Robot
Hyenas

Total War-gänget har lämnat komfortzonen förut, men aldrig som i hysteriska Hyenas.

#creative-assembly, #gamescom, #hyenas


Inaktiv

Ser rätt intressant ut, kanske skriver upp mig på alfan. Två tummar upp till de som gjort trailern och klippningen 👍👍

Jag tror dom tyvärr skjuter sig själva i foten och plockar sedan upp en pilpåge och siktar mot knäna (?)

Jag hade kunna förvänta mig detta spel från Saints Row-skaparna, men inte från CA. Problemet är inte att de gör spelet, utan att de söker efter en målgrupp som inte har dom under luppen. Det verkar vara svårt för spelutvecklare att göra uppfölja som gamers längtar efter, därför brukar dom göra det diametralt motsatta. Varför? Rädsla att misslyckas, detta kommer förmodligen ske ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Till skillnad från Aliens har det här projekter inget hjärta.

Det går 100% ut på att försöka tjäna pengar på vågen med festliga co-op shooters som är fullproppade med microtransactions för utstyrsel av spelarkaraktärerna.

Tack och lov brukar de flesta av dessa mindre studios försök att konkurrera med giganterna misslyckas kapitalt.


signatur

Memento Mori

Medlem

Wackey hipster med en attityd har blivit en mer uttjatad stereotyp än flintskallig soldat.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Wackey hipster med en attityd har blivit en mer uttjatad stereotyp än flintskallig soldat.

Hahahah, så bra sagt! Den här "Zoomer Barnprograms-Punk" estetiken får det att verkligen vrida sig i magen på mig.

Medlem
Alpha-sign inc.

Det här ser tillräckligt flippat ut för att tilltala mig.

Vad det gäller estetiken, är det väl helt enkelt den trend som råder just nu och är spelkänslan tajt och go är jag redan såld. Sen måste det också tas hänsyn till det moderna livet för oss spelentusiaster som inte kan kasta både tid och pengar på var alster som dyker upp.

Blir det en MTX-bonanza utan dess like, kan de lika gärna stänga butiken omgående. I alla fall om det är P2W-beståndsdelar inbakat. Jag hade gärna sett möjligheten att stänga för MTX (slippa se det helt och hållet), till förmån för en låg prenumerationskostnad som går till att underhålla och utveckla spelet. Det tycks som vi går mer och mer mot långkörare och kanske blir en mer avancerad plattform med Roblox-upplägget framtiden. Ett metaversum där du använder samma avatar och tillhörande profil för att gästa olika tjänsteleverantörers alster på plattformen istället för att hoppa mellan olika. Samt kunna komma åt och interagera med nämnd plattform från alla ekosystem och även väva in moment som uppmuntrar till aktiviteter i den riktiga världen.

Pokémon GO! (och Niantics övriga alster) är väldigt bra på att skapa ett psykologiskt sug efter att göra sådant vi mår bra av (nej, det är inte okej att glida runt i ett fossilhärke).

Skrivet av anon_119148:

Ser rätt intressant ut, kanske skriver upp mig på alfan. Två tummar upp till de som gjort trailern och klippningen 👍👍

Verkligen klippningen var något smått magnifikt och väcker intresset för både det skumma och skummets tillämpningsområden.

Länge leve skum-drottningen!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Till skillnad från Aliens har det här projekter inget hjärta.

Det går 100% ut på att försöka tjäna pengar på vågen med festliga co-op shooters som är fullproppade med microtransactions för utstyrsel av spelarkaraktärerna.

Tack och lov brukar de flesta av dessa mindre studios försök att konkurrera med giganterna misslyckas kapitalt.

Jag måste faktiskt hålla med dig här. Det har säkert att göra med att jag börjar närma mig gubbålder och är för tillfället irriterad över de nya grannarnas ungar som fan aldrig aldrig slutar att skrika ute i trädgården... Spelet är uppenbart inte är riktat till mig. Det känns här som utvecklare av Saints Row och Watch_Dogs gick samman, bildade studio, och sa, "nu ska vi vrida upp det till 11 och tjäna pengar på microtransaktioner!"

Jag lägger Hyenas i samma korg som Embark Studios The Finals och gömmer den under sängen.

Måste dock erkänna mig imponerad av teamet som gjorde trailern.

Medlem

Företaget verkar ha mycket tjejer och feminina? män?, skaparna tittade för mycket i spegeln.. dålig fantasi. o_O


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Antar att det är samma gäng som gjort trailers till Warhammer: Total war i några år nu som gjort den här trailern också, de är verkligen grymma. Spelet i sig såg inte ut som min kopp te dock.

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Det här ser tillräckligt flippat ut för att tilltala mig.

Vad det gäller estetiken, är det väl helt enkelt den trend som råder just nu och är spelkänslan tajt och go är jag redan såld. Sen måste det också tas hänsyn till det moderna livet för oss spelentusiaster som inte kan kasta både tid och pengar på var alster som dyker upp.

