Greg Coomer på Valve säger att de har flertalet spel under utveckling

Robot
Greg Coomer på Valve säger att de har flertalet spel under utveckling
Medlem

Är det ljuset ut från den mörka tunneln eller är det ett tåg?

Medlem

En Valve Index 2.0 som är ännu bättre än Varjo Aero också tack! Har hört så mycket bra om Alyx men när jag testade det med gammel-Viven var det för suddigt för mig, så jag väntar tills Index 2.0 är ute.

Medlem
Medlem

Ett av spelen är Citadel (kodnamn).
Ska utspela sig i Half life världen.
Nån form av multiplayer pvpve ev.
Ska gå att spela på skärm och VR.
Skärmspelaren ska ha nån sorts överblick och VR spelaren ska vara en spelare i spelet.
Senare i utvecklingen har nått steam deck specifict ev lagts till och VR perspektivet ev skrotats.

Ett till av spelen som är ren gissning men känns logisk är half life alyx för PSVR2.

Ett VR half life med kodnamn HLX är också under utveckling. Kan vara nytt half life kan vara stand alone hl alyx för Valves nästa headset.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle så klart inte ha något emot att valve skulle börja göra spel igen men med det sagt så är det inte samma personer som gjorde spel när jag växte upp. Även om dom mot förmodan skulle vara kvar på företaget så är det personer som har gjort annat i 15 år. Om BMW inte skulle släppa en bil på 15 år så kommer det påverka deras förmåga att göra bilar då det leder till att det finns flera generationer på företaget som aldrig jobbat i ett bilprojekt som går till produktion.

Slår förmodligen in öppna dörrar här men är fortfarande bitter att dom ej släppte episode 3. Självfallet har dom haft dota/cs osv men det är något annat ... är bara väldigt trött på att gårdagens studios endast underhåller produkter ifrån sina forna glansdagar och även om dom nu vill börja görja spel igen så kommer det ta tid att komma upp på fötterna. Om dom någonsin gör det.

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Skulle så klart inte ha något emot att valve skulle börja göra spel igen

Räknas inte de cirka 10 spelen valve släppt sedan episod 2 eller?

Medlem

Som jag har sagt i tidigare trådar om Valves spel: Dags för Orange Box 3!

Half-Life 3
Portal 3
Team fortress 3
Day of defeat 3
Dota 3

Medlem

Det är på tiden nu Valve, sluta upp med tramset och ge oss ett half life 3!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Räknas inte de cirka 10 spelen valve släppt sedan episod 2 eller?

Nej Portal 2 är det sista singleplayer pc spelet vilket kom i början av 2011. Så 11.5 år istället för 15 om man ska vara anal men poängen kvarstår. Även om du vill räkna csgo och dota så snackar vi 2013.

Medlem

HL3 på UE5 eller Source Engine 3 tack!

Inaktiv
Skrivet av xorpen:

HL3 på UE5 eller Source Engine 3 tack!

Så år 2033?

Medlem
Skrivet av D1versity:

Heh, Coomer

Internetskadad much lol


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Så år 2033?

Tidigast
Edit: fast gärna tidigare

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Internetskadad much lol

Jag läste Greg Groomer...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Det blir inget Half-life 3 på flera år då det för länge sedan liksom gått troll i det. Valve inser att de skulle få svårt att nå upp till alla extremt högt ställda förväntningar på att det blir århundradets bästa spel.

Succén med Alyx ökade chansen jäkligt mycket att de ändå ska våga, men inte tillräckligt mycket är jag rädd.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Nej Portal 2 är det sista singleplayer pc spelet vilket kom i början av 2011. Så 11.5 år istället för 15 om man ska vara anal men poängen kvarstår. Även om du vill räkna csgo och dota så snackar vi 2013.

Fast Half-Life Alyx borde väl ändå räknas in? Eller räknas det inte in om man inte har ett VR headset? För isf blir det att Valve inte har släppt ett spel som du är intresserad utav på 11.5 år

Gällande artikeln; jag välkomnar gärna Half-Life 3 eller ett till Half-Life baserad spel på VR (då jag har hört mycket bra saker om Alyx och har en beställning på VR headset inkommande så ska bli intressant och spela det )

Medlem

är förvånad att dom inte gjort mer med tiden egentligen


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av marsson90:

Jag läste Greg Groomer...

Jag läste Karlsson på taket.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Nej Portal 2 är det sista singleplayer pc spelet vilket kom i början av 2011. Så 11.5 år istället för 15 om man ska vara anal men poängen kvarstår. Även om du vill räkna csgo och dota så snackar vi 2013.

De har även släppt artifact, dota underlorda och hl alyx. Bara för att du inte spelar dessa spelen behöver vi inte låtsas som att de inte finns.

Avstängd
Skrivet av D1versity:

Heh, Coomer

Olyckligt efternamn!

Medlem

Jag vågar inte hoppas på nya bra titlar när dom har nummer efter namnet.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

eld
Medlem
Skrivet av Sillgam:

De har även släppt artifact, dota underlorda och hl alyx. Bara för att du inte spelar dessa spelen behöver vi inte låtsas som att de inte finns.

Ska vi gå djupare så räknas inget efter half-life 2!

Medlem

In before generic battle royale game 2000X, de har ju av någon anledning en viss förmåga att haka på trender LÅNGT för sent. Själv så kan jag inte bry mig mindre om Half Life 3, tycker inte ens 2:an var bra när det släpptes och då var jag super hype när det släpptes. En tech demo för source motorn som inte blev bra förens Episode 1 släpptes. Bortsett ifrån Ravenholm så kommer jag inte ihåg någonting ifrån HL2. Däremot allt som kan komma igenom en HL3 som Portal 3 och Team Fortress 3 m.m är mycket, MYCKET mera intressant.

Medlem

Lol! Skaparlusten förvann med miljarderna som rullade in!

Medlem
Skrivet av Sillgam:

De har även släppt artifact, dota underlorda och hl alyx. Bara för att du inte spelar dessa spelen behöver vi inte låtsas som att de inte finns.

mm Låt mig uppdatera min liknelse då. BMW slutar göra bilar i 11.5 år men släpper under dessa år en elsparkcykel och en radiostyrd leksaksbil. Själv skulle jag inte hålla andan för deras nästa bil men det är bara jag.

Jag har inget emot elsparkcyklar, kortspel eller VR hittepå men jag är övertygad om att företag blir bra på att göra bilar genom att göra just bilar och om ett bilföretag slutar göra bilar en längre tid så kommer kommer dom tappa kompetensen att göra just bilar. Sedan kanske dom gör en jättebra elsparkcykel men det är inte en elsparkcykel jag vill ha.

Medlem

Kanske ett spel väl anpassat för Steam deck?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Förövrigt denna månad kommer Half-life 2 VR !

https://halflife2vr.com/news/release-in-september-maybe-not-o...


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Japp, en mod som fått Valves välsignelse och egen steam page.
Det sägs att det är en "open beta" som släpps men spelet ska vara spelbart från start till slut.
Vad man vill göra klart innan man kallar det helt färdigt är förbättra vapenmodeller än mer och några komfortinställningar.
Sen tror jag dom även planerar att ta tag i Episoderna också så dom går att köra i VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

mm Låt mig uppdatera min liknelse då. BMW slutar göra bilar i 11.5 år men släpper under dessa år en elsparkcykel och en radiostyrd leksaksbil. Själv skulle jag inte hålla andan för deras nästa bil men det är bara jag.

Jag har inget emot elsparkcyklar, kortspel eller VR hittepå men jag är övertygad om att företag blir bra på att göra bilar genom att göra just bilar och om ett bilföretag slutar göra bilar en längre tid så kommer kommer dom tappa kompetensen att göra just bilar. Sedan kanske dom gör en jättebra elsparkcykel men det är inte en elsparkcykel jag vill ha.

Eller så är det en fördel att inte hängt med trenden med spelutveckling senaste åren. Kanske slipper vi ett Half Life: Immortal.

12
Skriv svar