Återvändande WoW-spelare får Shadowlands-expansionen gratis

Robot
Återvändande WoW-spelare får Shadowlands-expansionen gratis

Du har knappt två veckor på dig att paxa den.

#dragonflight, #shadowlands, #world-of-warcraft


Avstängd

Hur kan man missa expansionen? Den tas väl ändå inte bort från spelet efter några dagar/månader/år?

Medlem

Man missar den ju, genom att inte spela när den är aktuell. Visst man kan besöka skalet som är kvar när en ny expansion kommer, men är ju aldrig samma.

Jag slutade spela WOW i slutet av Wrath of the Lichking, så spela classic skulle vara som vanligt för mig, förutsatt att de inte har stoppat in massa annat mög så som microtransactions osv.
Men jag tror min WOW tid är förbi, Det var kul under Vanilla, Burning Crusade och fortfarande men lite mindre under Lichking.

När jag hoppar in i spelet idag på trial konto, så känns det inte som samma spel. Känns som ett dåligt action spel inte ett MMORPG.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Hur kan man missa expansionen? Den tas väl ändå inte bort från spelet efter några dagar/månader/år?

Shadowlands (och alla tidigare expansioner) kommer ingå i månadsavgiften när Dragonflight släpps senare i vinter (före 31/12).
Men vill du kunna spela Shadowlands "gratis" nu så är det bara att slå till.
Sen så är det Wrath of the Lich King Classic som släpps 26 september, och detta är nyutgåvan av expansion nr 2 till WoW.
Return of the King är ett annat fantasyuniversum.

Redaktör
Skrivet av stege99:

Shadowlands (och alla tidigare expansioner) kommer ingå i månadsavgiften när Dragonflight släpps senare i vinter (före 31/12).
Men vill du kunna spela Shadowlands "gratis" nu så är det bara att slå till.
Sen så är det Wrath of the Lich King Classic som släpps 26 september, och detta är nyutgåvan av expansion nr 2 till WoW.
Return of the King är ett annat fantasyuniversum.

Det var f.. inte många rätt jag hade. Det blir ju tredje Classic-släppet så jag tänkte expansion nr tre, men "bara" den andra expansionen. Tack för uppstyrning.


signatur
Medlem

Enligt uppgifter som Bellular fått tag på så släpps Dragonflight 28/11 med pre-patch 25/10.
Källa: https://youtu.be/ze8oXNemYZw

Sen kommer man kunna spela igenom Shadowlands även efter Dragonflight, då genom "Chromie Time".
Självklart är det aldrig riktigt samma som när expansionen är aktuell. Men ska jag vara ärlig så har inte Shadowlands varit speciellt kul. Det enda jag tar med mig från den expansionen är dom olika zonerna och hur snygga dom var imo.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Enligt uppgifter som Bellular fått tag på så släpps Dragonflight 28/11 med pre-patch 25/10.
Källa: https://youtu.be/ze8oXNemYZw

Sen kommer man kunna spela igenom Shadowlands även efter Dragonflight, då genom "Chromie Time".
Självklart är det aldrig riktigt samma som när expansionen är aktuell. Men ska jag vara ärlig så har inte Shadowlands varit speciellt kul. Det enda jag tar med mig från den expansionen är dom olika zonerna och hur snygga dom var imo.

Jag tyckte zonerna var största let down 🤣

Medlem

Tack.

Önskade prova expansionen här under sommaren. Men €39+sub kändes tok för mycket.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag tyckte zonerna var största let down 🤣

Tyckte själva zonerna var bra och snyggt gjorda. Däremot utnyttjades dom inte på ett bra sätt. Första gången i Bastion tyckte jag var häftigt och Ardenweald var en riktig fin zon. Eller detaljerna i Revendreth som verkligen passade den som gillar vampyr tema.
Jag vet inte men jag tror iallafall att folk upplever inte zoner på samma sätt längre. Man gör inte något annat än vad diverse questhelpers (AAP) säger. Man missar ganska mycket när man använder 34 addons tycker jag. Jag gillar att klara allt i zonen innan jag drar vidare. Tyvärr var inte zonerna i Shadowlands utformade för det.

Medlem

Som heroin-dealers, första dosen är gratis (typ).

Tack men nej tack, skräpföretag som kan behålla sitt skräp. Började 2006 i vanilla/tbc och gav upp releasen Shadowlands. WoD upplevelsen var verkligen vedervärdig.

Medlem

Plockade precis ner Shadowlands... nån som kan rekommendera att köpa gametime och köra detta expansion? Är det värt det?

Medlem

Suck, jag saknar mina kära gamla karaktärer...undrar om jag någonsin kommer se dem igen.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Plockade precis ner Shadowlands... nån som kan rekommendera att köpa gametime och köra detta expansion? Är det värt det?

Är det något och bråka om (~130kr) för att pröva ut detta massiva spel?

Nope. Det finns och göra fast end content är shiZ.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Plockade precis ner Shadowlands... nån som kan rekommendera att köpa gametime och köra detta expansion? Är det värt det?

Håller med föregående. Allt fram till endgame är roligt tycker jag.
Annars är ju månadsavgiften värd att betala för The Burning Crusade Classic. Mycket mer långsamt tempo, fler spells, svårare. Men mer belönande. Ett alternativ är ju att levla på fram till wotlk släpps.

1
Skriv svar