Sök drömjobbet - bli redaktör på FZ!

Medlem
Skrivet av Waliant:

Han må vara ett troll, men han har i detta fallet rätt. EK skulle vara en travesti.

Ja, det hade milt sagt varit en katastrof. Vad det gäller ny redaktör hade jag tyckt det vore intressant med en journalist som kanske har en lite mer granskande roll? Spelbranschen har vuxit så mycket att det nu måste klassas som en rejäl maktfaktor i samhället och att då ha någon som kanske kan gräva lite mer hade varit intressant.

Avstängd
Skrivet av Pjotor:

Jobbet är så gott som ditt, det står ju inget om krav på egen musmatta eller SIM-kort i annonsen.

Haha du kmr ihåg den tråden! Har ingen kontakt längre med det AirBnB-wannabiegänget som sagt var!

"Karma" som inte finns kmr ge sin smäll i vinter när uthyrare nere i SE4-området får sina elräkningar!

Enligt FZ så måste man vara tillgänglig dygnet runt (inget OB-tillägg) men man får bara betalt för faktiska knapptryck på tangentbord som filmas via webbkamera!

Det blir säkert bra vem det än blir

Förlåt, OT, men vad hände med:

https://www.fz.se/artikel/288081-fz-soker-frilansare

Drygt ett år senare och inga svar, eller är detta fortfarande under långkok?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det blir säkert bra vem det än blir

Förlåt, OT, men vad hände med:

https://www.fz.se/artikel/288081-fz-soker-frilansare

Drygt ett år senare och inga svar, eller är detta fortfarande under långkok?

Fick inte heller något svar

Medlem
Skrivet av Smellfet:

Håller med.
Tomas Helenius får min röst.

Även om Helenius må trivas i bakgrunden så har han en lång historia på FZ. Han är ett välkänt ansikte som de flesta känner igen. Hans närvaro inger en trygghet om att FZ-skeppet seglar framåt!

Helenius är väl lite av FZs Jordan Schlansky har jag fått intrycket av. 😎

Medlem

Jag gör det gratis!

Redaktör
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Förlåt, OT, men vad hände med:

https://www.fz.se/artikel/288081-fz-soker-frilansare

Drygt ett år senare och inga svar, eller är detta fortfarande under långkok?

Skrivet av zevile:

Fick inte heller något svar

Vi har fått fram två personer att skriva från den där sökningen, om allt går bra kommer ni se en del texter från dem framöver. (vårens Dolmen-recension var först.) Det tog oss väldigt lång tid att ta tag i ansökningarna, pga chefred-byte och annat, och vi borde förstås ha skött det bättre och svarat alla som sökte. Ber om ursäkt för det.


signatur
Redaktör
Skrivet av Smellfet:

Tomas Helenius får min röst.

Även om Helenius må trivas i bakgrunden så har han en lång historia på FZ. Han är ett välkänt ansikte som de flesta känner igen. Hans närvaro inger en trygghet om att FZ-skeppet seglar framåt!

Helenius brukar bara synas till lite snabbt när ni Streamar något Live. Det upplägget funkar ju om han inte är sugen på sitta i med FF-rutan varje fredag. Det räcker väl med att han syns till någon gång ibland? Typ, veckans punkt med Helenius. Ett snabbt byte av kameravinkel till Helenius som säger Tja! Drar någon snabb grej och sippar lite kaffe. Sen åter till studion.

Skrivet av Aloysius:

Helenius är väl lite av FZs Jordan Schlansky har jag fått intrycket av. 😎

Nu är jag ju redan redaktör på FZ - arbetsbördan lär inte minska för att jag flyttar från mitt till Jockes skrivbord.

Rörlig bild är för andra.


signatur
Moderator
Skrivet av One:

Han Wakkah duden? Han verkar ändå hyffsat stabil och lugn, jag lägger min röst på honom.

Vi kan väl få en poll och rösta fram en medlem varannan månad? Ingen chef osv. Vilken utopi

Jag uppskattar förtroendet. <3 Men vet inte hur jag skulle hinna. Sen är jag inte utbildad journalist heller.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det blir säkert bra vem det än blir

Förlåt, OT, men vad hände med:

https://www.fz.se/artikel/288081-fz-soker-frilansare

Drygt ett år senare och inga svar, eller är detta fortfarande under långkok?

