Blizzard drar tillbaka Diablo Immortal-valuta som köpts från tredje part

Medlem

Varför gör de inte något åt de som säljer i spelen kan man då undra? Kommer ju dagligen erbjudande?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Wow! Inte för att det inte är lite ”skyll dig själv” över det hela men nu lär ju skiten träffa den proverbiala fläkten rejält för blizzard! 😱

Fanbois will be fanbois. Det kommer inte röra Blizzard i ryggen, och de vet det.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Nämn gärna något annat spel/någon annan utvecklare som gjort något liknande. Har aldrig varit med om att Blizzard gjorde liknande för sådana som köpte guld i WoW exempelvis, trots att de med stor sannolikhet förbrukat guldet när det upptäcktes.

I Genshin impact så var det en story på reddit om en tjej som köpte ingame valuta där och använde den. Men hennes mamma som hade tillgång till hennes bank sa att det var en olaglig dragning på kreditkortet och fick tillbaka pengarna, då fick tjejen minus samma valuta i spelet eftersom hon redan använt den.

Så jag gissar detta är något liknande. Folk som säljer blizzards ingame valuta med stulna kreditkort och när personen som blivit bestulen rapporterar detta för att få pengarna tillbaka så blir valutan kopplad till detta minus även om den är vidaresåld till någon annan.

Medlem

Jag tycker att det är bra och rättvist.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:

...
Det är bra att man gör åtgärder mot folk som fuskar och tar genvägar

Fuskar och tar genvägar? Är det även fusk att ha en högre inkomst än gemene man då, när man har mer pengar att bränna på skiten? Om folk nu har betalat för skräpet genom tredje part så har de ju ändå betalat för dem. Felet ligger i att Blizzard har släppt ett skitspel där man kan köpa sig framgångar...DET är "fusket".

Fan, jag kräks på Blizzard över den där styggelsen!

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Äntligen en som tänker, resten borde tänka innan ni skriver eller sluta skriva.

Bra skrivet, eller nej det var det inte alls. Du borde sluta med det.

Medlem

Sluta köp skit.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag kommer aldrig förstå varför man ska eller vill betala för något i ett spel om det inte gäller mer kontent som nya banor. Jag har inte mer kul av att ha en ny digital hatt som jag bara kan använda i spelet. Om man ska betala pengar för ett nytt bättre vapen så är det inte ett spel jag vill spela.

Enda jag köpt valuta för i ett spel var hästjäveln i WoW classic som alla skulle ha och alla behövde tidigt och ju mer arbetslös du var desto snabbare kunde du fortsätta spela spelet.

40 timmar runt runt på samma 100x20 meter eller 2 timmar övertid på jobbet. Det var nästan lite symboliskt med den övertiden i sig.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Bahahahaa

Kronofogden:"Har du blivit skuldsatt av Blizzards spel Immoral? Ansök om skuldsanering."

Det vore något för lyxfällan på 3an att sätta tänderna i.


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av sCaz:

Enda jag köpt valuta för i ett spel var hästjäveln i WoW classic som alla skulle ha och alla behövde tidigt och ju mer arbetslös du var desto snabbare kunde du fortsätta spela spelet.

40 timmar runt runt på samma 100x20 meter eller 2 timmar övertid på jobbet. Det var nästan lite symboliskt med den övertiden i sig.

Jag spelade aldrig World of warcraft eftersom man var tvungen att betala per månad.
Ett spel ska man köpa och sedan få all kontent tycker jag, även datorprogram på datorn.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag spelade aldrig World of warcraft eftersom man var tvungen att betala per månad.
Ett spel ska man köpa och sedan få all kontent tycker jag, även datorprogram på datorn.

Det blir ganska snedvridet i och med att ett MMO måste betala för servrar, underhåll och support.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar