Vatten smaksättning

Releasehästryttare
Vatten smaksättning

Finns vatten smaksättning i pulverform/tabletter som inte är vitaminer på svenska marknaden?

Har sett amerkanska youtubers använda detta, men aldrigt stött på det i sverige, googlat som fasiken men inga relevanta träffar så tacksam för tips!

Zeroh och fun light är gott men inte så praktiskt att bära med sig när man är utanför hemmet.

Medlem

Tyvärr inte svar på din fråga. Men det finns små flaskor med smak som man använder till SodaStreamer. Alltså en flaska stor som en nässpräy typ.

Medlem
Skrivet av Devan:

Finns vatten smaksättning i pulverform/tabletter som inte är vitaminer på svenska marknaden?

Har sett amerkanska youtubers använda detta, men aldrigt stött på det i sverige, googlat som fasiken men inga relevanta träffar så tacksam för tips!

Zeroh och fun light är gott men inte så praktiskt att bära med sig när man är utanför hemmet.

Är det inte g-fuel och liknande du menar, med att de använder? Du har ju detta i pulverform som kör ner i en vattenflaska och skakar, done.

Medlem

Varför inte köpa en vattenflaska och smaksätta innehållet hemma? Känns väl som en smartare lösning än att bära runt på pulver i väskan?

Medlem

Ska du väl använda sånt så rekommenderar jag https://redmond.life/products/re-lyte-electrolyte-mix
Grymt bra med elektrolyter oavsett om man tränar eller inte.

Medlem

Får reklam för den här skiten precis hela tiden på YT. Aldrig prövat och känner mig personligen inte sugen alls (inte minst efter den sjukt irriterande reklamen), men det kanske vore något? Kräver ju dock en speciell flaska vad det verkar, så då försvinner kanske poängen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag skulle vilja slå ett slag för Air-up, https://se.air-up.com/

Låter som ett påhitt men jag kan lova att det faktiskt fungerar och riktigt bra. Behöver aldrig fundera på att blanda något utan bara fylla på vatten och dricka.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Får reklam för den här skiten precis hela tiden på YT. Aldrig prövat och känner mig personligen inte sugen alls (inte minst efter den sjukt irriterande reklamen), men det kanske vore något? Kräver ju dock en speciell flaska vad det verkar, så då försvinner kanske poängen.

Skrivet av TheVoomyOne:

Jag skulle vilja slå ett slag för Air-up, https://se.air-up.com/

Låter som ett påhitt men jag kan lova att det faktiskt fungerar och riktigt bra. Behöver aldrig fundera på att blanda något utan bara fylla på vatten och dricka.

https://youtu.be/BaM9xiP17Ns

Medlem

Blandsaft, eller hyllesaft som vi sa när man var yngre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Han är full i skit om du frågar mig. Vi har 4st hemma, jag har en, min fru har en och båda barnen har varsin. Jag anser att den är skitbra och den har utan tvekan fått oss alla att dricka mer vatten. Har inte hunnit testa alla smaker än då det finns rätt så många, finns säkert vissa som smakar mindre bra. Jag är själv inte så förtjust i cola smaken men min fru gillar den.

Releasehästryttare

Tack för alla konstiga svar!

Hittade de produkter jag letar efter på amazon, men av nån anledning så skeppas de ej till sverige, är den här typen av produkt olaglig här tro?

https://www.amazon.com/flavor-packets-water/s?k=flavor+packet...

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Han är full i skit om du frågar mig. Vi har 4st hemma, jag har en, min fru har en och båda barnen har varsin. Jag anser att den är skitbra och den har utan tvekan fått oss alla att dricka mer vatten. Har inte hunnit testa alla smaker än då det finns rätt så många, finns säkert vissa som smakar mindre bra. Jag är själv inte så förtjust i cola smaken men min fru gillar den.

Är sjukt skeptisk, hört fler som testat den som tycker den är helt kass... Och JÄVLIGT dyr när man bara kan skvätta i några droppar citron eller annat inte artificiell lukt. Jag har inget luktsinne så skulle aldrig funka på mig ens.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tack för alla konstiga svar!

Hittade de produkter jag letar efter på amazon, men av nån anledning så skeppas de ej till sverige, är den här typen av produkt olaglig här tro?

https://www.amazon.com/flavor-packets-water/s?k=flavor+packet...

Du får välja ship to Sweden...

Medlem

Brukar ofta kallas "singles-to-go" om du är ute efter saft-lik smaksättning. Brukar köpa ibland här: https://www.cooperscandy.com/ovrig-dryck/

Var dock beredd på AZO-färgämnen (de från Amerikat iaf).

Medlem

Köpte några x-gamer smaker i somras för att ha något annan än vatten vid datorn ibland kan rekommendera den som heter hyperbeast med lite is i shakern köpte även körsbärssmakerna och dem var mer som jag trodde alldeles för söta med en kemisk smak med just hyperbeast var bra i sommarvärmen.

Hittar man dem lite billigare tummen upp men till fullpris 300kr+ för en burk nja.

Finns även som engångs men då är det rejält dyrt går lika bra att mäta upp en skopa i en liten ziplock påsen även om det ser ut som om man säljer…

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Köpte några x-gamer smaker i somras för att ha något annan än vatten vid datorn ibland kan rekommendera den som heter hyperbeast med lite is i shakern köpte även körsbärssmakerna och dem var mer som jag trodde alldeles för söta med en kemisk smak med just hyperbeast var bra i sommarvärmen.

Hittar man dem lite billigare tummen upp men till fullpris 300kr+ för en burk nja.

Finns även som engångs men då är det rejält dyrt går lika bra att mäta upp en skopa i en liten ziplock påsen även det ser ut som om man säljer…

Jag gillar också x-gamer. Men kan rekommendera att man köper ett smakset först, för en del smaker är helt bedrövliga. Både Hyperbeast och Dr Beast är dock bra.

Jag brukar blanda ut ganska svagt, så burkarna räcker en hel evighet för mig.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag gillar också x-gamer. Men kan rekommendera att man köper ett smakset först, för en del smaker är helt bedrövliga. Både Hyperbeast och Dr Beast är dock bra.

Jag brukar blanda ut ganska svagt, så burkarna räcker en hel evighet för mig.

Bäst att bara köpa G-fuel istället så vet du att det är vettigt.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Får reklam för den här skiten precis hela tiden på YT. Aldrig prövat och känner mig personligen inte sugen alls (inte minst efter den sjukt irriterande reklamen), men det kanske vore något? Kräver ju dock en speciell flaska vad det verkar, så då försvinner kanske poängen.

Yikes, snacka om att vara slav under kapitalet om man måste köpa flaskor och proprietärt plastavfall från ett enskilt företag för att kunna dricka vanligt vatten. Man borde ha satsat på en karriär i marknadsföring, folk köper verkligen vilket skräp som helst.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skrivet av Pjotor:

Yikes, snacka om att vara slav under kapitalet om man måste köpa flaskor och proprietärt plastavfall från ett enskilt företag för att kunna dricka vanligt vatten. Man borde ha satsat på en karriär i marknadsföring, folk köper verkligen vilket skräp som helst.

Enkelt att rikta sig till en läskförstörd generation. Bara att kalla det "såååååå mycket coolare", så ser du månadspengar trilla in på kontot.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av hannes.theorell:

Enkelt att rikta sig till en läskförstörd generation. Bara att kalla det "såååååå mycket coolare", så ser du månadspengar trilla in på kontot.

Men för helvete. Bara för att jag gick in på länken så blir jag bombarderad med produkten i all online-reklam...
Fucking SEO/SEM.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Men för helvete. Bara för att jag gick in på länken så blir jag bombarderad med produkten i all online-reklam...
Fucking SEO/SEM.

