Dead Space-remaken kräver en rätt ny processor

Robot
Dead Space-remaken kräver en rätt ny processor

Delar av systemkraven släppta.

#dead-space


Medlem

Konstigt högt krav på processorgenerationen kan jag tycka, men det finns säkert en anledning.

Ambassadör
Xbox

Skönt att vara konsolist.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Konstigt högt krav på processorgenerationen kan jag tycka, men det finns säkert en anledning.

Eftersom de inte behöver anpassa saker till gamla konsoler så kan de kräma på med större krav

Medlem

Cpu inte så noga så länge man är över minimum, vad som är intressant är gpu kraven


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Skönt att vara konsolist.

Ja visst saknas biljardkön kan man ju alltid använda ett kvastskaft🙂

🤔

Jag släcker lyset efter mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Molotov:

Ja visst saknas biljardkön kan man ju alltid använda ett kvastskaft🙂

🤔

Jag släcker lyset efter mig.

Haha. Som f.d PCMR-tönt kan jag ändå uppskatta ett gott skämt


signatur

Jump in.

Medlem

Blir en otroligt mysig vinter för oss som gillar mörk sci-fic, finns alldeles för lite av bra sådant i både film och spelvärlden.

Medlem

Tråkigt att min 10700k redan börjar bli gammal, känns som att jag nyss köpte den. Duger fint än så länge dock


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Om man har en äldre kan man inte spela då ?

Medlem
Skrivet av heady89:

Blir en otroligt mysig vinter för oss som gillar mörk sci-fic, finns alldeles för lite av bra sådant i både film och spelvärlden.

Vilka spel tänker du på då? Förutom otroliga Callisto Protocol då såklart.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Tråkigt att min 10700k redan börjar bli gammal, känns som att jag nyss köpte den. Duger fint än så länge dock

Haha, skärp dig. De allra nyaste highend-CPU:erna är väl fortfarande bara 15-20% snabbare än en 10700k (single core-hastighet, som ju är det det som räknas i spel)? Om ens det.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Om man har en äldre kan man inte spela då ?

Det kommer du med största sannolikhet kunna göra.
Lite löjligt att nämna en såpass ny processoor som minimumkrav, såvida inte cpun har specifika funktioner som spelet kräver, men det tror jag absolut inte.
Jag tror att du kommer kunna köra spelet på en gammal i5 2500k med ett grafikkort ur dagens mellanklass, i alla fall på låg/medel inställningar i 1080p. Men vi får vänta och se.

Medlem

Perkele... hoppas min gamla CPU ( i7 6700k ) lyckas driva spelet. Detta är iofs ett 3rd person spel (FPS perspektiv måste mus & KB användas för egen del) så kan ju köpa det till mitt PlayStation 5. Men det är ju skjutvapen i spelet vilket hade varit skönt att ha på Steam med mus o tangentbord för kunglig precision.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Konstigt högt krav på processorgenerationen kan jag tycka, men det finns säkert en anledning.

Min gissning av det jag sett skulle vara pga att dom verkar ha rätt avancerade particle physics osv

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Perkele... hoppas min gamla CPU ( i7 6700k ) lyckas driva spelet. Detta är iofs ett 3rd person spel (FPS perspektiv måste mus & KB användas för egen del) så kan ju köpa det till mitt PlayStation 5. Men det är ju skjutvapen i spelet vilket hade varit skönt att ha på Steam med mus o tangentbord för kunglig precision.

Tror jag sitter på samma propp dom dig, antar att det är dags att skaffa en ny.. när jag får råd.

(。•́︿•̀。)

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Min gissning av det jag sett skulle vara pga att dom verkar ha rätt avancerade particle physics osv

https://youtu.be/ezHQNcfIUzQ?t=343

Känns ju som att det borde belasta GPU och inte CPU, men det kanske kräver båda delar mer än vad jag tror bara

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Känns ju som att det borde belasta GPU och inte CPU, men det kanske kräver båda delar mer än vad jag tror bara

Är ingen expert men tror iaf det kmr belasta båda en del då det är nått som behövs beräknas i realtid ist för att vara en prebaked effect

Medlem

Spännande jag tycker visserligen att min 9900k fungerar fint än så länge, så är inte sugen på att köpa nytt.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag har en i7 10700K vilket verkar vara 5% sämre än den som är rekommenderad. Tror nog att det ska gå.

Om det är exakt samma spel utan ny kontent bara ny grafik så behöver jag inte spelet för det har jag redan fått gratis av EA.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Perkele... hoppas min gamla CPU ( i7 6700k ) lyckas driva spelet. Detta är iofs ett 3rd person spel (FPS perspektiv måste mus & KB användas för egen del) så kan ju köpa det till mitt PlayStation 5. Men det är ju skjutvapen i spelet vilket hade varit skönt att ha på Steam med mus o tangentbord för kunglig precision.

Tyckte själv att precisionen var just obefintlig i originalet, fast det var med mus det lilla jag testade spelet.
Det var inte bra respons om man säger så men vissa menade nog att det var meningen, man var väl mekaniker eller liknande och ingen soldat.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Här sitter jag med min trogna i7 7700K och inser att 5 år gått på tok för fort.
Va fan, den här var ju modern nyss. Vad hände?
Ah, juste, jag fick barn.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Perkele... hoppas min gamla CPU ( i7 6700k ) lyckas driva spelet. Detta är iofs ett 3rd person spel (FPS perspektiv måste mus & KB användas för egen del) så kan ju köpa det till mitt PlayStation 5. Men det är ju skjutvapen i spelet vilket hade varit skönt att ha på Steam med mus o tangentbord för kunglig precision.

Den kommer kunna driva spelet utan problem, förutsatt att du också har ett grafikkort som gör det

Medlem

Har en i7 8700k.
Det ska nog räcka.
Cpu mb mm är ju så tråkiga uppgraderingar idag.
Bara gpu som är kul ju


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av marsson90:

Spännande jag tycker visserligen att min 9900k fungerar fint än så länge, så är inte sugen på att köpa nytt.

Samma här och du behöver inte vara orolig. 9900k räcker minst ett par generationer till

Medlem

Gemensamt mellan processorerna är 6 kärnor så det är nog det som är kravet. Har ni 6 kärnor eller mer så klarar ni er nog om ni köpt de senaste 4 åren.

Medlem
Skrivet av heady89:

Blir en otroligt mysig vinter för oss som gillar mörk sci-fic, finns alldeles för lite av bra sådant i både film och spelvärlden.

Nog kommer det bli riktigt mörkt allt i vinter om vi har otur. Ser i alla fall fram mot Dead Space, iLL, Project Callisto mm.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Gemensamt mellan processorerna är 6 kärnor så det är nog det som är kravet. Har ni 6 kärnor eller mer så klarar ni er nog om ni köpt de senaste 4 åren.

Undrar om min Xeon W3680 från 2010 duger. Den är i alla fall 6-kärnig.

Medlem
Skrivet av star-affinity:

Undrar om min Xeon W3680 från 2010 duger. Den är i alla fall 6-kärnig.

Tveksamt. Jag misstänker att en modern dubbelkärnig cpu är lika snabb som den. Min Xeon 26xx v4 med 28 kärnor är bara lite snabbare än min Ryzen 2700X med 8 kärnor i multithreading. Kärna för kärna är den som min i5 3570 och mindre än hälften av 2700X.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Tveksamt. Jag misstänker att en modern dubbelkärnig cpu är lika snabb som den. Min Xeon 26xx v4 med 28 kärnor är bara lite snabbare än min Ryzen 2700X med 8 kärnor i multithreading. Kärna för kärna är den som min i5 3570 och mindre än hälften av 2700X.

Möjligt att den inte orkar det, men tycker den står sig förvånansvärt bra sett till sin ålder. Med ett RTX 5700 XT-grafikkort körs exempel Apex Legends i 1920 x 1200 med allt på max med 100 FPS i snitt. Många andra moderna spel som också rullar bra (över 60 FPS).

12
Skriv svar