Blir det en MTX-bonanza utan dess like, kan de lika gärna stänga butiken omgående. I alla fall om det är P2W-beståndsdelar inbakat. Jag hade gärna sett möjligheten att stänga för MTX (slippa se det helt och hållet), till förmån för en låg prenumerationskostnad som går till att underhålla och utveckla spelet. Det tycks som vi går mer och mer mot långkörare och kanske blir en mer avancerad plattform med Roblox-upplägget framtiden. Ett metaversum där du använder samma avatar och tillhörande profil för att gästa olika tjänsteleverantörers alster på plattformen istället för att hoppa mellan olika. Samt kunna komma åt och interagera med nämnd plattform från alla ekosystem och även väva in moment som uppmuntrar till aktiviteter i den riktiga världen.

Pokémon GO! (och Niantics övriga alster) är väldigt bra på att skapa ett psykologiskt sug efter att göra sådant vi mår bra av (nej, det är inte okej att glida runt i ett fossilhärke).

Verkligen klippningen var något smått magnifikt och väcker intresset för både det skumma och skummets tillämpningsområden.

Länge leve skum-drottningen!

Väl talat, nu slapp jag försöka formulera något liknande själv. Blev riktigt nyfiken på det där, och jag kan tänka mig att det kan vara löjligt kul med ett gäng polare

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag hade kunna förvänta mig detta spel från Saints Row-skaparna, men inte från CA. Problemet är inte att de gör spelet, utan att de söker efter en målgrupp som inte har dom under luppen. Det verkar vara svårt för spelutvecklare att göra uppfölja som gamers längtar efter, därför brukar dom göra det diametralt motsatta. Varför? Rädsla att misslyckas, detta kommer förmodligen ske ändå.

I verkligheten är det tvärtom. Spelutvecklare gör massor av uppföljare som fansen föräntar sig. Det du beskriver är relativt sällsynt.

Medlem

Logik enligt Gamers:

Om en utvecklare släpper en uppföljare till en tidigare framgångsrik franchise - Gnäll över att det bara skall mjölkas pengar .

Om en utvecklare faktiskt försöker skapa en ny ip - Gnäll över att det är ju inte det här de brukar pyssla med. Är förmodligen bara ett försök att mjölka pengar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tror dom tyvärr skjuter sig själva i foten och plockar sedan upp en pilpåge och siktar mot knäna (?)

Jag hade kunna förvänta mig detta spel från Saints Row-skaparna, men inte från CA. Problemet är inte att de gör spelet, utan att de söker efter en målgrupp som inte har dom under luppen. Det verkar vara svårt för spelutvecklare att göra uppfölja som gamers längtar efter, därför brukar dom göra det diametralt motsatta. Varför? Rädsla att misslyckas, detta kommer förmodligen ske ändå.

Man ska dock inte underskatta potentialen av att prova andra genrer på grund av: Blindhet. Det är många gånger människor från andra professioner och expertiser som kan se det ingen annan ser. För deras sinne är inte hyperfokuserat i en specifik riktning. Alla kollar åt samma håll med samma kunskap. Men en person som kommer in från ett annat håll och synvinkel kan se det ingen annan ser för ingen kolla där på grund av rutiner, kunskap och dylikt. Man kan göra det i princip utan kunskap. Så länge personen är kreativ. Ungefär som att personer med bollsinne kan excellera i andra bollsporter. På samma sätt en kreativ entreprenör kan hitta olika kreativa lösningar inom i princip alla branscher.

Sen förstår jag inte vad du menar med att de skulle vara rädda? Att kasta sig ut i en ny genre är väl det mest modiga man kan göra.

---
För övrigt mig påminner mig detta mer om Escape from Tarkov. Vad är namnet för den typen av spel där man går in i en instans med andra spelare och sedan extraherar sig med loot? Raid and Extract -RaE?

CTI
Medlem

Ännu en DOA hero shooter...


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Som Payday kanske? Fast i rymden. Med Apex-ish karaktärer. Med Borderlands grafik.

Medlem

Frågan är om det finns folk till alla dessa multiplayerspel eller om detta blir ytterligare ett spel som får lite genomslag under Twitch-marknadsföringen och sedan står med tomma servrar i två år innan det stängs ned.

Tänker dock inte klaga för mycket, Creative Assembly har ändå varit bra på att förse marknaden med enorma singleplayerspel.

Medlem

Alien Isolation. Ett spel jag inte glömmer i första taget.
Dels också av VR-modden.

Men man spolar en fortsättning på denna titel till förmån för det här.

Var "Alien" för "nischat" eller inte tillräckligt populärt?
Synd, i vilket fall.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag måste faktiskt hålla med dig här. Det har säkert att göra med att jag börjar närma mig gubbålder och är för tillfället irriterad över de nya grannarnas ungar som fan aldrig aldrig slutar att skrika ute i trädgården... Spelet är uppenbart inte är riktat till mig. Det känns här som utvecklare av Saints Row och Watch_Dogs gick samman, bildade studio, och sa, "nu ska vi vrida upp det till 11 och tjäna pengar på microtransaktioner!"

Jag lägger Hyenas i samma korg som Embark Studios The Finals och gömmer den under sängen.

Måste dock erkänna mig imponerad av teamet som gjorde trailern.

Exakt. Embark's första spel kommer försöka rida på samma våg. Det är själlöst.

Och det är mycket utvecklartalang som wasteas på sånt som andra redan gjort och som fullt tillräckligt tycks tillfredsställa en viss andel av gamers.


signatur

Memento Mori

Medlem

Lootbox 9000? Ok. Moving on.

1
Skriv svar