Samma här. Hade gillat att se dig i den rollen, Walter. Tror inte jag är ensam om det heller.

Trollfabrik
Skrivet av Tomas Helenius:

Nu är jag ju redan redaktör på FZ - arbetsbördan lär inte minska för att jag flyttar från mitt till Jockes skrivbord.

Har du testat?

Skrivet av serdyllon:

Samma här. Hade gillat att se dig i den rollen, Walter. Tror inte jag är ensam om det heller.

Tack så mycket. FZ har ju grymma redaktörer redan, men man hade kunnat göra så mycket mer om det fanns möjlighet. Och jag kommer alltid sakna den gamla bloggen och all interaktion. Det var guld värt. Nu satsar jag mer på det egna skrivandet och det kommer bli fler medlemskrönikor från mig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av Jacob:

Har du testat?

Står på schemat!


signatur
Medlem

Det måste vara nån som kan axla "ledar rollen" i Fragzone Fredag.
Är showen lagt på is tills ersättare börjat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Molotov:

Det måste vara nån som kan axla "ledar rollen" i Fragzone Fredag.
Är showen lagt på is tills ersättare börjat.

Det surras om att FF kan vara på gång...


signatur
Medlem

@Fredrik Eriksson får min röst.
Du har varit en stor del av min speluppväxt via PC Gamer, och en person jag förknippar mycket med svensk spelmedia.
Tror du hade axlat rollen bra


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av greb1989:

Ja, det hade milt sagt varit en katastrof. Vad det gäller ny redaktör hade jag tyckt det vore intressant med en journalist som kanske har en lite mer granskande roll? Spelbranschen har vuxit så mycket att det nu måste klassas som en rejäl maktfaktor i samhället och att då ha någon som kanske kan gräva lite mer hade varit intressant.

Vad är det för fel på effie?
jag vet att hon kör P3 spel podden, men jag har inte lyssnat då jag följde det gamla gänget och lyssna på spel juntan ist.
Nu lyssnar jag inte så mycket på speljuntan heller för det är mycket same same.
Men effie var ju med ibland på gamla P3 spel podden. Det enda jag tänkte man kunde störa sig på var väll att hon kanske var barnslig men det borde väll ha "växt bort" vid det här laget?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag kan ta det. Jag vill fortsatt kunna arbeta hemifrån (Skåne) och jag vill ha nya datorer fortlöpande. Och så vill jag kunna träna under arbetstid.

När börjar jag?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det för fel på effie?
jag vet att hon kör P3 spel podden, men jag har inte lyssnat då jag följde det gamla gänget och lyssna på spel juntan ist.
Nu lyssnar jag inte så mycket på speljuntan heller för det är mycket same same.
Men effie var ju med ibland på gamla P3 spel podden. Det enda jag tänkte man kunde störa sig på var väll att hon kanske var barnslig men det borde väll ha "växt bort" vid det här laget?

Effie var det sämsta med P3-Spel redan när hon skrev krönikor. Tyvärr har barnsligheten inte växt bort, snarare blivit värre. P3-Spel är väldigt nära totalt haveri nu för tiden. Hennes podd-kollega Victor, som faktiskt är väldigt bra, räddar upp det.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Åk till Mariefred, hyr ett släp på Cirkle K o sedan ta lite silvertejp där Praktikant-Ponny Freddan är inlindad. Släng in honom + hans tillhörigheter i släpet. Frakta honom sedan till Stockholm för omskolning. Klart.

@Fredrik Eriksson


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Waliant:

Effie var det sämsta med P3-Spel redan när hon skrev krönikor. Tyvärr har barnsligheten inte växt bort, snarare blivit värre. P3-Spel är väldigt nära totalt haveri nu för tiden. Hennes podd-kollega Victor, som faktiskt är väldigt bra, räddar upp det.

Ok jag trodde hon blivigt bättre och populärare eftersom hon hade hand om spel sektionen på Aftonbladet.
Ja inget kanske att hurra över men nått bra borde man väll ha åstakomit för att hamna där, och sen att direkt P3 spel försvann så utannonserade det kort tid senare att hon skulle leda det hela i en "nystart". Det har jag dock aldrig lyssnat på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ring Gustav Höglund med en gång.

12
Skriv svar