Uppföljare till Boneworks släppts redan nästa vecka – Se trailern till Bonelab här!

Robot
Uppföljare till Boneworks släppts redan nästa vecka – Se trailern till Bonelab här!

Boneworks uppföljare får releasedatum.


Medlem

Är det bara jag som får Trespasser-vibbar av "HUD"/bröst?

Medlem

Något som bör länkas också i artikeln är denna video där Brandon visar upp lite gameplay ifrån spelet och förklarar hur de har riggat fysiken: https://www.youtube.com/watch?v=C55zPYtUflw&ab_channel=Node

Riktig bra video, och värt att titta på om man är intresserad utav Bonelabs

Releasehästryttare

Ser kul ut, hoppas det blir längre än boneworks, det spelet va ju för kort.

Medlem
Skrivet av Devan:

Ser kul ut, hoppas det blir längre än boneworks, det spelet va ju för kort.

Möjligt, men de jobbar aktivt på att lägga grunden för en ordentlig modocommunity också. Jag hoppas bara det kommer moddar till Meta Quest 2 också.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Asså när gubben springer... Hahaha så jääävla fult.

Medlem
Skrivet av aethernox:

Är det bara jag som får Trespasser-vibbar av "HUD"/bröst?

Jag med!
Älskade verkligen Trespasser när det kom, även om det var lite av en sörja

Skribent
Skrivet av theailer:

Jag med!
Älskade verkligen Trespasser när det kom, även om det var lite av en sörja

Trespasser var långt före in tid med fysikmotorn, på gott och ont. XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Asså när gubben springer... Hahaha så jääävla fult.

Vilken gubbe?en själv? Du vet väll att armarna är "dina armar"?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Proximately:

Möjligt, men de jobbar aktivt på att lägga grunden för en ordentlig modocommunity också. Jag hoppas bara det kommer moddar till Meta Quest 2 också.

Ja det kommer moddar till Quest 2.
Moddarna är en del av spelet, till skillnad från hur det var i Boneworks.

Det här är nog största vr releasen iår


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem
Skrivet av Molotov:

Vilken gubbe?en själv? Du vet väll att armarna är "dina armar"?

Jo men det såg riktigt rackligt ut. Skrattade gott... Antingen var han som spelade stelopererad eller så var det fantastiskt dåligt gjort

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Jo men det såg riktigt rackligt ut. Skrattade gott... Antingen var han som spelade stelopererad eller så var det fantastiskt dåligt gjort

Får tacka för din nedlåtande replik om spelet som fick mig att titta om trailern med största möjliga skärpa. Ser med närmare granskning att det visar upp en otroligt välpolerad VR upplevelse. Det ovanliga springandet är ju en naturlig sak om man springer på ett rullbana som med hög fart försöker slunga en ner i en gropp med sågblad. Själv skulle jag nog också se så där ut i liknande situation... eller om någon vecka när jag spelar spelet ;-). Men såg du hur spelaren kan öppna dörrar genom att slå till knappar med armbågen - armbågen! Det är next level interaktion.

Inaktiv
Skrivet av Shamanfox:

Något som bör länkas också i artikeln är denna video där Brandon visar upp lite gameplay ifrån spelet och förklarar hur de har riggat fysiken: https://www.youtube.com/watch?v=C55zPYtUflw&ab_channel=Node

Tack för videotipset! Blev betydligt mer sugen att spela spelet av denna än från trailern. VR är ju en sådan där sak som måste upplevas innan man riktigt vet om det är bra och det det är därför viktigt att få se när någon provspelar Bonelab då det säger en hel del. Bonelab verkar genuint roligt. Nu vill jag bara se en jämförelse mellan PC och Quest versionen.

Medlem

Ett givet köp. Gillar Stress Level Zero, de känns så hungriga på att pusha VR till nya höjder för varje spel, en ung och nyfiken spelstudio som känns värd att stötta helt klart.

Medlem
Medlem
Skrivet av robbis:

Jo men det såg riktigt rackligt ut. Skrattade gott... Antingen var han som spelade stelopererad eller så var det fantastiskt dåligt gjort

Det är ju en 2d bild av ett VR spel och det ger inte rättvisa. Du får en väldigt avskalad bild när man ser i 2d.
Dessutom gör han så bara med armarna för att "spela med". Man måste ju inte röra armarna så och då gör man ju inte så i spelet heller. Det är ingen "animation" utan det var nog för att försöka visa hur snabbt bandet går. Som sagt 2d plattskärm gör inte rättvisa.
Vet inte om du spelat Boneworks eller hur mycket VR alls men det lpter som begränsade erfarenheter


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Något som bör länkas också i artikeln är denna video där Brandon visar upp lite gameplay ifrån spelet och förklarar hur de har riggat fysiken: https://www.youtube.com/watch?v=C55zPYtUflw&ab_channel=Node

Riktig bra video, och värt att titta på om man är intresserad utav Bonelabs

Tack för länkar, mycket bättre promo än release trailern, NU blev jag hungrig på detta, givet köp dag ett!
Som alla säger, duktiga banbrytande talanger på Stress Level Zero, klart man tackar och stöttar när dom levererar som dom gör!

