Tiny Tina's Wonderlands överträffade Gearbox förväntningar

Robot
Tiny Tina's Wonderlands överträffade Gearbox förväntningar

Och "Wonderlands" ser ut att kunna bli en egen serie.

#Gearbox, #Tiny-tinas-wonderlands


Medlem

Bättre än Borderlands 3, sämre än Borderlands 2


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Gnällkuk

Riktigt kul för vad det är! Vill du ha en genuin Borderlands-upplevelse i BL2-anda är TTW att rekommendera, däremot är endgame rejält platt och trist. Tillhörande dlc som släppts tillför i princip inget av värde heller, tyvärr.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag har ögnat på det här spelet sen det släpptes. Jag dras till den humoristiska och lättsamma framtoningen sen verkar gränsa till hysteri Spel som inte tar sig själv på för stort allvar men ändå är riktigt välgjorda har någon slags dragningskraft på mig.
Kommer slå till när den är på rea, och det är mest för att jag redan har 5 spel att spela igenom så jag kan taktik köpa.

Medlem

Spelet är ju sämre än bl3 och har mindre post-release support än bl3, tycker uttalandet är lite lustigt.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Bättre än Borderlands 3, sämre än Borderlands 2

Låter som att jag borde skaffa det då. Tyckte verkligen om BL2. BL3 inte lika mycket.

Medlem

Var kul först, men som tidigare sagts, endgame var katastrofalt, och det så kallade DLC't är ett skämt.
var själv inte speciellt förtjust i multiclass systemet, och actionskills kändes rätt så trista.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Gen
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Låter som att jag borde skaffa det då. Tyckte verkligen om BL2. BL3 inte lika mycket.

Samma här. Körde klart BL3 men det var inte superkul direkt. BL2 däremot var en fröjd att lira.

Medlem

BL3 hade dåligt story men end game var roligt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Samma här. Körde klart BL3 men det var inte superkul direkt. BL2 däremot var en fröjd att lira.

Jag tog mig faktiskt inte igenom hela. Spelade dock halva spelet två gånger 😁 bytte klass.

Gen
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag tog mig faktiskt inte igenom hela. Spelade dock halva spelet två gånger 😁 bytte klass.

Du missade inte värst mycket Det var okej men inge mer.

Avstängd

BL3 var helt otroligt tråkigt.

Medlem

hade dessvärre rått tråkigt också med Tiny Tinas Wonderland. Upplägget för platt när man mötte på levelgate på levelgate som tvingade en att spela de mycket ointressanta sidouppdragen...

Medlem

Inget spel i Borderlands-serien har varit lika kul som tvåan (och ettan faktiskt). TTW är helt okej, dock var endgame bedrövligt och DLC:t snudd på kriminellt uselt.

Jag avskydde verkligen mainstoryn i BL3, men gisses vad många timmar det blev ändå. Spelet var nog som roligast när vi var mitt i första genomspelningen och farmade One Pump Chump nere i avloppet i Lectra City. Gearbox lyckades verkligen med den planeten faktiskt.

Håller hoppet uppe för ett bra BL4, men mer TTW känns mer som en axelryckning. Det är något som gnager när man ska engagera sig fullständigt i "ett spel i spelet" så att säga. Känner att även om humorn bitvis är på topp blir det aldrig riktigt samma inlevelse. BL4 behöver hitta tillbaka till mycket av det som gjorde BL2 odödligt, i synnerhet endgame. När det där perfekta Pimpernelskottet proccade Zer0s bore, oj oj oj...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag har gett upp med Gearbox. De vet inte hur man gör ett vettigt endgame. BL2 är fortfarande bäst i serien, men jag har fått nog av att donera 800-900 spänn till Gearbox på mediokra spel kryddade med buggar de aldrig fixar. De DLC som släppts till TTW har ju varit rena skämtet också. Första DLC:n var ju över på typ en kvart och sen vill de att man ska springa samma sak om och om igen.

Och deras s.k. "random dungeons" i endgame är ju mer eller mindre bara ett fåtal olika rum och det är slumpat vilka rum du får. Kartorna i sig är ju alltid lika. Så det låter bra innan man köpt spelet men sen sitter man där och känner sig lurad.

Medlem

Det här spelet verkar inte så lovande som jag trodde, jättetacksam för alla inlägg ovan så man fick en inblick.
Jag hoppar nog det här spelet.

1
Skriv svar