Perspektivet i Resident Evil 4 inte menat att vara revolutionerande

Robot
Perspektivet i Resident Evil 4 inte menat att vara revolutionerande

Shinji Mikamis verk startade dock en våg.

#resident-evil-4, #shinji-mikami


Medlem

Var det första?
Inte undra på att set spelet var så fräscht.
Kombinerat med oförskämt bra grafik för ett Gamecube spel, svettiga strider och balla miljöer och bossar.
Vem minns inte fisken?

Med moderna mått kanske att man måste stå stilla för att skjuta känns stelt. Men spelet var ju byggt för det.

Det enda jag skulle vilja ändra på originalet är att ta bort hälften av alla QTEs.
Ska bli spännande se vad de gör av remaken

Medlem

Ja RE4 är väl känt som fadern till alla moderna third person actionspel.

Medlem

Intressant, ingen aning att re4 var först men det förklarar kanske varför det är så bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Då får man hoppas att 7:an tar vågen tillbaka till förstapersonsspel, alldeles för mycket tredjepersons över-axelnspel nu.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Älskade det på Gamecube men när jag skulle spela det Switch fungerade perspektivet inte alls för mig. Eller egentligen var det väl inte perspektivet, mer det faktum att kameran ligger sjukt nära Leon. Man ser inte ett skvatt

Medlem

RE4 var definitivt inte först, men det var det som populariserade det.

Medlem

Kalla mig gammalmodig men jag tycker att de låsta kameravinklarna trots allt funkade bäst för Resident Evil. Det var liksom mer att man inte kunde veta vad gömde sig bakom hörnet. Det var mer skräckkänsla av att man, bokstavligt talat, hade mindre koll på läget.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

1
Skriv svar