Slime Rancher 2 sålde 100 000 kopior på under sex timmar

Robot
Slime Rancher 2 sålde 100 000 kopior på under sex timmar
Medlem

Okej men denna nyhet är ju gammal vid detta laget, hur mycket sålde dom första dygnet då?

Skribent
Skrivet av Rakoon:

Okej men denna nyhet är ju gammal vid detta laget, hur mycket sålde dom första dygnet då?

Fast nja, spelet släpptes ju igår så håller inte med om att nyheten är gammal. Gissar vi får nya siffror om försäljning efter några dagar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inga nya siffror, men "Slime Rancher 2 is still selling at a rate we can hardly believe."
https://twitter.com/NickPopovich/status/1573473487389270021

Med 96% positive på Steam, trots EA.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast nja, spelet släpptes ju igår så håller inte med om att nyheten är gammal. Gissar vi får nya siffror om försäljning efter några dagar.

Du glömmer bort att 1 dag på internet är 1 månad

Skribent
Skrivet av Rakoon:

Du glömmer bort att 1 dag på internet är 1 månad

Point taken


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Okej men denna nyhet är ju gammal vid detta laget, hur mycket sålde dom första dygnet då?

Vad babblar du om?

Medlem

Nåt speciellt med spelet eller är det bara speltorka? Jag drog ner föregångaren på ps+ för nån månad sen till grabben, ingen höjdare för egen del men han gillade det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av gorbatjov:

Nåt speciellt med spelet eller är det bara speltorka? Jag drog ner föregångaren på ps+ för nån månad sen till grabben, ingen höjdare för egen del men han gillade det.

Som Harvest moon etc. Det är meditativt och mysigt att spela. Testa ett pr timmar vettja, hur kul som helst


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

ZF
Medlem

Tänkte mig alltid att det var mer som Puyo Puyo i 3D..

Är det alltså mer som ett resurshanteringsspel?

.. Vilket kanske PP också är på sätt och vis

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Nåt speciellt med spelet eller är det bara speltorka? Jag drog ner föregångaren på ps+ för nån månad sen till grabben, ingen höjdare för egen del men han gillade det.

Speltorka. Inget speciellt med detta spelet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av NuZ:

Som Harvest moon etc. Det är meditativt och mysigt att spela. Testa ett pr timmar vettja, hur kul som helst

Ok. Kanske blir att dra ner till pöjken då.

Skrivet av Kleptoman:

Speltorka. Inget speciellt med detta spelet.

Haha, det råder delade meningar minsann^^.

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Speltorka. Inget speciellt med detta spelet.

Nähä du, speltorka är det inte.


signatur
Medlem

Så med andra ord. Utvecklarna är riktigt nöjda med Game Pass. *Sniff sniff* luktar flopp, eller?

Ni som tror att Game Pass inte är hållbart? Vad säger ni?

Medlem

Visste inte att du hade en dotter Johan. laddar ner det på xboxen. hon har bra smak 😸

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så med andra ord. Utvecklarna är riktigt nöjda med Game Pass. *Sniff sniff* luktar flopp, eller?

Ni som tror att Game Pass inte är hållbart? Vad säger ni?

Är väl mest på Steam som spelet har sålt bra, vad har det med Game Pass att göra?

Edit: Kollade in Steam Charts och det är ju coolt hur ett spel som Slime Rancher kan leka i samma liga som stora AAA-titlar. Men beror väl på att det är så pass nytt också antar jag.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så med andra ord. Utvecklarna är riktigt nöjda med Game Pass. *Sniff sniff* luktar flopp, eller?

Ni som tror att Game Pass inte är hållbart? Vad säger ni?

Folk verkar gilla spelet och det säljer bra på steam, så.. varför skulle det vara flopp? Många har spelat första och vill ha mer.

Har ingen aning om hur första är för det har jag aldrig spelat, men tvåan verkar vara väldigt chill och polerat för att vara första veckan av early access. Hur spelet kommer att se ut när det väl är klart vet ingen, men tror att det bara kommer att bli bättre.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är väl mest på Steam som spelet har sålt bra, vad har det med Game Pass att göra?

Edit: Kollade in Steam Charts och det är ju coolt hur ett spel som Slime Rancher kan leka i samma liga som stora AAA-titlar. Men beror väl på att det är så pass nytt också antar jag.

