FZ Play-extra - Return to Monkey Island!

Robot
FZ Play-extra - Return to Monkey Island!

Wakkaah äventyrar i Ron Gilberts busfärska comeback!

#return-to-monkey-island


Moderator

På med era ögonlappar, träben och talande dödskallar. Hämta ett stop rom. Nu kör vi!

Redaktör

Och glöm för böfvelen inte att läsa FZ-recensionen senare i veckan!


signatur
Medlem

Spelet skulle varit intressant men tyvärr satsade dom på den rent groteskt fula minimalistiska artstyle:n.. jag kan inte med den alls, usch.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kanske blir ett köp om det kommer till Ios/Android.
Gillar att spela peka klicka spel på mobilen.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Spelet skulle varit intressant men tyvärr satsade dom på den rent groteskt fula minimalistiska artstyle:n.. jag kan inte med den alls, usch.

Håller faktiskt med om detta! Kan inte sätta fingret på vad exakt jag inte gillar med det men stör mig på det ganska mycket.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Spelet skulle varit intressant men tyvärr satsade dom på den rent groteskt fula minimalistiska artstyle:n.. jag kan inte med den alls, usch.

Äh, jag hoppas att humorn och de underfundiga pussellösandet är kvar...då blir det nostalgi på hög nivå!

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

På med era ögonlappar, träben och talande dödskallar. Hämta ett stop rom. Nu kör vi!

Kunde bara vara med de 40 första minutrarna tyvärr men det verkar ju jäkligt lovande. Tack för bra stream i vanlig ordning! /Veganta (aka Taco)

Moderator

Vad man än tycker om grafiken så känns detta definitivt som en värdig uppföljare. Jag tycker grafiken funkar bra och känns mycket bättre när man väl spelar än när man tittat på filmer och trailers. Ser fram emot att spela mer!

Medlem

Älskar grafiken.

Medlem

Jag avskyr den grafiska stilen! Den gör så att jag drar mig för att skaffa spelet, trots att jag älskar serien...

Medlem

Har spelat tre timmar ikväll, det håller samma kvalitet som klassikerna. Dessutom helt underbart att höra Dominic Armato och Denny Delk låna ut sina röster igen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hur är musiken? Är det Michael Land som gör den igen?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag avskyr den grafiska stilen! Den gör så att jag drar mig för att skaffa spelet, trots att jag älskar serien...

Håller med art-style:en föll mig inte alls i smaken.
Sedan tycker jag Monkey Islands spelen är roligare utan tal även om jag småflinade några gånger.

Ion
Medlem

Spelat till kapitel 3 nu och jag tycker grafiken och hela känslan i spelet är toppbra! Klassiska Ron Gilbert-referens-skämt och lite halvkluriga pussel, så man får tänka lite men sällan man fastnar. Smart att de inkluderat en hint-book när man fastnar på riktigt!

Bra spel, rekommenderas!

Medlem

Jag trodde det fortfarande var ett tag kvar till release *kollar kalendern* Damn vad de senaste veckorna flög förbi 😮

Säga vad man vill om spelets estetik (jag tycker det ser helt okay ut) men det ser iaf bättre ut än de apfula karaktärerna i Monkey Island Special Edition

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Hur är musiken? Är det Michael Land som gör den igen?

ja


signatur

//monster

1
Skriv svar