Netflix Resident Evil-serie läggs ned efter en säsong

Medlem
iMDB.com

Resident Evil serien ligger på stabila 3.9 i betyg hos iMDB.com. Hehe.

Har inte sett den och när den beskrivs vara en tonårsdrama så föll allt bort för egen del..

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem

Jag förväntade mig en riktig smörja. Men den var ändå okej. Men visst vi behöver nog inte fler säsonger av den. Jag hade dock gärna sett fler säsonger av Dark Crystal

Medlem
Skrivet av Emblaz:

Såå man kan alltså inte ersätta survival horror och kända karaktärer med tonårsdrama och nonsens?! Föga förvånande.

Och ja, det stämmer att woke-trams går åt helvete direkt för det är inte önskvärt av majoriteten som förväntar sig kvalitet framför kvotering.

Så tonårsdrama är alltså woke numera?

Verkar som vissa dragit ordet "woke" till den grad att det innefattar allt som inte faller en i smaken. RE-serien hade för övrigt inte blivit bättre med skådespelare av annan etnicitet eller könstillhörighet.

signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Kyraal:

medan Netflix (som efter diverse anti-woke utspel) stadigt tappar relevans,

Skrivet av Kyraal:

Det första jag hittade. Finns säkert mer och bättre källor, men då får du söka själv. När den nyheten kom så var ju anti woke-rörelsen ganska förnöjda.

- Netflix trycker ut woke vänsterpropaganda i årtal.
> Aktien rasar och prenumeranterna lämnar tjänsten i drivor
> Netflix gör en mindre justering åt en ny riktning.

Din slutsats: Prenumeranterna stack och aktien störtdök pga den nya riktningen.

Helt otroligt att man kan vara så verklighetsfrånvänd. Är ju som när sossarna står och pratar om att höga elpriser under höst och vinter 2021 faktiskt berodde på Putins invasion av Ukraina i Februari 2022.

Medlem
Skrivet av kebbe:

> Aktien rasar och prenumeranterna lämnar tjänsten i drivor
> Netflix gör en mindre justering åt en ny riktning.

Din slutsats: Prenumeranterna stack och aktien störtdök pga den nya riktningen.

Helt otroligt att man kan vara så verklighetsfrånvänd. Är ju som när sossarna står och pratar om att höga elpriser under höst och vinter 2021 faktiskt berodde på Putins invasion av Ukraina i Februari 2022.

Fast nu sa jag ju inte att det var den enda anledningen att Netflix dalar, precis som att jag inte sa att Disney+ succén är på grund av att de sparkade Gina Carano. Du vet, två exempel från två sidor. Så din slutsats om min slutsats är ju helt fel, som så mycket annat du och dina hasplar ur er

Citat:

Fast där har du ju fel igen. Det är helt enkelt vanligt innehåll, för människor som inte känner sig hotade av andra människor med mörkare hudfärg eller andra läggningar Herregud, ni är för vakna för att vara woke, men ibland verkar det som ni varit vakna så länge att ni gått in i ett kollektivt delir 😂

Medlem
Skrivet av matt76:

Verkar som vissa dragit ordet "woke" till den grad att det innefattar allt som inte faller en i smaken. RE-serien hade för övrigt inte blivit bättre med skådespelare av annan etnicitet eller könstillhörighet.

Ja det är ju lite så idag. Ungefär som ordet *rasist* totalt missbrukat ord som förlorat sin mening. Jag reagerar inte ens längre på det.

Medlem

Ok jag har inte ens hunnit titta. Men sen så är jag ingen stor zombie serie fantast heller. Har tex bara sett första säsongen av walking dead....

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Ok jag har inte ens hunnit titta. Men sen så är jag ingen stor zombie serie fantast heller. Har tex bara sett första säsongen av walking dead....

Bästa säsongen av TWD

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Förvånande? Nej.
Mer förvånande att Capcom har absolut noll respekt för sina IP'n och låter folk göra vad som helst med dom.

