Sony höjer priset på Playstation 5

Robot
Sony höjer priset på Playstation 5

Inflation och oro i ekonomin gör PS5:an dyrare.

#playstation-5, #sony


Medlem

Följer priserna hos alla scalpers efter?

Medlem

Det går ändå inte att få tag på någon Playstation 5 här i Finland. Eller nej, det är inte sant. CDON säljer Digital för 929,99€. Så 50€ hit och dit, vad gör det? Ha- ha.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Skönt att man köpte för någon månad sen!

Känns som i dagens läge ska man köpa saker så snabbt som möjligt. Allt går upp

Redaktör
Skrivet av Boomer:

Det går ändå inte att få tag på någon Playstation 5 här i Finland. Eller nej, det är inte sant. CDON säljer Digital för 929,99€. Så 50€ hit och dit, vad gör det? Ha- ha.

De är fortfarande bristvara här i Sverige, men dyker upp då och då. Bror fick tag på en i somras av ren slump när jag skulle handla annat på Webhallen - de hade ett gäng inne som de bara skyltade om i butiken, ej på webben. 6 600 kr för skivmodellen med nya Horizon bundlat.


signatur
Medlem

En till förlust för Sony. Det har varit ganska många den senaste tiden.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

En till förlust för Sony. Det har varit ganska många den senaste tiden.

De höjer priset på en vara som är ständigt slutsåld. Tror de gråter sig till sömns.

Medlem

Svenska butiker skriker av glädje och höjer priserna med ett par tusenlappar. Ganska vågat med en girig prishöjning två år efter en papperslansering av konsolen.

Dex
Medlem
Skrivet av dix_xib:

De höjer priset på en vara som är ständigt slutsåld. Tror de gråter sig till sömns.

Ja hur ska dom klara sig.... Hade det varit Microsoft som höjde priset så hade Freeman79 förmodligen varit den första som hade hyllat dom så det är oftast bättre att inte ta hans kommentarer på allvar

Hade varit kul om fanboys hade varit mer som t.ex. Margy eller Mortaigne här på FZ som faktiskt kan diskutera saker istället för mer extrema fanboys som Freeman och en hel del andra xbox och PS fanboys som bara är så extrema hela tiden.....

Men lite mer ontopic, så tråkigt att priset stiger så klart, men inte helt oväntat tyvärr. Så länge saker säljer slut så fort, så är risken att priset kommer gå upp så som världen ser ut idag. Precis som grafikkort osv. Får hoppas att det jämnar ut sig inom en snar framtid.

Medlem

Alla maskiner som blir tillgängliga kommer ju ändå säljas, så 500 kr eller vad det blir i höjning kommer nog inte göra varken till eller från på suget efter maskinen.
Själv så väntar jag till våren när PSVR2 kommer. Om det inte dyker ner en i knäet på en innan dess.

Och det är ju det rekommenderade priset som höjs, handlarna behöver ju inte följa det.

Dex
Medlem
Skrivet av BlackZam:

Alla maskiner som blir tillgängliga kommer ju ändå säljas, så 500 kr eller vad det blir i höjning kommer nog inte göra varken till eller från på suget efter maskinen.
Själv så väntar jag till våren när PSVR2 kommer. Om det inte dyker ner en i knäet på en innan dess.

Och det är ju det rekommenderade priset som höjs, handlarna behöver ju inte följa det.

Det framgår inte av Sonys inlägg, men förmodligen har dom höjt priset till återförsäljarna också och inte bara rekommendera återförsäljarna att höja priset för det hade varit väldigt konstigt. Så förmodligen kommer priset höjas i alla butiker.

Medlem

När jag var ung så brukade gammal teknik sjunka i pris. Good times!

Ur en marknadssynpunkt så är väl detta "rimligt" ur Sonys synvinkel. Jag var ganska förvånad att de inte gjorde detta mycket tidigare.

Jag tänker själv att jag köpte en när de kostar 3 - 4 kkr. Jag har inte bråttom.

