Klart! Kinesiska jätten Netease köper Quantic Dream

Robot
Klart! Kinesiska jätten Netease köper Quantic Dream

Studion ska dock behålla sitt oberoende arbetssätt.

#netease, #quantic-dream


Medlem

NetEase... ajdå...

Gen
Medlem

Dåliga nyheter.
"...behålla sitt oberoende arbetssätt" jo tjena.

Medlem

Är Netease inte det företaget som gör dom värsta microtransaction spelen till mobiler?

Medlem

nä usch.. tråkiga nyheter

Medlem

Inget Nalle Puh-spel i framtiden då?

Gen
Medlem
Skrivet av Veonz:

Är Netease inte det företaget som gör dom värsta microtransaction spelen till mobiler?

Ja de är MTX experter. Känns som att MTX är deras affärsidé.

Skrivet av Veonz:

Är Netease inte det företaget som gör dom värsta microtransaction spelen till mobiler?

Var dom som gjorde Diablo Immortal har jag för mig.

Medlem

Oof.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Gnällkuk

Nu ska man ju inte tro att Amerikanska företag som Microsoft och Google t ex är dina vänner men det börjar bli lite läskigt hur mycket som ägs delvis eller helt numer av gigantiska kinesiska företag och då är ju inte spelbranschen det enda exemplet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av kebbe:

Inget Nalle Puh-spel i framtiden då?

Kommer en rysare, första trailern släpptes faktiskt bara för en timme sedan:

(Första boken, inte disneyfigurerna, är från årets början allmän egendom.)

Medlem
Skrivet av Gen:

Dåliga nyheter.
"...behålla sitt oberoende arbetssätt" jo tjena.

Eller hur, Kinesisk censur då den är som hårdast. Skulle vilja se han göra ett spel nu där kina är "bad guys" ex.

Medlem
Skrivet av Gen:

Dåliga nyheter.
"...behålla sitt oberoende arbetssätt" jo tjena.

Skrivet av Jaaay2k:

Eller hur, Kinesisk censur då den är som hårdast. Skulle vilja se han göra ett spel nu där kina är "bad guys" ex.

De är faktiskt ganska "bra" på att låta studios vara självständiga. Planen är väl att köpa sig in i så mycket av västvärlden de kan, så när de verkligen behöver spendera politiskt kapital (f.eks. när Kina invaderar Taiwan) hos länder vars industri de äger en stor kaka av, så kan de göra det. Om de styr alla västländska företag de äger/äger en stor kaka av ner rätt ner i jorden så går ju allt det där politiska kapitalet förlorat.

It's not a lake, it's an ocean

Gillar det inte.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Denna studio har väl varit aktuell pga dålig arbetskultur?

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Var dom som gjorde Diablo Immortal har jag för mig.

Jajamen.

Medlem

F


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Usch


signatur

Meep!

1
Skriv svar