Cyberpunk 2077 når ny milstolpe: högre spelartopp än the Witcher 3 på Steam

Robot
Cyberpunk 2077 når ny milstolpe: högre spelartopp än the Witcher 3 på Steam
Medlem

Jag har köpt via GoG eller vad deras plattform nu hette.
Kanske dags att dra igång spelet. Men kul att fler börjar spela det igen.

Tycker det fick oförtjänt mycket hat. De enda som inte gillade spelet var konsol kidsen och de med kassa PC.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jag har köpt via GoG eller vad deras plattform nu hette.
Kanske dags att dra igång spelet. Men kul att fler börjar spela det igen.

Tycker det fick oförtjänt mycket hat. De enda som inte gillade spelet var konsol kidsen och de med kassa PC.

Jag hatade det inte. Men tyckte att det stank. Speciellt när jag var tvungen ladda ner 45 fucking GB (PS4)
När jag fastnade på en boss, så sket jag i det. Spelade det inte på 1 år. Sen fick jag tipset om hur man spöar bossen, så jag började spela det igen.
Det ångrar jag inte.
Nu tycker jag att det är ett av de bästa nånsin. Det spelet jag lagt ner mest timmar på i år.

Medlem

Jag köpte det i helgen faktiskt, 50% rabatt på både Steam och Epic Store. Gillar det en så länge. Och nej, Netflix-serien hade inget med saken att göra i mitt fall, även om den var bra. Ville egentligen köpa det vid release, men avvaktade pga all kritik tills jag hitta det nedsatt.

eld
Medlem

Värt att notera:

Cyberpunk har nu under sin återkomst åter igen slagit witcher 3's all-time-high någonsin, men detta är inte cyberpunks all-time-high.

Cyberpunks all-time-high låg på 830 tusen spelare, ca 7-8 gånger högre än witcher 3's.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jag har köpt via GoG eller vad deras plattform nu hette.
Kanske dags att dra igång spelet. Men kul att fler börjar spela det igen.

Tycker det fick oförtjänt mycket hat. De enda som inte gillade spelet var konsol kidsen och de med kassa PC.

Lol vet inte om du trollar eller bara okunnig

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jag har köpt via GoG eller vad deras plattform nu hette.
Kanske dags att dra igång spelet. Men kul att fler börjar spela det igen.

Tycker det fick oförtjänt mycket hat. De enda som inte gillade spelet var konsol kidsen och de med kassa PC.

Spelet var helt klart trasigt på de gamla konsollerna och skulle egentligen aldrig släppts där. Jag spelade igenom det på PC och tyckte helt klart det var GOTY det året. Men om man skaffade det på PS4 eller Xbox one förstår jag att man är besviken.

ZF
Medlem

Imponerande att även sci-fi tar igen lite mark trots dessa tider när tomtar och troll breder ut sig som aldrig förr.

Har skaffat det två gånger, men kan såklart bara spela det en gång samtidigt. Vette cyberkatten hur det påverkar statistiken. + - I/0 kanske.

Kontot avslutas
Skrivet av Kleptoman:

Jag har köpt via GoG eller vad deras plattform nu hette.
Kanske dags att dra igång spelet. Men kul att fler börjar spela det igen.

Tycker det fick oförtjänt mycket hat. De enda som inte gillade spelet var konsol kidsen och de med kassa PC.

Du tycker det är oförtjänt "hat" när co-foundern för hela CD Project Red går ut och ber om ursäkt? Antar att co-foundern har en kass PC då eller? När stora gaming tidningar gick ut och sa att de medvetet återhöll konsolversionerna för de var i så dåligt skick? Dagisnivå

Medlem
Skrivet av Derivat:

Du tycker det är oförtjänt "hat" när co-foundern för hela CD Project Red går ut och ber om ursäkt? Antar att co-foundern har en kass PC då eller? När stora gaming tidningar gick ut och sa att de medvetet återhöll konsolversionerna för de var i så dåligt skick? Dagisnivå

För att försvara Kleptoman så brukar han inte hålla så hög nivå.🤷‍♂️

Medlem

Spelet pekade i Söndags med 136 000


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Dom nådde väl den milstolpen på release redan?

Är "Benji-sales" en bot som bara postar repostar data?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av eld:

Värt att notera:

Cyberpunk har nu under sin återkomst åter igen slagit witcher 3's all-time-high någonsin, men detta är inte cyberpunks all-time-high.

Cyberpunks all-time-high låg på 830 tusen spelare, ca 7-8 gånger högre än witcher 3's.

Det var faktiskt drygt 1 miljon (1 054 388) enbart på Steam.
https://steamdb.info/app/1091500/graphs/

Medlem

Finns det någon top lista som visar vad som spelas medt på steam just nu?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Finns det någon top lista som visar vad som spelas medt på steam just nu?

https://store.steampowered.com/charts/mostplayed

Cyberpunk ligger just nu på sjunde plats med 97000 spelare.