Medlem

Märker att priserna går upp. Köpte min för ett par veckor sen för 6990 från Webhallen (Horizon ingick) 😅

Redaktör
Skrivet av androsynth:

Märker att priserna går upp. Köpte min för ett par veckor sen för 6990 från Webhallen (Horizon ingick) 😅

Oj, då har de höjt en femhundring redan. Brorsan gav 6 500 6 590 för samma paket i juli.


signatur
Medlem

Jag hade inte pengar då men när jag fick pengar var dom givetvis slut 😑 Oh well, jag fick iaf tag på en efter ständig bevakning på deras hemsida nästan en gång i timmen dagligen under ett par veckor.

Medlem

Priserna på ALLT går upp upp upp.
Men värst är väl räntorna och elpriserna. Kan bli tufft för många.

Medlem

PC master race, indiespelfan, 6 år gammal hårdvara...

I min värld är jag en GUD!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Stör mig lite på hur folk är neutrala med detta. Ni inser att prisökningen enbart drabbar konsumenterna UTANFÖR usa. De sker alltså inga prisökningar för våra vänner andra sidan Atlanten.

Girigt. Men det kommer sälja slut lika fort ändå.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Stör mig lite på hur folk är neutrala med detta. Ni inser att prisökningen enbart drabbar konsumenterna UTANFÖR usa. De sker alltså inga prisökningar för våra vänner andra sidan Atlanten.

Girigt. Men det kommer sälja slut lika fort ändå.

Inte särskilt neutral, men låter bli att köpa. Spelar dock ingen roll, folk hade nog köpt slut PS5 även om det kosta 10 tusen.

Medlem

Fortfarande billigare än vad alla ruttna scaplers sålde den för


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Soulless:

PC master race, indiespelfan, 6 år gammal hårdvara...

I min värld är jag en GUD!

Vad har pc med denna artikel att göra?

Medlem
Skrivet av ChriL:

Vad har pc med denna artikel att göra?

ALLT!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Dåligt svar.

Medlem

Och två år senare har den fortfarande mindre titlar än vad Ps3 och Ps4 hade vid launch, ett skämt.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Och två år senare har den fortfarande mindre titlar än vad Ps3 och Ps4 hade vid launch, ett skämt.

Nä det släpptes typ 7 spel vid release av ps5.
Sen dess har det kommit massa fler spel.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Finns värre saker i världen att störa sig på än att spel blir lite dyrare.

Ett sånt sinnessjukt privilegium att sitta och störa sig på.

Förlåt att vi andra inte definierar vår tillvaro efter allt elände och lidande som finns i världen. 🤭

Men prishöjningen är ju också en ögonöppnare för hur orolig vår tid är med krig och ekonomisk nedgång. Typ "oj, om till och med spelkonsoller går upp i pris, det måste betyda att vi verkligen är i en tid av ekonomisk kris".


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Boomer:

Det går ändå inte att få tag på någon Playstation 5 här i Finland. Eller nej, det är inte sant. CDON säljer Digital för 929,99€. Så 50€ hit och dit, vad gör det? Ha- ha.

Planerade inte alls på att skaffa ps5. Hade tråkigt på lunchpausen på jobbet då jag gick in på https://ps5suomessa.com/saatavuus. Finns en Gigantti så jag köpte därifrån. Har varit in och kollat flera gånger sen dess för skojs skull. Verkar nog finnas ps5 rätt så ofta. T.ex nu finns det på Gigantti. Finns motsvarande sida för Xbox

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Finns värre saker i världen att störa sig på än att spel blir lite dyrare.

Ett sånt sinnessjukt privilegium att sitta och störa sig på.

Så kan man väl säga om allt, i alla tider.

Detta är mer att ett miljardföretag vill tjäna en extra hacka och använder sig av kriget för att argumentera för sin sak. Precis som många andra giriga företag gör i dessa oroligheter.

Medlem
Skrivet av Chobro:

Planerade inte alls på att skaffa ps5. Hade tråkigt på lunchpausen på jobbet då jag gick in på https://ps5suomessa.com/saatavuus. Finns en Gigantti så jag köpte därifrån. Har varit in och kollat flera gånger sen dess för skojs skull. Verkar nog finnas ps5 rätt så ofta. T.ex nu finns det på Gigantti. Finns motsvarande sida för Xbox

Även om tanken är god, så tänker jag nog inte åka till Esbo för ett Playstation. Framförallt inte för 639€. 😅


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Dyrare efter 2 år? Lol, det bör ju gå åt andra hållet! Undrar hur det blir med Xbox series.

123
Skriv svar