Cyberpunk 2077:s spelarantal rusar på Steam

Robot
Cyberpunk 2077:s spelarantal rusar på Steam
Medlem

Serien var väldigt bra!

Medlem

Kul! Igår var jag själv färdig med en tredje genomspelning på Series X.
Ser vädligt mycket framemot Phantom Liberty!

(Serien var väldigt bra och rekommenderas)


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

eld
Medlem

Serien är riktigt bra!

Måste klistra in skämtet om ett av de fortfarande sämsta delarna av cyberpunk:

Som jag alltid sagt, spelet är otroligt roligt inom sina missions. Helt klart en stark släng av deus ex, provar min andra genomspelning nu med mer netrunning, kanske blir melee på den tredje.

Världen lider ju av att den är så sjukt inbjudande att utforska utan att ge något i slutändan, det drog ironiskt nog ner saker när de designade en så stor öppen värld jämfört med om den hade varit mer nerlåst.

.

NPC's brukar oftast skicka iväg dig till en annan del av kartan, men roligast hade ju varit om fler quests skedde där man hittade dom, så det fanns större anledning till att utforska.

Medlem

Tyckte spelet flöt på så dåligt på min dator, men nu när FSR 1.0 (och FSR 2.1 moddat) finns så är det helt annat och spelbart!

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Tyckte spelet flöt på så dåligt på min dator, men nu när FSR 1.0 (och FSR 2.1 moddat) finns så är det helt annat och spelbart!

Flyter fortfarande kasst med micro-stutter på ett 3090. Skämt.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Flyter fortfarande kasst med micro-stutter på ett 3090. Skämt.

Oj, på mitt 1080Ti flyter det nu på någorlunda bra faktiskt. Alltid 60fps+ 1440p, men jag har visserligen sänkt lite inställningar också.

Medlem
Skrivet av eld:

Serien är riktigt bra!

Måste klistra in skämtet om ett av de fortfarande sämsta delarna av cyberpunk:

https://i.imgur.com/GGlcZ4P.png

Som jag alltid sagt, spelet är otroligt roligt inom sina missions. Helt klart en stark släng av deus ex, provar min andra genomspelning nu med mer netrunning, kanske blir melee på den tredje.

Världen lider ju av att den är så sjukt inbjudande att utforska utan att ge något i slutändan, det drog ironiskt nog ner saker när de designade en så stor öppen värld jämfört med om den hade varit mer nerlåst.

.

NPC's brukar oftast skicka iväg dig till en annan del av kartan, men roligast hade ju varit om fler quests skedde där man hittade dom, så det fanns större anledning till att utforska.

Ser ut som att jag måste hitta lite fritid att se genom serien

Är även jag på min andra genomspelning. Spelar en Nomad efter att ha spelat genom som Corpo vid spelets släpp. Den här gången ser jag till att inte bryta illusionen genom att inte försöka utforska Night City, utan bara håller mig till de områdena Main/Side quests tar mig.

Spelet är fortfarande bra med underbara NPCs (Panam, Judy, etc) men världen är tom, fast nu reagerar åtminstone vattnet när man skjuter i det iaf 😄

Montaget med Jackie är fortfarande en nagel i ögat. Hade hoppats de gjort det spelbart, för Jackie är en skön karaktär som hade varit trevligt att faktiskt få lära känna lite mer.

Även om det hade gjort hans död ännu mer krossande, men det hade inte varit något negativt.

eld
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Montaget med Jackie är fortfarande en nagel i ögat. Hade hoppats de gjort det spelbart, för Jackie är en skön karaktär som hade varit trevligt att faktiskt få lära känna lite mer.

Det magiska är väl hur bra karaktär de skapat då nästan alla bryr sig otroligt mycket oavsett bristen på det där.

Antagligen så kände de väl att prologen hade dragit ur för mycket på tiden, men synd är det.