Medlem

Alltså serien var korkad på ett extremt charmigt sett, som jag tror att de som bara såg ett avsnitt missade.
Tex är avsnitt 5 ett avsnitt som handlar om att tjejernas hus är ett resident evil-hus och de måste spela Månskenssonaten på pianot för att låsa upp ett hemligt fack, hittar en medalj som låser upp en grej osv. Vilket till slut leder till att det finns ett hemligt laboratorium i källaren!
Eller att Wesker är negativ till att T-viruset används i Joy efter som det ”förvandlar människor till monster!” Osv osv osv.

Avstängd

Jag tvingade mig igenom tre avsnitt och det fick räcka. Berättandet var pinsamt dåligt och i princip alla karaktärer var rent utsagt outhärdliga, huvudkaraktärerna framförallt. Serien osade kvalificerad dynga rakt igenom. Att serien inte skulle få en till säsong kunde jag räkna ut med arslet redan i andra avsnittet.

Avstängd
Skrivet av newlaseridea:

Alltså serien var korkad på ett extremt charmigt sett, som jag tror att de som bara såg ett avsnitt missade.
Tex är avsnitt 5 ett avsnitt som handlar om att tjejernas hus är ett resident evil-hus och de måste spela Månskenssonaten på pianot för att låsa upp ett hemligt fack, hittar en medalj som låser upp en grej osv. Vilket till slut leder till att det finns ett hemligt laboratorium i källaren!
Eller att Wesker är negativ till att T-viruset används i Joy efter som det ”förvandlar människor till monster!” Osv osv osv.

Det fanns absolut ingenting med denna serie som var charmigt.

Avstängd
Skrivet av matt76:

Att serien var en diversity-hire är ju allmänt känt, om man sedan vill kalla det woke är väl upp till var och en. Om serien hade blivit bättre med skådisar av annan etnicitet låter jag vara osagt, men det hade ju inte skadat att vara mer trogen förlagan.

eld
Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Att serien var en diversity-hire är ju allmänt känt, om man sedan vill kalla det woke är väl upp till var och en. Om serien hade blivit bättre med skådisar av annan etnicitet låter jag vara osagt, men det hade ju inte skadat att vara mer trogen förlagan.

Resten av världen har gått vidare, folk tyckte serien var dålig för att den var dålig, inte pga melanin.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Det fanns absolut ingenting med denna serie som var charmigt.

Äh, du såg ju inte ens så långt att du fick sen Lace som ”den riktiga Wesker” eller kommentaren i förbifarten ”han dog i en vulkan”.

Avstängd
Skrivet av newlaseridea:

Äh, du såg ju inte ens så långt att du fick sen Lace som ”den riktiga Wesker” eller kommentaren i förbifarten ”han dog i en vulkan”.

Jag betvivlar att det hade ändrat min uppfattning im serien.

Avstängd
Skrivet av eld:

Resten av världen har gått vidare, folk tyckte serien var dålig för att den var dålig, inte pga melanin.

Vah, tyckte folk att serien var dålig för att den var dålig? Vem kunde ha anat det ;).

Medlem

Tycker att folk hänger sig för mycket på hur skådespelaren såg ut.
Problemet var inte att Lance Reddick spelade Albert Weske (hörde att han har bästa delen i serien).
Problemet var att serien inte hade något med Resident Evil att göra.
Det var ett manus som hade bara fått Resident Evil namn tejpat på.

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av stege99:

Låt oss hoppas att den styggelse som är Rings of Power är går samma öde till mötes.

Varför det ?
Jag hoppas på en bra Serie.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av abso:

Finns ingen anledning att en filmatisering skulle vara körd på förhand, ett bra manus är allt som krävs, det har vi sett väldigt många bevis på det senaste åren.

Ett bra manus är såklart väldigt viktigt, men RE story är skriven för ett action/horror spel vilket innebär att det finns en klar gräns för hur mycket vettigt en bra manusförfattare kan göra med det, speciellt om hen samtidigt ska vara trogen ursprungsmaterialet. Klart en filmatisering inte måste vara körd, men sannolikheten har visat sig vara väldigt stor.

Kan du förresten namnge några av de där väldigt många bevisen du nämnde? Jag blir lite nyfiken.

Medlem
Skrivet av Ender:

Ett bra manus är såklart väldigt viktigt, men RE story är skriven för ett action/horror spel vilket innebär att det finns en klar gräns för hur mycket vettigt en bra manusförfattare kan göra med det, speciellt om hen samtidigt ska vara trogen ursprungsmaterialet. Klart en filmatisering inte måste vara körd, men sannolikheten har visat sig vara väldigt stor.

Kan du förresten namnge några av de där väldigt många bevisen du nämnde? Jag blir lite nyfiken.

Tror samtidigt att just RE är en titel som är ganska ohelig idag tillskillnad från tex LOTR, och du kan ändra om, lägga till och ta bort ganska mycket utan att folk ballar ur. Ribban är väl också ganska låg idag med tanke på de sista RE filmerna. Tänker på tex the witcher, castlevania, arcane, tomb raider assassins creed etc, gör du ett ok manus så kommer de flesta uppskatta att se en filmatisering av ett spel oavsett om det skiljer en del från ursprungsmaterialet.

Håller med att det var bra att de våga göra om serien och riskera lite, men tyvärr så träffa de inte målet med säsong 1 , hade gärna sett att de gjorde ett nytt försök med säsong 2, men så blev inte fallet.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag håller lite med här, och sanningen är ju att original storyn i RE är redigt pajig. De kan få kred för att de försöker något nytt, men tyvärr blev det ju inte speciellt bra.

Vad är det som är så pajigt med zombies och folk som försöker fly från dem? Det är som att kalla Dawn of the Dead eller Walking Dead pajjigt?

Med det sagt såg jag inte ett enda avsnitt efter all kritiken jag läste, känns inte som om jag missade något.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av abso:

Tror samtidigt att just RE är en titel som är ganska ohelig idag tillskillnad från tex LOTR, och du kan ändra om, lägga till och ta bort ganska mycket utan att folk ballar ur.

Haha, ja, just för att det inte finns någon direkt story så blir det rätt OK att göra så

Skrivet av abso:

Tänker på tex the witcher, castlevania, arcane, tomb raider assassins creed etc, gör du ett ok manus så kommer de flesta uppskatta att se en filmatisering av ett spel oavsett om det skiljer en del från ursprungsmaterialet.

The Witcher är ju baserat på böcker, inte ett spel, men de andra... Arcane (som var det snyggaste jag sett, MED en skön story) var ju ändå både story och manus som var skrivet (som jag för står det) löst efter valfria karaktärer. Jag har inte spelat mycket LoL, men någon direkt story annat än att det finns olika karaktärer och deras egenskaper att fightas med finns väl egentligen inte. Tomb Raider har någon slags Indiana Jones-att luta sig emot, och med tanke på alla versioner av den så vet jag inte ens om det finns en canon att tala om.
Storyn blir därför: En sexig ung kvinna letar skatter i spännande mytiska gravar med övernaturliga inslag...här, spinn vidare på det.
Jämför det med: En zombieinvasion händer i en stad, där det finns en mystisk kvinna och ett företag med paraplylogga som verkar helt ok med jordens undergång (jag har verkligen aldrig greppat vad fan det handlar om).
Vilka av de två utgångspunkterna tror du har störst chans för en bra filmatisering?
Den animerade Castlevania har jag inte sett, men Assassins Creed var rätt ok vill jag minnas. Jag kommer mer ihåg sådana fruktansvärda floppar som Street fighter, Doom, Super Mario och *urp* sådant skräp.

Jag tror nog att vi båda är överens om att ifall ett spel har en bra och riktigt solid story så går det att göra ett bra manus och filmatisering på det...bara att båda fallen är rätt sällsynt.

