Netflix öppnar en egen spelutvecklare i Finland

Robot
Netflix öppnar en egen spelutvecklare i Finland

Utlovar spel "utan reklam eller köp i appen".

#Netflix


Avstängd

Suomi perkele!

Medlem

Lastikka har gjort karriär hos Digital Chocolate, Zynga och EA TrackTwenty som bara fokuserar på själlösa mobilspel. Förvänta er inget revolutionerande.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Värt att nämna i sammanhanget är väl också att Netflix redan har Next Games-spelstudion i Helsingfors som de köpte tidigare i år. Deras första Netflix-spel ska släppas i Q4 2022 och är Stranger Things: Puzzle Tales som tidigare fanns på Apple App Store och Google Play Store men plockades bort därifrån för några månader sedan.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Lastikka har gjort karriär hos Digital Chocolate, Zynga och EA TrackTwenty som bara fokuserar på själlösa mobilspel. Förvänta er inget revolutionerande.

Måste ju finnas en anledning till att man anställer just honom.
Aja vi får väl se om Netflix håller det de lovar. Jag är skeptisk

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Måste ju finnas en anledning till att man anställer just honom.
Aja vi får väl se om Netflix håller det de lovar. Jag är skeptisk

Kan tänka mig att det är just på grund av branscherfarenheten. Han har säkert ett brett kontaktnätverk, och Helsingforsregionen har blivit något av ett mobilspels-Mecka efter framgångssagorna hos Rovio och Supercell.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

Lastikka har gjort karriär hos Digital Chocolate, Zynga och EA TrackTwenty som bara fokuserar på själlösa mobilspel. Förvänta er inget revolutionerande.

Tack för infon men tror de flestas förväntningar hamnade på noll eller lägre när det står om Netflix spelsatsningar.

Medlem

Vi får väl vara tacksamma att de inte öppnade studion här.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vi får väl vara tacksamma att de inte öppnade studion här.

Helt rätt inställning! Ifall din hemkommun inte är med på listan över tänkta placeringsorter så är det ingen ide att gå omkring och gräma sig. Var tacksam som det är!

1
Skriv svar