Trots PC Game Pass och Xbox Game Pass är det en succé. Vilket gör all prat i allmänt om att Game Pass är dåligt för industrin och utvecklare helt bortkastad tid.

Skrivet av Blackwolfe:

Folk verkar gilla spelet och det säljer bra på steam, så.. varför skulle det vara flopp? Många har spelat första och vill ha mer.

Har ingen aning om hur första är för det har jag aldrig spelat, men tvåan verkar vara väldigt chill och polerat för att vara första veckan av early access. Hur spelet kommer att se ut när det väl är klart vet ingen, men tror att det bara kommer att bli bättre.

Nää, ingen flopp. Det var lite av en gliring till dem som tror att Game Pass är dåligt för industrin och att utvecklare inte vill ha sina spel i Game Pass.

Det är bara att se vad Square Enix har sagt om Game Pass. Guardians of The Galaxy och Marvel´s Avengers är 2 succéer som Square Enix kommer göra om. Om dem har studiosarna till det. De har ju sålt alla sina bästa till Embracer.

Skribent
Skrivet av YmerXE:

Visste inte att du hade en dotter Johan. laddar ner det på xboxen. hon har bra smak 😸

Har två döttrar till och med


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Trots PC Game Pass och Xbox Game Pass är det en succé. Vilket gör all prat i allmänt om att Game Pass är dåligt för industrin och utvecklare helt bortkastad tid.

Jag har ingen aning om Game Pass är bra för industrin eller inte och den här nyheten gjorde mig inte mycket klokare i den frågan. Vi har ju fortfarande inte en aning om hur mycket dom tjänar eller förlorar på att ha spelet på GP?

Jag vet däremot att PC-spelare älskar Steam och föredrar att ha sina spel där istället för i andra launchers, så det är inte förvånande att det säljer bra just där.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Trots PC Game Pass och Xbox Game Pass är det en succé. Vilket gör all prat i allmänt om att Game Pass är dåligt för industrin och utvecklare helt bortkastad tid.

Det som betyder något för utvecklaren är dock hur många fler kopior som sålts till Xbox/PC om det inte funnits på Game Pass och om detta uppvägs av det de får betalt av Microsoft för att finnas på tjänsten. Dvs. får man in mer eller mindre pengar på att finnas på Game Pass redan dag ett i detta fall?
Rent generellt tror jag Game Pass är bra för följande:
1. Oprövade Indiestudior som släpper sitt första spel och med hjälp av Game Pass säkrar resurser och en större spelarbas.
2. AAA-spel som funnits på marknaden i 6-12 månader och nu ska släppa nya DLCs, perfekt för att locka in nya spelare och öka antalet sålda DLC.
3. Spel som släpper mycket innehåll och tar betalt för dessa genom microtransaktioner och tjänar mest av pengarna från dessa.

Däremot tror jag inte Game Pass är vettigt för de flesta AAA- och AA-spel dag ett eller ens för Indies från mer etablerade utvecklare som redan har en kundbas de först 6 månaderna.

Medlem
Skrivet av meanh:

Det som betyder något för utvecklaren är dock hur många fler kopior som sålts till Xbox/PC om det inte funnits på Game Pass och om detta uppvägs av det de får betalt av Microsoft för att finnas på tjänsten. Dvs. får man in mer eller mindre pengar på att finnas på Game Pass redan dag ett i detta fall?
Rent generellt tror jag Game Pass är bra för följande:
1. Oprövade Indiestudior som släpper sitt första spel och med hjälp av Game Pass säkrar resurser och en större spelarbas.
2. AAA-spel som funnits på marknaden i 6-12 månader och nu ska släppa nya DLCs, perfekt för att locka in nya spelare och öka antalet sålda DLC.
3. Spel som släpper mycket innehåll och tar betalt för dessa genom microtransaktioner och tjänar mest av pengarna från dessa.

Däremot tror jag inte Game Pass är vettigt för de flesta AAA- och AA-spel dag ett eller ens för Indies från mer etablerade utvecklare som redan har en kundbas de först 6 månaderna.

Låter förnuftigt. Och har man skral ekonomi blir man mest arg när ett no-name spel vill ha 20 euro up front.

1
Skriv svar