Microsofts vd "väldigt säker" på att Activision-affären blir verklighet

Robot
Microsofts vd "väldigt säker" på att Activision-affären blir verklighet
Medlem

Om han säger det så.
Tror inte han gärna skulle spela "fast and loose" med sin trovärdighet.

Och även fast dom försöker så gott dom kan så skulle väl inte det köpet innebära att dom uppnåt monopol-status.
Men dom försöker nog så gott dom kan


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nice


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Kan ju hoppas att han har fel! Eftersom människor på endera sida av dessa uppköp inte längre kan spela spelet och försvåra för polare att spela med varandra med olika konsoler.

Medlem

MS försöker hela tiden peka på att de är mindre än andra på spelmarknaden - att de är "underdogs".

Detta är ett av världens största företag som försöker genomföra den solklart största affären i spelbranschen någonsin. Om denna affär går igenom har de sannolikt spenderat mer pengar de senaste åren än vad deras speldivision gått med vinst under hela sin livstid.

De använder pengar som ingen annan aktör i spelbranschen har vilket snedvrider konkurrensen. Även Tencent brukar ta miljardlån ibland för att finansiera inköp.

Att hela tiden framhäva hur "små" de är är lite ihåligt.

Medlem

Lite orolig. tänk om microsoft köper dom. ser till att ett call of duty spelläge blir låst i ett år till deras konsol och när det kommer en beta så ser dom till att ha en massa extra dagar för deras konsol. det hade varit hemskt. första gången något sådant hade hänt i Call of Duty serien

Medlem
Skrivet av Margy:

MS försöker hela tiden peka på att de är mindre än andra på spelmarknaden - att de är "underdogs".

Detta är ett av världens största företag som försöker genomföra den solklart största affären i spelbranschen någonsin. Om denna affär går igenom har de sannolikt spenderat mer pengar de senaste åren än vad deras speldivision gått med vinst under hela sin livstid.

De använder pengar som ingen annan aktör i spelbranschen har vilket snedvrider konkurrensen. Även Tencent brukar ta miljardlån ibland för att finansiera inköp.

Att hela tiden framhäva hur "små" de är är lite ihåligt.

Hellre Microsoft än Sony. Microsoft har redan gjort det klart för sig att hela deras syn på spelbranschen är att alla ska med, medan hur hade det sett ut om Sony köpt Activision/blizzard? Jag vet vi alla vet svaret på den frågan .

Medlem

Jag sitter och hoppas på att det går igenom så att Bobby förhoppningsvis får gå, och så att Blizzard förhoppningsvis blir bättre utvecklare.
Men jag är antagligen naiv.

eld
Medlem
Skrivet av Dejch21:

Hellre Microsoft än Sony. Microsoft har redan gjort det klart för sig att hela deras syn på spelbranschen är att alla ska med, medan hur hade det sett ut om Sony köpt Activision/blizzard? Jag vet vi alla vet svaret på den frågan .

De säger ju en hel del, men de gör fortfarande produkterna de köper upp exklusiva till sin plattform, de är ändå ett företag precis som sony.

Vad de menar är att de vill få gamepass till alla plattformar, på deras egna villkor.

Medlem

Åhh kan inte vänta. Längtar tills efter CoD på Game Pass.

Medlem
Skrivet av eld:

De säger ju en hel del, men de gör fortfarande produkterna de köper upp exklusiva till sin plattform, de är ändå ett företag precis som sony.

Vad de menar är att de vill få gamepass till alla plattformar, på deras egna villkor.

Om det hade varit sant så hade minecraft varit det perfekta exemplet?

Dex
Medlem
Skrivet av Dejch21:

Om det hade varit sant så hade minecraft varit det perfekta exemplet?

Skillnaden där är precis som Bethesda spelen. Dom fanns redan till Playstation när Microsft köpte upp dom. Har inte sett några nya spel från Microsoft som har kommit till Playstation.

Så klart måste dom följa avtalen som redan finns, men för nya spel så som t.ex Starfield, Stalker 2 och alla andra nya spel så är dom exklusiva precis som Margy säger.

