Shovel Knight Dig

Robot
Shovel Knight Dig

Den lille riddaren med det stora grävdonet är tillbaka!

#shovel-knight-dig


Medlem

Recensenten diggar spelet alltså!


signatur

IDKFA

Skribent
Skrivet av mrFluffy:

Recensenten diggar spelet alltså!

Det är som du säger - jag fick kämpa för att inte inkludera just den ordvitsen i texten

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Det är som du säger - jag fick kämpa för att inte inkludera just den ordvitsen i texten

At your service 😉


signatur

IDKFA

Medlem

Körde första Shovel knight jäkligt charmigt o bra musik men extremt svårt om man ville fixa platinum. Bland annat Klara under viss tid utan att dö...

Det här ser minst lika bra ut, att spelet är kort ser jag bara som positivt, suttit o tragglat med Elden ring i 140timmar så korta spel är lockande nu.

Skribent
Skrivet av Gaara:

Körde första Shovel knight jäkligt charmigt o bra musik men extremt svårt om man ville fixa platinum. Bland annat Klara under viss tid utan att dö...

Det här ser minst lika bra ut, att spelet är kort ser jag bara som positivt, suttit o tragglat med Elden ring i 140timmar så korta spel är lockande nu.

Det här spelet har också en del rätt krävande ”feats” klara banor utan att gräva mer än tre spadtag, utan att plocka upp nåt guld osv. Men spelar man på går det att se credits efter ca 5h

Efter 140h ER tror jag inte du hittar något bättre ”mellan-spel” - speciellt om du gillar Shovel Knight sen tidigare

Medlem

Kommer att testa på min mobilen imorgon, med kontroll, så klart. Ska bli kul!

Medlem

Köper till Switch imorgon!

Medlem

Släpps på Apple Arcade imorgon!

Förlåt, nu svor jag väl i kyrkan …

Skribent
Skrivet av star-affinity:

Släpps på Apple Arcade imorgon!

Förlåt, nu svor jag väl i kyrkan …

Inte alls! Mobilspel är också spel - speciellt om dom är bra

Medlem

Fungerar bra till Iphone men du vill helst köra med kontroll. Touch screen kontrollen känns lite för sladdrig i ett plattformsspel som detta.

Medlem

Har fortfarande inte spelat första spelet, men ’In the Halls of the Usurper’ - vilket jäkla mästerverk!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

SteamWorld Dig, Shovel Knight Edition?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Har fortfarande inte spelat första spelet, men ’In the Halls of the Usurper’ - vilket jäkla mästerverk!

Den är verkligen ett mästerverk, sjukt bra! Den går varm på Spotify!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Skribent
Skrivet av Tubb3:

Har fortfarande inte spelat första spelet, men ’In the Halls of the Usurper’ - vilket jäkla mästerverk!

Skulle säga att det nästan är värt att spela Shovel Knight + expansioner och Shovel Knight Dig bara för soundtracket

Skribent
Skrivet av Dave Lister:

SteamWorld Dig, Shovel Knight Edition?

Även om det kanske verkar som att Yacht Club kopierar Steam World Dig-konceptet så är det faktiskt annorlunda Rouglike-elementen gör Shovel Knight Dig mer arkadigt och actionfyllt jämfört med Steamworld spelen som fokuserar på utforskande i ett lugnare tempo.

Skulle inte bli förvånad om Image & Form tar rygg på riddaren här och släpper ett nytt Steamworld spel med liknande upplägg

Oavsett så skulle det vara kul med någon sorts cross-over i framtiden!

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Skulle säga att det nästan är värt att spela Shovel Knight + expansioner och Shovel Knight Dig bara för soundtracket

Har tänkt ge mig på det någon gång just därför.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Även om det kanske verkar som att Yacht Club kopierar Steam World Dig-konceptet så är det faktiskt annorlunda Rouglike-elementen gör Shovel Knight Dig mer arkadigt och actionfyllt jämfört med Steamworld spelen som fokuserar på utforskande i ett lugnare tempo.

Skulle inte bli förvånad om Image & Form tar rygg på riddaren här och släpper ett nytt Steamworld spel med liknande upplägg

Oavsett så skulle det vara kul med någon sorts cross-over i framtiden!

Jo, märkte det när jag testade det
Men uppenbart har dom ju sneglat på Steam World Dig


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar