Oklarheter om Call of Dutys framtid "en jättemöjlighet" för Battlefield, säger EA-chef

Robot
Oklarheter om Call of Dutys framtid "en jättemöjlighet" för Battlefield, säger EA-chef

EA gnuggar händerna när Sony och Microsoft bråkar.

#battlefield, #call-of-duty, #ea, #microsoft, #sony


Medlem

Tveksamt om så vore fallet när Dice har släppt flertalet katastrofalt dåliga battlefield spel sedan BF4.

Medlem

Fast BF är verkligen inte cod, en gång i tiden kanske man kunde konkurrera, men inte nu. Det är troligare att man spelar cod än bf, ganska mycket mera, även äldre cod.

Men det är ju nya gubbar vid rodret, kanske kommer man justera bf mera mot cod nu när det skall göras SP och allt möjligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Windis:

Tveksamt om så vore fallet när Dice har släppt flertalet katastrofalt dåliga battlefield spel sedan BF4.

Håller fullständigt med om detta

Medlem

EA ser BF som en plattform för mikrotransaktioner. DICE ser det som en plattform för politisk aktivism. Resultatet blir att serien inte har konkurrerat med CoD sedan BF4 för drygt 10 år sedan.

Geeks Gaming

Alltså jag hade kunnat gratis göra en 3 timmar PowerPoint presentation till Dice/ea för att visa hur de ska göra ett nytt battlefield spel. Enbart för att för en gångs skull få ett bra bf spel igen. Tror sist jag verkligen njöt av ett bf spel va bf3. Och även de hade en hel del problem.

Medlem
Skrivet av Windis:

Tveksamt om så vore fallet när Dice har släppt flertalet katastrofalt dåliga battlefield spel sedan BF4.

Undantag BF1.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Windis:

Tveksamt om så vore fallet när Dice har släppt flertalet katastrofalt dåliga battlefield spel sedan BF4.

Personligen enbart BF2042 som varit katastrofalt. Visst, hade i mitt tycke kunnat göra många saker bättre i BF1 och BF5 men tyckte faktiskt de var bra spel.

Medlem

Battlefield och Call of Duty har inte ens varit i samma liga sedan Battlefield 4.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det är väl skit samma om det är spelbart mellan olika plattformar om spelet visar sig att vara skit?

Jag tycker gott att EA och DICE kan sluta att fokusera på vad konkurrenterna gör och inte gör och istället fokusera på sitt eget och på att försöka att få till ett så bra spel som möjligt, då det är just detta som satte dem i skiten när det kommer till 2042 med.

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Personligen enbart BF2042 som varit katastrofalt. Visst, hade i mitt tycke kunnat göra många saker bättre i BF1 och BF5 men tyckte faktiskt de var bra spel.

Håller med!

Medlem

Undrar varför folk alltid jämför BF med CoD enligt mig så är dom inte lika någonstans. Helt annan gameplay i MP, sen kan väl de gamla singelplayer delarna vara ganska så lika men fortfarande en helt annan känsla i kontrollerna. Battlefield är typ run-and-die medans CoD är mer close combat och närgånget tycker jag. Sist jag spelade aktivt var i BF2, cod har jag knappt rört.

Medlem

DICE/EA vet inte ens vad Battlefield är för slags spel längre. Sätter man en mobilspels-nisse från Candycrush på att fixa ett fps spel som Battlefield så har man ju i bästa fall sågspån mellan öronen.

Medlem

Kan inte föreställa mig något positivt av att en EA-chef "ser möjligheter".

Medlem

Kan det vara så att EA/Dice ser detta som en möjlighet att gå ifrån "battlefield-modellen" med storskaliga krig, och istället satsa på en CoD-klon? Givetvis fylld med microtransaktioner eftersom det är EA.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

hahaha dom visade väl perfekt med bf2042 hur man tar vara på sina möjligheterna clowner både EA och Dice

Medlem

Varför känner jag mig som gamer nästan alltid lite bortglömd så fort Dice eller EA gör ett uttalande om något?. Dom har glömt vad som är viktigt!. "The buyer not the competition should be placed at the center of every strategy"

Medlem

Dom kan väl börja fokusera på att göra ett bra spel, sen ta över....

Medlem

Sålänge de släpper halvfärdiga spel så kommer de inte konkurrera alls. Battlefield 2042 var en katastrof.

1
Skriv svar