Jag vet inte om det är någon tröst att jag aldrig varit särskilt intresserad av kost-/vätsketillskott/-ersättning eller drycker överlag (ergo besöker inte webbsidor relaterade till sådant), och jag bombarderas lik förbannat med skiten. Känns som att de har en ganska bred måltavla, och det är klart, tar man ut de pengarna för en plastflaska och små "kuddar" med artificiella doftämnen så blir det väl en del över att spendera på marknadsföring.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tack för alla konstiga svar!

Hittade de produkter jag letar efter på amazon, men av nån anledning så skeppas de ej till sverige, är den här typen av produkt olaglig här tro?

https://www.amazon.com/flavor-packets-water/s?k=flavor+packet...

Har du hört talas om amazon.se eller amazon.de? Fattar inte heller du köper första skiten du hittar på amazon, finns ju betydligt bättre och säkert billigare varianter som nämnts som x-gamer och g-fuel.

Skrivet av Arkaith:

Bäst att bara köpa G-fuel istället så vet du att det är vettigt.

Tar inte g-fuel typ 300 kr i frakt till sverige? Har försökt köpa ett par gånger men frakten är ju svindyr. + dom lägger till skatt.

Testade nu för 2 burkar a la 390 kr
frakten 300 kr
+ skatt på 94 kr

Avstängd
Skrivet av Devan:

Finns vatten smaksättning i pulverform/tabletter som inte är vitaminer på svenska marknaden?

Har sett amerkanska youtubers använda detta, men aldrigt stött på det i sverige, googlat som fasiken men inga relevanta träffar så tacksam för tips!

Zeroh och fun light är gott men inte så praktiskt att bära med sig när man är utanför hemmet.

Importera från USA då? Eller kolla om det kanske går att importera från EU som i sin tur importerat redan från USA?

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Yikes, snacka om att vara slav under kapitalet om man måste köpa flaskor och proprietärt plastavfall från ett enskilt företag för att kunna dricka vanligt vatten. Man borde ha satsat på en karriär i marknadsföring, folk köper verkligen vilket skräp som helst.

Det är helt stört…


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av Kyrre:

Ska du väl använda sånt så rekommenderar jag https://redmond.life/products/re-lyte-electrolyte-mix
Grymt bra med elektrolyter oavsett om man tränar eller inte.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag gillar också x-gamer. Men kan rekommendera att man köper ett smakset först, för en del smaker är helt bedrövliga. Både Hyperbeast och Dr Beast är dock bra.

Jag brukar blanda ut ganska svagt, så burkarna räcker en hel evighet för mig.

Definitivt testa olika smaker innan man köper en tub, blandar också lite klenare annars kan det bli vidrigt sött.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Har du hört talas om amazon.se eller amazon.de? Fattar inte heller du köper första skiten du hittar på amazon, finns ju betydligt bättre och säkert billigare varianter som nämnts som x-gamer och g-fuel.

Tar inte g-fuel typ 300 kr i frakt till sverige? Har försökt köpa ett par gånger men frakten är ju svindyr. + dom lägger till skatt.

Testade nu för 2 burkar a la 390 kr
frakten 300 kr
+ skatt på 94 kr

Brukar vara frakt-fri om du köper typ 2 burkar, afaik.

Releasehästryttare
Skrivet av ada1881:

Brukar ofta kallas "singles-to-go" om du är ute efter saft-lik smaksättning. Brukar köpa ibland här: https://www.cooperscandy.com/ovrig-dryck/

Var dock beredd på AZO-färgämnen (de från Amerikat iaf).

De har ju massa olika av de jag letar efter så blir beställa några sycken och testa inklusive x-gamer som några tipsat om, tack tack!

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Yikes, snacka om att vara slav under kapitalet om man måste köpa flaskor och proprietärt plastavfall från ett enskilt företag för att kunna dricka vanligt vatten. Man borde ha satsat på en karriär i marknadsföring, folk köper verkligen vilket skräp som helst.

Det är som 95% av allt märkt ”gaming” 😅

Avstängd

Om du behöver njuta mer av kranvattnet, tänk på alla som inte kan dricka sitt kranvatten eller alla som knappt har tillgång till rent vatten. Kranvattnet i Sverige är det godaste vattnet i världen imho!

12
Skriv svar