Dex
Medlem
Skrivet av Dejch21:

Hellre Microsoft än Sony. Microsoft har redan gjort det klart för sig att hela deras syn på spelbranschen är att alla ska med, medan hur hade det sett ut om Sony köpt Activision/blizzard? Jag vet vi alla vet svaret på den frågan .

Dom säger att alla ska med, men ändå så fortsätter dom släppa sina nya spel exklusivt till Xbox ekosystemet precis som Sony och Nintendo så vet inte riktigt vad det är dom gör som är "alla ska med". Dom gör det som dom tror att dom tjänar mest pengar på precis som dom andra i branschen.

Medlem
Skrivet av Dex:

Dom säger att alla ska med, men ändå så fortsätter dom släppa sina nya spel exklusivt till Xbox ekosystemet precis som Sony och Nintendo så vet inte riktigt vad det är dom gör som är "alla ska med". Dom gör det som dom tror att dom tjänar mest pengar på precis som dom andra i branschen.

De släpper ju spel på steam (Några exempel. Halo, forza, mfs, AOE och grounded.) Och Sony har börjat släppa på pc , både ms och Sony erbjuder strömmning av spel.
Det är bara Nintendo som inte släpper sina spel på andras plattformar ( räknar ej mariokart tour och liknande )

Medlem

Bara att köpa en Xbox Series. Eller PC. Eller Nya Samsung Tvs (kommer flera snart). Om man vill spela Xbox's spel.

Medlem
Skrivet av Dejch21:

Hellre Microsoft än Sony. Microsoft har redan gjort det klart för sig att hela deras syn på spelbranschen är att alla ska med, medan hur hade det sett ut om Sony köpt Activision/blizzard? Jag vet vi alla vet svaret på den frågan .

Känns som om du har en enorm bias gentemot Sony, typ som om dom är onda.

Medlem

Års prenumeration på PS Plus Premium samt månadshavare utav Game Pass för PC - mer spel åt folket!

Dex
Medlem
Skrivet av Lilagröt:

De släpper ju spel på steam (Några exempel. Halo, forza, mfs, AOE och grounded.) Och Sony har börjat släppa på pc , både ms och Sony erbjuder strömmning av spel.
Det är bara Nintendo som inte släpper sina spel på andras plattformar ( räknar ej mariokart tour och liknande )

Ja det var lite det som var min poäng också. Nu när jag läser min kommentar igen så var den kanske lite väl kritisk mot Microsoft, men menar att båda företagen gör samma sak och kör exklusivitet.

Medlem

Det som oroar mig är egentligen inte uppköpet i sig eftersom jag är helt ointresserad av spelen det handlar om men om det går igenom öppnar det ju dörren på vid gavel för ännu fler storköp vilket känns pisstråkigt i min mening.

Medlem
Skrivet av Dejch21:

Hellre Microsoft än Sony. Microsoft har redan gjort det klart för sig att hela deras syn på spelbranschen är att alla ska med, medan hur hade det sett ut om Sony köpt Activision/blizzard? Jag vet vi alla vet svaret på den frågan .

Sony hade gjort spelen exklusiva. Precis som Microsoft kommer göra nu.

”Alla ska med” förutom om vi ska till Starfield. Dit ska definitivt inte alla med.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det som oroar mig är egentligen inte uppköpet i sig eftersom jag är helt ointresserad av spelen det handlar om men om det går igenom öppnar det ju dörren på vid gavel för ännu fler storköp vilket känns pisstråkigt i min mening.

Ja phil har ju gått ut och sagt att dom inte är klara på långa vägar med uppköp.

Microsoft kommer satsa allt på ett kort och det är monopol.

Klarar man inte av att själv göra spel ordentligt så köper man allt istället.

När Activision-Blizzard går igenom så har dom 38 studios och nån sa att dom hade 5st innan pandemin så få har dom köpt 33 studios på 3 år.
Skrämmande är vad det är.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Sony hade gjort spelen exklusiva. Precis som Microsoft kommer göra nu.

”Alla ska med” förutom om vi ska till Starfield. Dit ska definitivt inte alla med.