Medlem

Köpte Cyberpunk 2077 för en vecka sen & spelar
på Xbox series X. Spelet flyter på i 4K med 60 FPS utan minsta problem. Måste säga att detta är ett av de bästa spelen jag spelat. Storyn är actionfylld och underhållande med väldigt bra skådespelare.
Jag är 20 timmar in i spelet och inte klar med huvudstoryn men även sidouppdragen är roliga enligt mig. Jag håller på att bygger en netrunner karaktär (hackare). En rolig skill är att man kan hacka sig in i hjärnan på en fiende, tvinga honom att dra sin pistol för att sedan skjuta sig själv i huvudet

Medlem

Köpte spelet på rea på ps5 bara för att jag började kolla på serien. Så på mig funkade det.

Gen
Medlem
Skrivet av sebrock:

Flyter fortfarande kasst med micro-stutter på ett 3090. Skämt.

Kör du med RT?

Jag körde med RT när det släpptes och det funkade relativt bra men sen så uppdaterade dem systemet med skuggorna och då blev det mer tungdrivet.

Hade varit kul att köra igenom det med full RT på ett 4080 (eller 4090 om det inte är för dyrt). Mitt 3080 pallar verkligen inte full RT när jag kör i 3440x1440.

Skrivet av PixelGamer:

Köpte Cyberpunk 2077 för en vecka sen & spelar på Xbox series X. Spelet flyter på i 4K med 60 FPS utan minsta problem.

Kanske bör noteras att spelet inte körs i 4K på Series X (eller PS5 för den delen). Nu har jag bara hittat data från patch 1.50 och då gällde "dynamisk 4K" mellan 2458x1382 som lägst och 3168x1782 som högst, dvs en bra bit från 3840x2160 enligt Digital Foundrys video (https://www.youtube.com/watch?v=uDQ8A3XWYiA, se 4:10)

Medlem
Skrivet av sebrock:

Flyter fortfarande kasst med micro-stutter på ett 3090. Skämt.

Låter som att din dator behöver sig ett litet lyft.

Medlem

Medverkar till statistiken, bidat min tid i snart två år, äntligen.

Ser snyggt ut men kan ju givetvis inte köra på högsta inställningarna.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Såg serien vilket väckte ett sug för en andra genomspelning. Serien var bra men hade gärna fått vara längre för känns som att det gick lite väl fort i utvecklingen från början till slutet.

Medlem

En tredje anledning kan vara att det säljs till 50 % på Steam i samband med seriens premiär och utannonseringen av expansionen. Tror rean slutar imorgon eller på onsdag.

Medlem
Skrivet av Striva:

Låter som att din dator behöver sig ett litet lyft.

Vet i sjutton det... Jag har ställt ned det på 800x600 och får samma micro-stutters. In-game benchmarking mäter stabila 60 FPS.

Skrivet av sebrock:

Vet i sjutton det... Jag har ställt ned det på 800x600 och får samma micro-stutters. In-game benchmarking mäter stabila 60 FPS.

Du får testa köra 640 x 480, kanske flyter på bättre?

Medlem
Skrivet av sebrock:

Vet i sjutton det... Jag har ställt ned det på 800x600 och får samma micro-stutters. In-game benchmarking mäter stabila 60 FPS.

I den upplösningen bör du få långt över 60 fps. Vad har du för CPU? Microstutters tyder på CPU-begränsning.

Medlem

Köpte det på PS5 igår då det var halva priset på PSN, rätt bra spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av sebrock:

Flyter fortfarande kasst med micro-stutter på ett 3090. Skämt.

Vad är dina övriga komponenter då?
Räcker ju inte med bara ett bra grafikkort.

Microstutter har sällan med grafikkortet o göra, utan tyder oftast på en bottleneck eller felinställning någon annanstans.

Kan va svag CPU, långsamt eller för lite RAM, och i vissa fall långsam lagring.
Sen kan vissa inställningar va fel, eller komponenter placerade i fel anslutningar. Ditt RAM kanske inte kör i dual-channel. Din GPU kanske inte har tillgång till alla x16 pcie banor.
Du kanske också har skräp program körandes i bakgrunden som tar prestanda.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Oj, på mitt 1080Ti flyter det nu på någorlunda bra faktiskt. Alltid 60fps+ 1440p, men jag har visserligen sänkt lite inställningar också.

Det finns inget som heter sänka inställningarna om man äger ett 3090.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Det finns inget som heter sänka inställningarna om man äger ett 3090.

Hehe, visserligen sant men kanske är någon inställning som spökar menar jag

1
Skriv svar