Inaktiv

Boneworks och VR modden till Alien Isolation var de enda spelen som fick mig att må riktigt jävla illa när jag hade mitt Index.
Och då hade jag ändå rätt många timmar i andra spel. Men det var nåt med de två alltså. Åksjuka Deluxe.

Men men, nu har jag haft både ett Vive och ett Index och sålt båda två. Tycker VR är på tok för klumpigt och oförfinat ännu.
Ser först och främst fram emot när de fixar ett smidigare sätt att förflytta sig på.
Och när man inte längre behöver titta precis i mitten av linsen för att det inte ska vara suddigt. Trodde det var att jag har ett litet brytningsfel som gjorde det, men var hos optiker och grejer och sen beställde hem linser och allt från utlandet och det hjälpte inte. Lika suddigt.

(väntar på att Molotov kommer med motargument 😆)

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Boneworks och VR modden till Alien Isolation var de enda spelen som fick mig att må riktigt jävla illa när jag hade mitt Index.
Och då hade jag ändå rätt många timmar i andra spel. Men det var nåt med de två alltså. Åksjuka Deluxe.

Men men, nu har jag haft både ett Vive och ett Index och sålt båda två. Tycker VR är på tok för klumpigt och oförfinat ännu.
Ser först och främst fram emot när de fixar ett smidigare sätt att förflytta sig på.
Och när man inte längre behöver titta precis i mitten av linsen för att det inte ska vara suddigt. Trodde det var att jag har ett litet brytningsfel som gjorde det, men var hos optiker och grejer och sen beställde hem linser och allt från utlandet och det hjälpte inte. Lika suddigt.

(väntar på att Molotov kommer med motargument 😆)

Det ska du få.
Boneworks är ett spel för avancerade spelare, det kommer tom upp som varning innan man startar spelet.
Att det är suddigt på sidorna är linsernas fel.
Det försvinner med pannkakslinser som kommer vara standard nextgen (start nu med Pico 4). Verkar även vara ett icke-problem på PSVR2 också även fast det har fresnellinser. Men det ska vara nått speciellt Sony patent som ligger bakom och så hjälper väll eyetracking+foveated rendering det att vara klar bild där man tittar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Såg nice ut, fick lite Crysis (maximum armor) och half life (Aliens vs marines) vibar. Såg riktigt nice ut 🤩

Skägg.
10 Chambers

Hoppas det finns teleport. Annars får jag käka åksjuketuggummi för att lira.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hoppas det finns teleport. Annars får jag käka åksjuketuggummi för att lira.

Teleport kan nog uteslutas helt tror jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kunde dessvärre inte spela Boneworks då yrseln och illamåendet var konstant

Medlem

Jag är ungefär lika hypad på spelet som den här killen.
Riktig hype video


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Att det är suddigt på sidorna är linsernas fel.
Det försvinner med pannkakslinser som kommer vara standard nextgen (start nu med Pico 4). Verkar även vara ett icke-problem på PSVR2 också även fast det har fresnellinser. Men det ska vara nått speciellt Sony patent som ligger bakom och så hjälper väll eyetracking+foveated rendering det att vara klar bild där man tittar.

Najs! Jag rör mer på ögonen än huvudet när jag "ser mig omkring", eller vad man ska kalla det. Tyckte det var riktigt störigt med suddet. Svårt att vänja sig vid att röra på huvudet mer än ögonen också.

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Kunde dessvärre inte spela Boneworks då yrseln och illamåendet var konstant

Samma här, och det var väldigt illa specifikt i Boneworks för mig. Jag blir väldigt sällan illamående i VR och hade t.ex. 6+ timmars-sessioner i Half-Life Alyx utan några som helst problem, men så fort jag satte foten i Boneworks blev jag kallsvettig och illamående. Hoppas de ändrat vad det nu är jag reagerar på i Bonelab, för det ser sjukt kul ut

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Teleport kan nog uteslutas helt tror jag.

Jo, anade det.


signatur
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Samma här, och det var väldigt illa specifikt i Boneworks för mig. Jag blir väldigt sällan illamående i VR och hade t.ex. 6+ timmars-sessioner i Half-Life Alyx utan några som helst problem, men så fort jag satte foten i Boneworks blev jag kallsvettig och illamående. Hoppas de ändrat vad det nu är jag reagerar på i Bonelab, för det ser sjukt kul ut

Vad jag tror är anledningen är att man är en fysisk karaktär i spelet.
I Boneworks, speciellt i början innan patchar så kändes det som man styrde en sprattelgubbe som lemmarna ibland tjrovade in sig eller rörde sig onaturligt. Det gjorde att man säkert omedvetet medan man rör sig, klättrar osv, tittar mer på sina armar, händer kropp och ben än i andra spel där man bara har händer eller armar som är mer 1:1 med en själv. Vilket gör att åksjukan smyger sig på. Så undvik att titta på "sig själv" och mer på omgivningen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jag har fortfarande inte tagit mig an Boneworks men antar det börjar vara dags nu. Älskade förstås HL: Alyx men det sätter också tyvärr ribban otroligt högt även om jag nog inte är så kräsen att allt måste vara perfekt och superpolerat, gameplay är ju ändå viktigast i slutändan och Boneworks (och labs) ser ju väldigt roliga ut. Mycket sandboxiga, så att säga

1
Skriv svar