FZ:s GeoGuessr-utmaning

Skribent
FZ:s GeoGuessr-utmaning

Med inspiration från den snarlika tråden hos Sweclockers tyckte jag att det kunde vara kul med en tråd för GeoGuessr-utmaningar här också. Jag tänkte slänga upp ett par utmaningar i veckan, och för att delta behöver man alltså inte pröjsa för premiumversionen av GeoGuessr, utan endast skapa ett konto (stödjer Google, Facebook etc.).

Det blir lite mjukstart (av min egen poäng att döma) i form av utmaningen A Diverse World, med 90 sekunders betänketid per destination. Tänk även på att inte avslöja destinationerna här i tråden, men skriv gärna vad ni fick för poäng.

A Diverse World

För oinsatta är GeoGuessr alltså att geografispel där man med hjälp av Google Street View ska gissa sig till var i världen man befinner sig, och sedan får man poäng baserat på hur nära man kom. Det är riktigt kul, och på kuppen blir man lite bättre på geografi.

Medlem

18065 poäng. Nöjd med det i.o.m. att jag mest har tittat på andra som spelat och inte kört mycket själv.
Tappade tyvärr bollen helt på den den tredje, hittade ingen indikation vart det var och gissade i helt fel kontinent...

Medlem

Aldrig spelat geoguessr förut, så det gick åt helsike, gissade nästan alla länder rätt i huvvet, men o sätta pin på kartan var det värre med, första trodde jag man hade hela tiden o kolla runt och sen sätta pin, 0 poäng, sedan senare så var det en jag inte hade koll på tiden, så det vart också 0.

Skulle nog vara lite mer underhållande med mer spelrelaterade platser istället för helt slumpade platser ute i smeten


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Zymac:

Aldrig spelat geoguessr förut, så det gick åt helsike, gissade nästan alla länder rätt i huvvet, men o sätta pin på kartan var det värre med, första trodde jag man hade hela tiden o kolla runt och sen sätta pin, 0 poäng, sedan senare så var det en jag inte hade koll på tiden, så det vart också 0.

Skulle nog vara lite mer underhållande med mer spelrelaterade platser istället för helt slumpade platser ute i smeten

Jag har faktiskt tänkt på att sätta ihop egna utmaningar med speltema, men tänkte känna av intresset lite först eftersom det kräver en del tid.

Medlem

Fick 23130 poäng. Väldigt nöjd med det! kändes som en rätt svår omgång.

Skribent

Dags för en ny utmaning, och denna gång blir det European Union. Gick väl inte jättebra för mig, med 13 587 poäng, men prickade åtminstone rätt världsdel på samtliga (höhö).

European Union

Medlem

Ingen höjdaromgång för mig heller men fick något över 14 000 poäng. Kul utmaning hur som!

Medlem

Svårt idag, 14213 poäng på European Union.

Medlem

16836, missade att gissa på en av destinationerna


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Nu så, god vänner, är det dags för ytterligare en fredagsutmaning. Tyvärr inte i spelens tecken, men väl i filmernas. Är väl inte i extas över min egen prestation, men den får duga.

Places from Movies

Medlem

Kul runda, bra blandning på städer och landskap! Lyckades pricka exakt rätt på sista, slutade på 18376 totalt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Ambassadör
League of Legends

23,588 poäng.

Skribent

Veckans omgång heter World's Most Beautiful Places och måste nog vara mitt bottenrekord i GeoGuessr. Herre jäklar, kände inte igen någonting och kom inte i närheten en enda gång. Men samtidigt kul att se hur bortkollrad man kan bli när man försöker identifiera flora, arkitektur och annat.

World's Most Beautiful Places

Medlem

Haha ja bra gick det ju inte, stabila 1982 poäng. Ändå ledning med knappt 50 poäng


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent
Skrivet av 4liv3:

Haha ja bra gick det ju inte, stabila 1982 poäng. Ändå ledning med knappt 50 poäng

Haha, din jäkel

Skribent

Det gick oförskämt bra för mig i denna utmaning, vilket troligen skvallrar om vilken smygtjockis jag är, eftersom den heter Where's that Mcdonald's? Strax över 23 000 poäng skrapade jag ihop.

Where's that Mcdonald's?

Medlem

20390 för min del, bommade rejält på andra stället och lite off på tredje.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Är ni bra på huvudstäder? Det är inte jag, bevisligen. Måtte det gå bättre för er i dagens utmaning.

The 198 Capitals Of The World

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Är ni bra på huvudstäder? Det är inte jag, bevisligen. Måtte det gå bättre för er i dagens utmaning.

The 198 Capitals Of The World

19,095 poäng

Medlem

18.645 landade jag på, missade destination 3 och 5

1. Efter lite snurrande såg jag att det stod Antigua på en sten precis bredvid fotografen. Pluttade ned mig mitt på ön.
Poäng: 4974

2. Flyttade mig ned till rondellen och kunde se en adress som slutade på .gov.my. Det i kombination med att det stod Kuala Lumpur bredvid gav tillräckligt med info
Poäng: 4964

3. Här blev jag osäker, hittade ingen info som pekade på något specifikt. Tyckte mig urskilja turkiska tecken i språket så jag satte mig i Ankara, men det var ju fel.
Poäng: 1840

4. Såg ganska tidigt en barriär som det stod Delhi Police på, mer än så behövdes inte. Hittade inget annat av intresse som kunde smalna av något. Satte mig i mitten och kom nära nog.
Poäng: 4989

5. Här valde jag fel land men hamnade nära ändå. Funderade länge på var vi skulle kunna vara, men så såg jag några behållare som det stod Afritank på. Det i kombination med mycket engelska skyltar och klimatet fick mig att gissa på Sydafrika, så jag valde Pretoria. Zambia var inte jättelångt bort som tur var.
Poäng: 1878


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Så var det dags igen, denna gång med resmål som man tydligen ska kunna gissa sig till. Personligen gick det hyfsat, med ett par (närapå) fullträffar och ett par där jag var ute och cyklade.

A Guessable World

Ambassadör
League of Legends

För den som vill ha lite tips eller bara kvällsläsning gjorde jag ett inlägg här på FZ för ett år sedan om hur jag tänker när jag kör Geoguessr. LÄNK

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Så var det dags igen, denna gång med resmål som man tydligen ska kunna gissa sig till. Personligen gick det hyfsat, med ett par (närapå) fullträffar och ett par där jag var ute och cyklade.

A Guessable World

15 281 poäng. Var nästan aldrig helt fel ute men inte heller supernära.

Medlem

15542. Gick bort mig rejält på första, och var i fel ände av landet på andra.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skribent

Det blev mest missnöje för mig i dagens vända, trots att den handlar om nöjesparker.

Almost All Theme Parks & Amusement Parks In The World

Medlem

Nä det var ingen höjdare, 10 678p.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Nöjesparkerna gav mig 14,294 poäng. På de flesta prickade jag åtminstone in rätt land, men en var på helt fel kontinent.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det blev mest missnöje för mig i dagens vända, trots att den handlar om nöjesparker.

Almost All Theme Parks & Amusement Parks In The World

18 509 poäng. Lyckades pricka rätt land på samtliga vilket räddade mig från totalfail.

Skribent

Den här veckan bär det av till lite storstäder, och personligen gick det riktigt bra. Mycket nöje och glad spelhelg!

CityGuessr

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Den här veckan bär det av till lite storstäder, och personligen gick det riktigt bra. Mycket nöje och glad spelhelg!

CityGuessr

20 980 poäng.

Skriv svar