Jocke Bennet säger ajöss, och tackar för den fina fisken!

Medlem

Stort lycka till! Tråkigt för mig personligen, men jag är övertygad om att du kommer att inse ditt misstag när du upptäcker att biblioteken är proppfulla med icke-interaktiva journaler. F5 kommer inte att spara din plats i böckerna och F9 kommer inte automagiskt sända dig till rätt sida igen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Vilket slag i ansiktet!

Men roligt för dig, såklart. Spännande att plugga nytt i vuxen ålder, bra och rätt satsat!

Oerhört tråkigt för oss som hänger här. Jag har inte hängt här i så många år, men att jag blivit kvar och inte dragit vidare har förstås mycket med Jocke och alla andra här att göra. FZ är sina användare, sina redaktörer, sina skribenter, alla som producerar och sprider bra vibbar och välkomnar alla in i gemenskapen.

Fragzone-Fredag blir ju inte riktigt detsamma utan Jocke, så är det. Men hela spel-Sverige förlorar en skicklig skribent och ett gigantiskt solsken.

Tack för den här tiden och ett stort lycka till!

https://i.imgur.com/VYqPTUD.png

Mycket bra sagt

Medlem

Tack för alla fina minnen och lycka till med det nya!

Medlem

Det var det...! Stort lycka till Jocke, i studierna och efter. Jag vet inte hur gamma (ung?) du är, men även jag försöker komma in på en utbildning. Bara ge yrkeslivet fingret och sadla om...hur cool som helst, fuck comfort zone

Medlem

Låter ganska tråkigt det här med informationvetenskap men lycka till...


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Tack för all denna tid, Jocke. Vi alla FZ:are (och Sweclockare) kommer att sakna dig.
Lycka till på din utbildning och allt du kommer göra och vara med om i framtiden.
Adjös! <3

Medlem
Farornas Konung

Kan man hoppas på en sista Fragzone Fredag månne??!!

Medlem

Lycka till med allt!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Avstängd
Medlem

Hade på känn att det var något på gång, när Jocke inte var med i senaste artiklarna om vad redaktionen spelar i helgen.

Allt har en början och allt har ett slut, så är det ju.

Tack för allt Jocke! Kommer verkligen (!) att sakna din nuna i Fragzone Fredag, och ditt fantastiska tugg. Förhoppningsvis så får vi ta del av dina eminenta texter ett tag till som frilansare iallafall.

Lycka till med studierna och nästa fas i livet!


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shadee:

En... Öl...?

Det är en student du kommer gå ut med! Lär bli betydligt blötare än så!

Jag ser framför mig hur han dyker upp i en såndär vidrig overall och bara pratar om ”spex” och ”kåren”.


signatur
Medlem

Jösses, det är gigantiska skor att fylla - vi pratar såna här, minst:

Tack för allt, och ett stort lycka till med vad du än tar dig för framöver!
Så många minnen du haft ett finger med i spelet i, från gamla PCG-recensioner och texter, till fredagar, texter och inlägg här.
Du kommer saknas av många!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Stort lycka till! 👍

En spelavdelning på biblioteket där du bl.a. rekommenderar givna klassiker? 😉

Medlem

Trist!
Följt dig som många andra sen PCGamer tiden. Började läsa den 1996-97 när första numren kom.

Du var nog den sista som hängde i från gamla gardet man följt genom åren, Bjarneby, Lejonhuvudet, Hallstan, Nylund m.fl.

FZ känns mindre och mindre intressant för en gammal gubbgamer som jag...

Speljournalistik känns kanske inte som ett framtidsyrke längre direkt, så är nog ett klokt val.

Lycka till med studierna!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Kommer kännas tungt utan Jocke på FZ!

Men jag önskar dig all lycka i framtiden och du är alltid välkommen tillbaka

Medlem

Du har mina lyckönskningar

Oavsett behöver du inte logga ut permanent från FZ va?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

FS kepsen funderar jag på... Följer den med till skolbänken eller får den stanna kvar i studion som mäktig prydnad i hyllan?


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Lycka till!

Nog det avhopp från FZ som känts mest för mig.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Riktigt tråkigt att du lämnar FZ, men kul att du gör det för att följa dina drömmar! Och att du fortsätter frilansa måste du lova, för annars kommer du lämna ett väldigt speciellt tomrum efter dig som ingen kommer kunna fylla. Lycka till med studierna!

Precis såhär känner jag också. Lova att du blir kvar i någon form iaf och stort lycka till Jocke!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Lycka till med studierna Jocke! Vi kommer att sakna dig.

Tack för alla härliga stunder genom åren 🤩😍😊

Medlem

Plugga och kom sen tillbaka, det blir bra det Lycka till med det nya!

Avstängd

Ok, grattis. Du har just valt den utbildning som ger lägst lön i förhållande till satsad studieinstas. Men du har säkert sparat miljoner till pensionen efter ditt kvarts sekel på FZ. 😉

”Vissa utbildningar leder dessutom till att individen får lägre sammanlagd inkomst sett över hela livet än om den istället börjat arbeta direkt efter gymnasiet. Det innebär att tusentals studenter som varje år examineras aldrig kommer att kunna räkna hem sin investering.