Skribent
Skrivet av Mirage:

Vad är det som är så pajigt med zombies och folk som försöker fly från dem? Det är som att kalla Dawn of the Dead eller Walking Dead pajjigt?

Med det sagt såg jag inte ett enda avsnitt efter all kritiken jag läste, känns inte som om jag missade något.

Hela umbrella-virus som skapar mutanter stora som båtar, superhumans som Wesker och annat geg är ju så B eller C-film som det kan bli. Du kan inte jämföra Dawn of the Dead och Walking Dead med RE, då det är serie som också bygger på en samhällskritik. Något som RE helt saknar.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av NordhNet:

3 säsonger eller mer:

Umbrella company
Stranger things
Witcher
The crown
Virgin river(??)
Sex Education
Never Have I Ever
Family Reunion
Big Mouth
Disenchantment
Paradise PD
Love death robots

Plus en massa obskyra anime/barn/utländska serier som jag inte vet något om

Glöm inte deras riktigt gamla serie när Netflix var en ny streamingtjänst.
Orange is the New black! som var kanonbra först, men blev alldeles för PK, Black Power och "Woman empowering"

Medlem

Dom första minutrarna var bra. Sen blev det typ tonårstjafs. Ej förvånad. Welcome to Racoon City var klart mycket bättre än denna smörja

eld
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Glöm inte deras riktigt gamla serie när Netflix var en ny streamingtjänst.
Orange is the New black! som var kanonbra först, men blev alldeles för PK, Black Power och "Woman empowering"

Vad var det som fick dig att se det som redan var där sen dag ett?

Medlem
Skrivet av MacNille:

Tycker att folk hänger sig för mycket på hur skådespelaren såg ut.
Problemet var inte att Lance Reddick spelade Albert Weske (hörde att han har bästa delen i serien).
Problemet var att serien inte hade något med Resident Evil att göra.
Det var ett manus som hade bara fått Resident Evil namn tejpat på.

Den hade långt mer med Resident Evil att göra än filmerna, och utan att säga att den är bra (för det skulle vara för snällt) så var den bättre än merparten av RE filmerna. Men sen var den, fast jag tyckte den var lite kul och charmig - framför allt andra halvan av säsongen när det är mer Umbrella, konstiga monster, zombiekrokodiler, och Wesker kloner i stället för karaktärsetablering - faktiskt ganska dålig.

Medlem

Serien var sjukt kass. Resident Evil borde vara enkelt att göra en serie på...men tydligen inte xD

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Förvånande? Nej.
Mer förvånande att Capcom har absolut noll respekt för sina IP'n och låter folk göra vad som helst med dom.

Tja, givet att vi fått t ex Resident Evil 6 och Umbrella Coprs så är det väl ganska tydligt att Capcom själva "testar nya vägar" för sina IP:n. Älska det eller hata det, men Resident Evil har ju som serie alltid varit väldigt ombytlig. Man har hittat något som funkat, mjölkat det, testat lite annat, hittat något annat som funkat, mjölkat, testat runt lite. Rinse and repeat.

Så sett är det ju helt karaktärstroget att testa den här serien. Det landade inte så väl.

Personligen tycker jag väl att det var en medelmåttig serie. Den byggde någon form av stämning som jag ändå gillade, och var självmedveten nog att veta att karaktärerna var riktigt dumma. Är ju en scen i nästa sista avsnittet där en karaktär säger till vår "protagonist" att hon inte alls är så god som hon tror, att allt hon gör är rätt egocentriskt och att andra får betala för det, vilket var något som störde mig genom hela serien. Så uppenbarligen var det avsiktligt.

Annars kan jag väl tycka det är lite synd med trenden idag att man i princip kan döda serier/spel osv genom att dumpa betygen för något som kanske är ganska irrelevant. Nu säger jag inte att serien var jättebra, men den var kanske inte 3/10 dålig heller, men det känns som om den tappade två tre poäng på den skalan mycket för att den heter Resident Evil och många RE fans inte fick vad de ville ha/förväntade sig.

signatur

Heja Blåvitt

Skriv svar