Assassin's Creed Mirage anammar Unity-lik parkour

Robot
Assassin's Creed Mirage anammar Unity-lik parkour
Medlem

Gillade kontrollerna mycket mer i Origins och framåt...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Franska revolutionen måste ju typ vara den bästa settingen för ett Assassin's Creed spel nånsin.. Både tematiskt och miljömässigt osv...

Hoppas dom gör ett nytt försök med franska revolutionen sen.

Amerikanska revolutionen är typ lika tematiskt intressant - men är ju rätt värdelös miljömässigt.. Man vill ju springa runt på tak och gator osv, något som knappt fanns i Amerika då... Assassin's Creed i träd var ju inte så värst fränt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Nimr0d:

Gillade kontrollerna mycket mer i Origins och framåt...

Valhalla kändes typ ancient tyckte jag när jag provade det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Blir mer lovande ju mer jag läser om Mirage. Hoppas bara jag inte får upp hoppet förgäves, men det är ju så kul att ha saker och ting att se fram till 😄

Medlem

ska de ge upp RPG delen då? Eller hur blir det?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

ska de ge upp RPG delen då? Eller hur blir det?

Nej ett annat kommer vara samma som förgående 3 spel. Dom verkar göra flera spel samtidigt med olika inriktningar.

Medlem
Skrivet av krislevin:

ska de ge upp RPG delen då? Eller hur blir det?

Jag hoppas de överger allt sånt. Vore kul om spelen blev roliga igen.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jag hoppas de överger allt sånt. Vore kul om spelen blev roliga igen.

Tycker precis tvärt om, ogillade de första spelen för att de kändes så instängda och stela trots sjukt bra story. Unity gav jag upp pga alla kraftiga buggar som fanns. Gillar inte spel där allt handlar om att smyga runt i skuggor och sånt, utan vill gärna ha valet att lösa ett problem som jag önskar, och att karaktären utvecklas. Därför älskade jag just Origins osv, men även de två tidigare spelen som redan då började röra sig mot det som blev i Origins och nyare. Men de får gärna tona ner RPG-delarna lite och ta in lite av det gamla, så en bra mix blir bra.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tycker precis tvärt om, ogillade de första spelen för att de kändes så instängda och stela trots sjukt bra story. Unity gav jag upp pga alla kraftiga buggar som fanns. Gillar inte spel där allt handlar om att smyga runt i skuggor och sånt, utan vill gärna ha valet att lösa ett problem som jag önskar, och att karaktären utvecklas. Därför älskade jag just Origins osv, men även de två tidigare spelen som redan då började röra sig mot det som blev i Origins och nyare. Men de får gärna tona ner RPG-delarna lite och ta in lite av det gamla, så en bra mix blir bra.

Jag vill ha spel där man kör igenom storyn på 10-15h. Levlande i singelplayer har jag inte tid med. Kan de inte skala svårigheten utan xp och skit så får de tänka om.
Det är ju uppenbart att de lagt till xp för att kunna sälja x2 xp dlc till oss som bara vill köra story.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Franska revolutionen måste ju typ vara den bästa settingen för ett Assassin's Creed spel nånsin.. Både tematiskt och miljömässigt osv...

Hoppas dom gör ett nytt försök med franska revolutionen sen.

Amerikanska revolutionen är typ lika tematiskt intressant - men är ju rätt värdelös miljömässigt.. Man vill ju springa runt på tak och gator osv, något som knappt fanns i Amerika då... Assassin's Creed i träd var ju inte så värst fränt.

Håller Unity som det bästa AC hittills så jag instämmer. AC3 var ju dock ett riktigt bottennapp och som du skriver så sög ju trädtopparna^^.

Medlem

Detta var väldigt goda nyheter. Unitys parkour var det bästa. Hoppas de goda nyheterna fortsätter komma, med än mer steg tillbaka till Ass Creeds rötter.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jag vill ha spel där man kör igenom storyn på 10-15h. Levlande i singelplayer har jag inte tid med. Kan de inte skala svårigheten utan xp och skit så får de tänka om.
Det är ju uppenbart att de lagt till xp för att kunna sälja x2 xp dlc till oss som bara vill köra story.

Det är just därför jag är så glad att vi får bägge delar. Mindre, koncentrerad upplevelse i en väldigt detaljerad stor stad med Mirage, som de gamla klassikerna som man kan spela färdigt under en helg, och sen det där storslagna episka vi får i action-RPG:et som ska utspela sig i Japan som man kan gotta sig med under en längre period. Det tog mig ett år att spela genom Odyssey, och jag har fortfarande inte blivit färdigt med Valhalla. Det är helt okej tycker jag, jag tar det lite och lite

Medlem

Hoppas lootfesten försvinner och vapenuppgraderingar blir en big deal.

Skrivet av gorbatjov:

Håller Unity som det bästa AC hittills så jag instämmer. AC3 var ju dock ett riktigt bottennapp och som du skriver så sög ju trädtopparna^^.

Näää Connor va King med sin yxa

Roligt o pulsa i snö och hänga folk från trän :D.

Homestead grejen va bra
Första gången vi styrde skepp m.m


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Näää Connor va King med sin yxa

Roligt o pulsa i snö och hänga folk från trän :D.

Homestead grejen va bra
Första gången vi styrde skepp m.m

Haha, njaa, jag blev besviken. Men egentligen var det väl inte trädens fel utan avsaknaden av roliga byggnader att bestiga. Är ju det som är kul ju!

RmK
Medlem

Jag tror helt klart att det blir bra att få tillbaks lite mer lönnmördarkänsla till serien, även om jag älskade Origins så passar det ändå bäst.

Jag tillhör en av de som älskade Unity men jag köpte det också på en kraftig rea samma dag som den flera GB stora bugfixpatchen kom så jag upplevde knappt några problem.

Medlem

Ser verkligen fram emot detta. Även om jag gillar Origins och Valhalla är det ju mer actionspel än lönnmordssimulator.
Gillade vad dom gjorde med Unity och Syndicate där dom försökte förfina smygandet mer. Kommer ihåg något uppdrag från Syndicate där man skulle mörda någon i ett sjukhus eller liknande, där man först fick smyga runt och samla information (lite som i Hitman) för att sen utföra mordet. Det var kul. Hoppas på något liknande.


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar