Har du (över 18) röstat?
38 år, röstade första söndagen efter att förtidsröstningen öppnat. Ångrar det lite idag, det var i princip folkfest här. Skulle ju iofs ha kunnat rösta idag också men det blir ju bara mer krångligt för de rösträknare som råkar ut för det.
Ja så länge du inte ska ändra din röst så är det ju rätt meningslöst att ställa sig i kö igen. Eller ångrar du själva valet du gjorde? Då skulle nog jag göra om det iallafall.
Jag röstade idag eftersom jag tycker det känns lite speciellt att göra det just på valdagen. Jag ska strax ner på stammiskrogen och följa valvakan.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Röstade idag. Hade planerat förtidsrösta men vid mina tre besök ringlade kön sig så lång att jag inte orkade stå där. Tänkte att om jag ska köa kan jag lika gärna göra det på valdagen. Vad händer...just det, obefintlig kö idag
har röstat i alla val sedan 1998, i flera olika städer runtom i landet, och vallokalerna har alltid stått i princip tomma när jag varit där. samma sak idag. tidningarna skriver om att "köerna ringlar långa" osv. men det var inte en käft där. vet inte om det varit rena tillfälligheter, men det var väl lite därför jag ställde frågan här nu.
Förtidsröstade i måndags. Tycker egentligen om att rösta på valdagen, känns lite högtidligt, men den här gången är jag i fel ände av landet och orkar inte krångla i fel vallokal.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Sjävklart, röstade vid lunch idag. Tog väl ca 20 min.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Förtidsröstade och kommer garanterat göra det igen. Det tog 10 minuter och jag kunde göra det påväg hem från jobbet. Det enda som skulle göra att jag röstar på valdagen igen är om jag av någon anledning inte kan bestämma mig och vill vänta ut debatter osv.
Edit: Det vore intressant med ett fjärde alternativ i omröstningen om läsarna inte planerar att rösta alls, även om jag hoppas att den siffran håller sig på 0%.
Förtidsröstade och kommer garanterat göra det igen. Det tog 10 minuter och jag kunde göra det påväg hem från jobbet. Det enda som skulle göra att jag röstar på valdagen igen är om jag av någon anledning inte kan bestämma mig och vill vänta ut debatter osv.
Edit: Det vore intressant med ett fjärde alternativ i omröstningen om läsarna inte planerar att rösta alls, även om jag hoppas att den siffran håller sig på 0%.
Det är väl det alternativet "Nej" är till för? Tredje alternativet är ju inte ännu men ska.
Det är väl det alternativet "Nej" är till för? Tredje alternativet är ju inte ännu men ska.
Edit: Du har rätt, de tre valalternativen som finns innefattar de olika valen man kan göra.
Litar inte på förtidsröstning, stod i kö drygt 2 timmar. Vallokalen hade tre röstbås men hade ställt den avskärmade stationen för valsedlarna som en flaskhals för att komma in så i praktiken stod två röstbås konstant tomma. Sådant löser väl sig med tiden, inte hela världen att stå i kö vart fjärde år.
Om man inte röstar så får man inte klaga.
Jag vill klaga.
Om man inte klagar så får man inte rösta
Litar inte på förtidsröstning, stod i kö drygt 2 timmar. Vallokalen hade tre röstbås men hade ställt den avskärmade stationen för valsedlarna som en flaskhals för att komma in så i praktiken stod två röstbås konstant tomma. Sådant löser väl sig med tiden, inte hela världen att stå i kö vart fjärde år.
Litar inte på, på vilket sätt?