Return to Monkey Island har releasedatum!

Robot
Return to Monkey Island har releasedatum!
Medlem

Som jag väntat, äntligen kan man få "horse armor" i Monkey Island, Stan du har övertalat mig får nog bli en förbokning bara för den haha.

Medlem

Äntligen! Laddat upp genom att spela om de första två spelen på Steam Deck de senaste veckorna. Nu sätter vi kurs mot Mêlée Island!

Medlem
Skribent

Hoppas på ett fysiskt släpp till Switch.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Har börjat spela igenom originalspelen (remastered) måste säga att de håller väldigt bra! Kommit en bit in i andra spelet, mycket huvudkliande och många skratt! Ser fram emot detta blir nog Switch fysisk eller på Steam.

Medlem

Säger inte nej till mer Monkey Island
Men cheesus vad jag inte tycker om stilen (hur alla ser ut)
Eller just ja, det kanske är toxic av mig att säga det


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Säger inte nej till mer Monkey Island
Men cheesus vad jag inte tycker om stilen (hur alla ser ut)
Eller just ja, det kanske är toxic av mig att säga det

Varför skulle det vara toxic?


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Murray:
I'm a powerful demonic force! I'm the harbinger of your doom! And the forces of darkness will applaud me as I STRIDE through the gates of hell carrying your head on a pike!

Guybrush Threepwood:
Stride?

Murray:
All right then, roll! ROLL through the gates of hell. Must you take the fun out of everything?

Medlem

Blir inget köp för fullpris men för 4.95 euro om några veckor så visst. även om jag gillar stilen och spelen... Men det var länge sedan jag pallade ett peka klicka spel.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Varför skulle det vara toxic?

https://i.imgur.com/RuKJiee.png

Gilbert klarar inte av kritik och kallar allt toxic


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Grafiken är verkligen horribel.

Medlem

Grafiska stilen ger mig globohomo art vibbar.

Medlem

Solklart köp.

Skrivet av Godofcheese:

Gilbert klarar inte av kritik och kallar allt toxic

Förolämpningar och mordhot är inte kritik.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Solklart köp.

Förolämpningar och mordhot är inte kritik.

Sen när har han blivit mordhotad?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Sen när har han blivit mordhotad?

Mordhota någon över Monkey Island känns ju.. sansat och bra. Det var förstås EN jubelidiot som sa något i den stilen och sen ska det blåsas upp till att han behöver personskydd. Han gillade inte kritiken helt enkelt och svepte in sig i maximal offerkofta och då kan man "frukta för sitt liv" om någon tittar på en. Han har väl lärt sig av omvärlden hur det går till vid det här laget.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Solklart köp.

Förolämpningar och mordhot är inte kritik.

Skärpning. Det sa jag inte heller.
Majoriteten av sakerna som skrevs på hans blogg var kritik.
Var extremt svårt att hitta något hot
Även med time back machine.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ser fantastiskt ut. Grafiken är goofy och jag tycker känslan i grafiken påminner om hur det såg ut på 90-talet, vilket också var goofy som fan. Har dock inte ens lirat igenom alla de andra, fastnade typ direkt i tvåan, så jävla svårt. Men älskar humorn.

Medlem

Äntligen!
Trodde inte det skulle släppas redan i år, kommer liva upp hösten!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Åh fan! Visste inte att det var så snart. Det vart ett köp omedelbart.
Inte ofta jag kan få gotta mig med min gamla favorit spelgenre.

Medlem

Ser fram emot att spela. Ser riktigt bra ut 😀

Medlem

Någon som missat att den 19 september så är det International Talk Like a Pirate Day? Så klart spelet släpps då 😄

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Gilbert klarar inte av kritik och kallar allt toxic

Skrivet av Godofcheese:

Skärpning. Det sa jag inte heller.
Majoriteten av sakerna som skrevs på hans blogg var kritik.
Var extremt svårt att hitta något hot
Även med time back machine.

På hans personliga blogg uttrycktes att han förtjänar att dö för att han svikit fans osv för att grafiken är, i deras ögon, ful.

Medlem

Man kan tycka vad man vill om utseendet av spelet. Bryr mig inte ett skit om det snacket för eller emot. Det som är viktigast för mig är och kommer alltid vara musiken i Monkey island. Och blir inte den bra så kommer iaf jag att lipa lite med underläppen. Måste jag tycka något om utseendet mm så är jag nog mer kritisk till Monkey island 4 isf. Men det här spelet kan fortfarande bli det sämsta om musiken suger så klart.

Medlem

Sällan jag längtat så mycket efter ett spel i vuxen ålder.

Medlem

Hästrustningen är säkrad!

Medlem
Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Hoppas på ett fysiskt släpp till Switch.

varför skulle du vilja ha fysiskt? har köpt några fysiska spel till Switchen men bara jobbigt med att byta kortet. med nya switchen är det fan omöjligt att få upp luckan utan naglar...

Skribent
Skrivet av mrmanman:

varför skulle du vilja ha fysiskt? har köpt några fysiska spel till Switchen men bara jobbigt med att byta kortet. med nya switchen är det fan omöjligt att få upp luckan utan naglar...

Gillar att ha Switch-spel fysiskt då jag kommer ha dem i min ägo längre än vad de kommer finnas digitalt att köpa. Och de är enkla att ta med på resor och grejer eftersom de är så små.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

OJ idag det släpps ju, va kul. Köpte till switchen nu och fick fortfarande en förbeställning med hästrustningen haha. Jag som ska åka mycket tåg i veckan, kunde inte kommit mer lägligt.
Älskade dom andra spelen när dom kom, även om det kanske va lite väl långsökta lösningar emellanåt. Men en lite del av mig hoppas ändå att det inte ska ha förenklats allt för mycket. MI ska va lite förmycket på alla nivåer.
Undra vilken tid det släpps idag...

12
Skriv svar