Har du bevis på det eller bara som du tror?

Sony köpte Bungie men vart inget exklusivt där.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Har du bevis på det eller bara som du tror?

Sony köpte Bungie men vart inget exklusivt där.

Nej såklart inte. Sony hade kanske gjort allt exklusivt eller kanske inte, kan bara gissa. Min poäng var ju att visa hur Microsoft inte alls har attityden ”alla ska med”

Dex
Medlem
Skrivet av Neverwild:

Ja phil har ju gått ut och sagt att dom inte är klara på långa vägar med uppköp.

Microsoft kommer satsa allt på ett kort och det är monopol.

Klarar man inte av att själv göra spel ordentligt så köper man allt istället.

När Activision-Blizzard går igenom så har dom 38 studios och nån sa att dom hade 5st innan pandemin så få har dom köpt 33 studios på 3 år.
Skrämmande är vad det är.

38 studios? Dom har 23 studios nu inklusive Bethesda. Det enda dom har köpt upp under pandemin var just Bethesda (och nu Activions om man räknar dom också).

Gissar på att Wikipedia har rätt i alla fall. Vet inte alls var du får dom siffrorna ifrån. Det ingår väl inte 15 studios i Activision uppköpet?

Medlem
Skrivet av Dex:

38 studios? Dom har 23 studios nu inklusive Bethesda. Det enda dom har köpt upp under pandemin var just Bethesda (och nu Activions om man räknar dom också).

Gissar på att Wikipedia har rätt i alla fall. Vet inte alls var du får dom siffrorna ifrån. Det ingår väl inte 15 studios i Activision uppköpet?

https://onemoregame.ph/activision-blizzard-ips-studios-micros...

Scrolla ner i texten så ser du alla 15 studios. Vissa studios har man klart inte hört talats om.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Ja phil har ju gått ut och sagt att dom inte är klara på långa vägar med uppköp.

Microsoft kommer satsa allt på ett kort och det är monopol.

Klarar man inte av att själv göra spel ordentligt så köper man allt istället.

När Activision-Blizzard går igenom så har dom 38 studios och nån sa att dom hade 5st innan pandemin så få har dom köpt 33 studios på 3 år.
Skrämmande är vad det är.

Det är väl likadant med Sony egentligen, de har vad jag förstått inte gett upp uppköpen de heller. Vi får se vad det slutar i men nånstans får det vara nog kan jag tycka!

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det är väl likadant med Sony egentligen, de har vad jag förstått inte gett upp uppköpen de heller. Vi får se vad det slutar i men nånstans får det vara nog kan jag tycka!

Nu köper ju Sony i dom flesta fall studios som typ redan varit exklusiva till dom.

Att nån studio släppt 1 av 7 spel till annan konsol/pc gör dom inte till tredje parts studio.

Stor skillnad mellan köpen.

Va nog inte många dom klagade när Sony köpte Housemarque, Bluepoint eller Insomniac försen nu.

Va nog inte många som klagade när Microsoft köpte Double fine, Ninja theory. Utan folk klagar när dom köper stora publisher.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu köper ju Sony i dom flesta fall studios som typ redan varit exklusiva till dom.

Att nån studio släppt 1 av 7 spel till annan konsol/pc gör dom inte till tredje parts studio.

Stor skillnad mellan köpen.

Va nog inte många dom klagade när Sony köpte Housemarque, Bluepoint eller Insomniac försen nu.

Va nog inte många som klagade när Microsoft köpte Double fine, Ninja theory. Utan folk klagar när dom köper stora publisher.

Nej så är det ju.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Nej så är det ju.

Kan tillägga att jag vill inte att Sony köper nån publisher och stänger ute spelare från dom spelen.

Dock blir det väl att Sony blir tvungna snart såsom Microsoft håller på.

Dex
Medlem
Skrivet av Bullen86:

https://onemoregame.ph/activision-blizzard-ips-studios-micros...

Scrolla ner i texten så ser du alla 15 studios. Vissa studios har man klart inte hört talats om.

Oj där ser man! Var väldigt många av dom jag aldrig hade hört talas om dock som du sa

123
Skriv svar