Assassin's Creed Mirage
Efter flera jättelika actionrollspel vänder Assassin's Creed blicken mot sitt ursprung.
#assassins-creed-mirage, #ubisoft, #ubisoft-bordeaux
Ser lovande ut, förbokning genomförd 👍
Varför?
Tillbaka till rötterna och spela en oerfaren lönnmördare igen. Kul!
Följ min backlog-resa! https://www.fz.se/forum/trad/438182-mutumbas-backlog
Varför?
För det är hans pengar och han gillar spelen.
heta fontäner
Har länge haft svårt för att genomföra de mer rollspels-inriktade titlarna och kände ofta att mekaniken hade fungerat så mycket bättre i ett originellt fantasy-universum. Anledningen har ofta kommit till att "valen" inte känts relevanta för den större bilden eftersom spelen, på det stora hela, är bundna till historiska händelser. Jag kan inte ändra Roms framtid efter Caesar, jag kan inte få demokratin att överleva i Aten efter de puniska krigen, jag kan inte hålla de brittiska öarna "hedniska". Det blir en brist på potentialitet(underbart ord för RPG-sammanhang), vilket gör hela upplägget något...tomt. Jag tror verkligen att Mirage bygger på rätt filosofi, att berätta en historia och göra det så tillfredställande som möjligt i utförandet.
Tråkigt att de köra Jade på mobil och Red på resten. Borde vara tvärtom.
Va? AC: Japan är ju det alla väntat på hur länge som helst, inte fan vill man ha det till mobilen.
Va? AC: Japan är ju det alla väntat på hur länge som helst, inte fan vill man ha det till mobilen.
Tycker själv att det skulle vara mer intressant med Kina. Det finns så många spel baserade på Japan redan.
Känner för att hojta ÄNTLIGEN, men lärt mig att inte vara för snabb. Hade nog hoppats på en remake av originalet med syndicate-motorn typ, men det här kan ju bli tillräckligt likt och nytt samtidigt. Men det blir att plocka upp på en rea, som UBI ofta är snabba med. Plockade upp AC Freedom Cry igen idag som av en händelse. Så härligt med en lite mer klassiskt lir (och AC-pirat fungerade ju faktiskt också bra), men oj vad man är trött på UBI-koncepten med collectibles, klättra i torn osv. Artificiell "förlängning" så det skriker om det istället för en tajt story. Spel behöver inte vara 35+ timmar långa. Hellre 4+ timmar av ren kvalité.
Fan också. Jag är glad att Mirage är en grej, men hade verkligen, verkligen önskat att de använt samma formel till spelet i Japan. Jag var så sjukt trött på att resa runt i Valhalla, fanns inte tillräckligt med intressanta grejer att göra.
En intressant formel hade varit om de haft uppdragen för storyn helt linjära så man kunde starta dem genom menyn rätt upp-och-ner, men att det fanns en massa andra grejer att hitta och göra om man reste runt. Valhalla var dock för tomt för mig. Tyckte om huvudberättelsen men ledsnade på storleken och stressade igenom slutet.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Har länge haft svårt för att genomföra de mer rollspels-inriktade titlarna och kände ofta att mekaniken hade fungerat så mycket bättre i ett originellt fantasy-universum. Anledningen har ofta kommit till att "valen" inte känts relevanta för den större bilden eftersom spelen, på det stora hela, är bundna till historiska händelser. Jag kan inte ändra Roms framtid efter Caesar, jag kan inte få demokratin att överleva i Aten efter de puniska krigen, jag kan inte hålla de brittiska öarna "hedniska". Det blir en brist på potentialitet(underbart ord för RPG-sammanhang), vilket gör hela upplägget något...tomt. Jag tror verkligen att Mirage bygger på rätt filosofi, att berätta en historia och göra det så tillfredställande som möjligt i utförandet.
Så fint skrivet.
Jag har svårt för de tre senaste AC för att RPG-mekanikerna inte tillför nånting meningsfullt (loot, skills, xp, levlande). Spelet är så styrt att allt utspelar sig ändå precis som i ett actionspel. Det känns konstlat som RPG. Känns mest som att det finns där så att Ubisoft kan sälja uppgraderingspaket till de spelare som inte genomskådat bluffen.
De aspekter du tar upp har jag inte ens tänkt på men de stämmer såklart. Det går ju inte att ändra utgången för historiens stora skeenden.
Alltså är jag redan entusiastisk inför Mirage. De första två AC är mina favoriter, och medeltidens Bagdad är spännande.
Memento Mori
Känns som en remake av originalet. Som jag aldrig fastnade för (även om jag var imponerad av grafiken och miljöerna där och då). Valhalla var mer min grej, trots att det var på tok för långt.
Fria tankar om spel: www.frispel.net
Bara det faktum att mentorns röstskådespelare är Shohreh Aghdashloo (är nog lite småkär i hennes röst) gjorde mig mer pepp än jag trodde var möjligt, bådar gott för potentiellt bra story i alla fall.
Ja, men verkligen! Blir knäsvag av den stämman.
En Bamseponny av folket
Kanske behövs lite klipp, inte sant?
Helt riktigt! Fixat nu.
P.g.a. att hela eventet läckte som ett såll ville inte Ubi inte släppa ifrån sig något innan embargo.
En Bamseponny av folket
Du kan inte spela rollspel för de inte är världsomvälvande? Humor.