller xbox gamepass men det var kanske förvirrande eller nått


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Waliant:
Skrivet av Jonny Myrén:

Såvida inget har ändrats på senare år så är det fortfarande Sony som äger rättigheterna till varumärket, även om det är 505 som agerat utgivare på pc.

I så fall blir den relevanta frågan vad som står i avtalatet mellan 505 och Sony. Om 505 har fulla distributionsrätter för PC-versionen så är det väl de som tecknat avtal med MS.

Skribent
Skrivet av anarfox:

I så fall blir den relevanta frågan vad som står i avtalatet mellan 505 och Sony. Om 505 har fulla distributionsrätter för PC-versionen så är det väl de som tecknat avtal med MS.

Japp, det återstår att se om det leder till något eller bara var menat som ett skämt.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Underbart spel! Kan ibland längta tillbaka till den känslan som det spelet gav mig.

Samma här. Tyckte det var ett helt fantastiskt spel.

Medlem
Skrivet av Molotov:

PC Game pass är väll just vad game pass heter på pc och xbox game pass på xbox.
Tidigare hette det väll game pass eller xbox gamepass men det var kanske förvirrande eller nått

Jag fick för mig att det var någon icke officiell skit, men såg att den var verifierad. Finns ju även @PCGamePass som inte är det.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag fick för mig att det var någon icke officiell skit, men såg att den var verifierad. Finns ju även @PCGamePass som inte är det.

Ja jag ska inte säga nått säkert skulle jag skrivit, jag vill bara minnas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Japp bekräftat. Utannonserings trailern är här.

Medlem
Skrivet av robbis:

Högst icke troligt att det skulle komma till gamepass. Tror bara dom trollar med sina följare... vad e ens PCGamePass för konto? Dom skriver ju dessutom att dom ibland bara gillar landskapsbild.

Tog inte lång tid in dom bekräftade spelet där

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Tog inte lång tid in dom bekräftade spelet där

Typiskt för mig 🤪

1
Skriv svar