ZF
Medlem
Skrivet av Derivat:

Du tycker det är oförtjänt "hat" när co-foundern för hela CD Project Red går ut och ber om ursäkt? Antar att co-foundern har en kass PC då eller? När stora gaming tidningar gick ut och sa att de medvetet återhöll konsolversionerna för de var i så dåligt skick? Dagisnivå

Det var bara Sony som stoppade försäljning av spelet. På (One)-Xbox gick det fortfarande att köpa hela tiden till acceptabelt-patchen tror jag. Och då var spelet dessutom rejält ännu mycket oflytigare på den plattformen.

CDPR tutade och körde. Även om färden säkert gick rakt in i betongen för en del när bilen fryslåstes i allt mellan sekunder till minuter för de med minst hästkrafter.

Men, kan man klandra utvecklaren för det hela egentligen? Nog för att de är sin egen utgivare, men kostymerna och kapitalet styr ändå. Och kanske är det inte heller orimligt att förvänta sig att en del av marknaden tolererar lite problem.

Jag tycker nog ändå att värre fall av slarv eller övermod vid generationsskiften förekommit med mindre mediastorm. Kanske mest för att twitterstormar inte var nyhetskällan på den tiden, men som jag minns det var GTV online närmast ospelbart på sina basplattformar.

Det CP2077 gjorde värre var möjligen hypen. Men kan ens den skyllas enbart på utvecklaren? Det är antagligen lite som NMS. Marknadsföringen levde sitt eget liv, i samarbete med all sorts media. Gammel som ny.

Hoppas även detta spel får en liknande resa. För nog behövs det, ärligt talat?

Medlem

Well worth it!
Förbaskat underhållande spel, satt som klistrad för ett tag sen och försvann i 150 timmar. Känner sug att återvänds med ny gubbe från och till.
Bara sådan sak att driva omkring och utforska alla hörn är rent meditativt!

Medlem

Yay... Cyperpunk är just relativt nytt i jämförelse med Witcher 3, hur gammalt är witcher3 nu? 10år känns det som...

Medlem

Spelar det på Ps5 nu, fortfarande sjukt buggigt och ojämnt. Har haft flera krascher, Npcer som teleporterar omkring, buggar i menyer and the list goes on and on. Dom kommer aldrig få bukt med dessa problem, spelet är för trasigt i grund och botten.

Serien kom ut i perfekt tid, för det finns ju inget annat att spela för tillfället imo.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Spelar det på Ps5 nu, fortfarande sjukt buggigt och ojämnt. Har haft flera krascher, Npcer som teleporterar omkring, buggar i menyer and the list goes on and on. Dom kommer aldrig få bukt med dessa problem, spelet är för trasigt i grund och botten.

Serien kom ut i perfekt tid, för det finns ju inget annat att spela för tillfället imo.

Konstigt. Jag körde hela spelet på PS4, kraschade inte en enda gång. Buggar vimlar det av, men det är bara kul tycker jag. Night City är helt galen, så det passar in. Testade på PS5 och vilket lyft det är, med grafiken

Medlem
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tycker det fick oförtjänt mycket hat. De enda som inte gillade spelet var konsol kidsen och de med kassa PC.

Dom undanhöll information om att versionen till äldre konsoler inte var i ett skick att börja sälja till allmänheten och valde att sälja ändå. Tycker att dom förtjänar all kritik dom fick.
Sen är jag inte jätteimponerad av spelet i sig. Men det är ju bara en personlig åsikt. Spelet är nog helt enkelt inte för mig.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag är en av dom som började lira igen efter serien på Netflix. Denna gången med RTX på och jävlar va det ser trevligt ut. Startade som streetkid denna gången med tyckte nog nomad hade roliga inledning.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av LeMick:

Jag är en av dom som började lira igen efter serien på Netflix. Denna gången med RTX på och jävlar va det ser trevligt ut. Startade som streetkid denna gången med tyckte nog nomad hade roliga inledning.

Samma här! Jävlar vad vackert det är. Har dock ingen toppdator men la 199kr på att skaffa topp-paketet (minns inte vad det kallas) hos gforce-now och det fungerar klockrent!
RTX-on och 70+ fps är verkligen skillnad mot vad min gamla ps4 kan uppnå och detta på en dator med ett stackars 1050ti kort. Streaming är fan inte så illa ändå så länge man har en schysst uppkoppling 😅

Medlem

Det hela kan väl delvis bero på att folk väntar på den remastrade versionen av The Witcher 3 som ska släppas Q4?

Medlem
Skrivet av Popski:

Det hela kan väl delvis bero på att folk väntar på den remastrade versionen av The Witcher 3 som ska släppas Q4?

Detdär hade jag helt missat! Blev ett köp på PC på en gång så man har spelet redo inför detta 😁 Äger det tidigare bara till ps4 så skulle väl iofs kunna börja spela på en gång och uppleva det som någon typ av nextgenversion i jämförelse 🤔

Medlem

Säkert pga anime:n och https://www.techpowerup.com/299283/nvidia-and-cdpr-give-away-.... För de löjligaste buggarna (t.ex t-pose folket som trillar från himlen när man kör bil) finns allt kvar i spelet.

Medlem

Galet coolt spel.

1
Skriv svar