– Bibliotekarie är ett klassiskt exempel på detta. De har en lång utbildning med låg lön. Sedan finns det tvärtom andra grupper som sopåkare och hantverkare som tjänar betydligt bättre med kortare utbildning, säger Johan Eklund.”

https://www.tn.se/naringsliv/sa-lite-lonar-det-sig-att-utbild...

Medlem
Skrivet av Calez:

Ok, grattis. Du har just valt den utbildning som ger lägst lön i förhållande till satsad studieinstas. Men du har säkert sparat miljoner till pensionen efter ditt kvarts sekel på FZ. 😉

”Vissa utbildningar leder dessutom till att individen får lägre sammanlagd inkomst sett över hela livet än om den istället börjat arbeta direkt efter gymnasiet. Det innebär att tusentals studenter som varje år examineras aldrig kommer att kunna räkna hem sin investering.

– Bibliotekarie är ett klassiskt exempel på detta. De har en lång utbildning med låg lön. Sedan finns det tvärtom andra grupper som sopåkare och hantverkare som tjänar betydligt bättre med kortare utbildning, säger Johan Eklund.”

https://www.tn.se/naringsliv/sa-lite-lonar-det-sig-att-utbild...

Så kan det ju vara så att man väljer något man är intresserad av snarare än att det handlar om lönen, eller ?

Medlem

Denna typ av artiklar är som en mardröm som går i uppfyllelse man minst av allt vill se på sina älsklingssidor.

Det är svårt att beskriva i ord hur saknad du kommer vara. Alla artiklar, recensioner, fragzone fredagar, uppesittarkvällar och all humor.
Du har betytt väldigt mycket för mig och många spelintresserade, från tidiga PC-Gamer, tv inslag som Wimans och kontroll, RESET och FZ. En legend eller kanske t.o.m grund(s)pelaren inom svensk speljournalistik.
Tack för allt
Lycka till med din drömutbildning och hoppas du trivs bra!

Ber till spelgudarna att detta inte är det sista vi ser av dig här på FZ.
Jag hoppas även det blir ett sista Fragzone fredag innan du drar.

Bifogar denna bild som du redan fått genom andra kontakter tidigare idag. Över 20 år med spelglädje som tagit upp en stor del av ens uppväxt

Medlem
Skrivet av Calez:

Ok, grattis. Du har just valt den utbildning som ger lägst lön i förhållande till satsad studieinstas. Men du har säkert sparat miljoner till pensionen efter ditt kvarts sekel på FZ. 😉

”Vissa utbildningar leder dessutom till att individen får lägre sammanlagd inkomst sett över hela livet än om den istället börjat arbeta direkt efter gymnasiet. Det innebär att tusentals studenter som varje år examineras aldrig kommer att kunna räkna hem sin investering.

– Bibliotekarie är ett klassiskt exempel på detta. De har en lång utbildning med låg lön. Sedan finns det tvärtom andra grupper som sopåkare och hantverkare som tjänar betydligt bättre med kortare utbildning, säger Johan Eklund.”

https://www.tn.se/naringsliv/sa-lite-lonar-det-sig-att-utbild...

Haha, så kul att du letar upp citat och lägger tid på denna kommentar!

Om jag får gissa så skulle jag tro att Jocke är fullt medveten om vad han ger sig in i.

Allt i livet handlar inte om pengar. Ibland spelar något som kallas för "intresse" en stor roll i vilka vägar man väljer i livet.

Hur som helst... Väldigt trist för oss läsare. Har läst dina texter sedan tidig PCGamer fram tills idag och det är grymt sorgligt att det kommer bli mindre av den varan framöver...
Men väldigt kul för dig!
Lycka till med nästa kapitel!

Medlem

Tack för allt Jocke och lycka till!
Har följt Bennett sedan FZ, Super Play och Reset. Bennett har alltid förmedlat fina texter och har god smak.
Det går inte att ersätta.

Nu dog inte bara FZ för mig .
Nu dog svensk spelmedia för oss som har kommit upp i den åldern att det är i huvudsak personer i våra barns ålder som streamar på Twitch och som skriver texter om gamez.
Tråkigt minst sagt.

Medlem

Tack för allt och lycka till! Kul att du vågar ta dig an nya utmaningar!


signatur

Nämen!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Fasen vad kul Jocke! Det var både överraskande att läsa, och samtidigt så givet och som handen i handsken Har du uniformen tweed-kavaj med armbågspatcharna redo för skolstart? Ser fram emot att höra om livet som student på en framtida tillställning! Kram!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Tack Jocke o lycka till! Kommer nog fortfarande mest minnas att du alltid sitter med ett ben över det andra i fragzone-fredag (ser bara så jäkla obekvämt ut) 🤣 Cheers!


signatur

Nothing is power without Control

Skriv svar