Imorgon avslutas Assassin's Creed Valhallas pyssliga Tombs of the Fallen

Robot
Imorgon avslutas Assassin's Creed Valhallas pyssliga Tombs of the Fallen
Medlem

1 miljard dollar, är det verkligen så jäkla mycket?

Jag minns 2007 och framåt med AC2, Brotherhood, Black Flag och den eran, när varje Assassin's Creed brukade sälja uppåt 10 milj ex vardera, vilket inklusive DLC lär ha gett Ubisoft 500 milj dollar per titel i intäkter brutto (och därmed täcka in halva årsomsättningen, då Ubisoft konstant hade 1 miljard dollar i omsättning kring åren 2007-2013).

Det dubbla, alltså 1 miljard dollar i bruttointäkter för ett Assassins Creedspel är mäktigt om det är sant. Särskilt med tanke på att det pratas om att marknaden sedan länge är rätt mätta på Assassins Creed.

Undra om det är alla s.k. "whales" som via microtransactions och köp av kostymer och uppgraderingar gör att Ubisoft lyckas dra in så oproportionerligt mycket cash på ett enda Valhalla. Styrkan av "Games as a service".


signatur

Memento Mori

Jag tycker det är rätt kul att köpa dessa feta spel för max 200:- sen (Gold / Platinum) eller vad dom kallar dom, och spela utan tvång att behöva släcka varje liten ikon.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tycker det är rätt kul att köpa dessa feta spel för max 200:- sen (Gold / Platinum) eller vad dom kallar dom, och spela utan tvång att behöva släcka varje liten ikon.

Ubisoft spel kan bli rätt billiga inför att uppföljare kommer. Har för mig att jag gav typ 47kr för odyssé strax före Valhalla skulle släppas.
Fick även tag på ghost recon wildland rätt billigt inför breakpoint.

Medlem

Har kommit 30 timmar in i AC Origins. När det är klart ska jag börja spela Valhalla Räknar med 150 timmar i det spelet, har alla expansioner och tänker inte stressa mig igenom på nått sätt.

Medlem

För min del fattades det något i Valhalla, ogillade origins då öken miljöer inte intresserar mig, Oddyssey älskade jag och gjorde princip allt i. Valhalla var för mycket samma sak om och om igen.

I Odyssey så träffade man på intressanta karaktärer konstant och det som skedde var intressant, i Valhalla känns det som att varje region har sin egna lilla story men dom alla är mer eller mindre samma sak "ledare har ett problem, ge hjälp så hjälper dom oss". Vart trött efter drygt 25+ timmar.

Medlem

Har ca 150h i spelet. Alldeles för långt. Ser fram emot det sista kapitlet så man kan gå vidare sen.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Odyssey var märkbart bättre än Valhalla. Bara den grekiska mytologin ställt mot vikingar och nordisk mytologi vinner grekiska mytologin lätt (med de sagt är God of War bland det bästa rpg spel jag spelat och har inga problem alls med den nordiska mytologin).
Bättre story i Odyssey och the cult of cosmos funkade riktigt bra.
Jag var också lite mindre allmänt kritisk till spel när jag spelade odyssey.

Medlem

286 timmar än så länge.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Kände mig ganska mätt efter main storyn 80 timmar. För min del kändes Valhallas mainstory lite för lång/utspädd. Den enda DLC som lockade var den där man skulle storma Paris men den skulle ju kosta mig typ 200kr på rean, minns inte exakt. En femtiolapp så hade det nog blivit ett köp.

Medlem

Lite appropå, Någon som testat den roguelike dlcn dom lade till?
Den fick mig intresserad då det låter som en kul idé, men vill inte punga ut för hela mytologi expansionen ifall det inte levererade.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Lite appropå, Någon som testat den roguelike dlcn dom lade till?
Den fick mig intresserad då det låter som en kul idé, men vill inte punga ut för hela mytologi expansionen ifall det inte levererade.

Jag har funderat men jag vet inte vilket DLC du mener. Det tillkom raiding-kartor till huvudspelet där man på begränsade kartor kunde just bara raida (attackera med full besättning) för att plocka ihop rikedomar och en speciellt rustning.

För du menar inte att något liknar Assassin´s Creed Rogue, som är ett helt fristående spel?

Edit: du menar The Forgotten Saga och ett gratis tillägg till Ravensthorpe, vikingabyn man bygger.

Du behöver inget köpt DLC utan det räcker med huvudspelet.

Sen måste du "bara" spela genom första delen i Norge så din Eivor tar sig till England.
Levla upp din by till nivå 3.

Jag har svårt att avgöra hur lång tid det där tar och om det är värt det.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

1
Skriv svar