Dagens Battlefield 2042-patch har en omarbetad karta och nytt fordon

Robot
Dagens Battlefield 2042-patch har en omarbetad karta och nytt fordon

Är det värt att återvända till slagfältet?

#Battlefield-2042, #Dice


Medlem

Kommer hoppa in direkt efter middan och prova

Medlem

Släpp det på game pass någon gång så kanske folk spelar det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

trodde aldrig denna dag skulle komma när jag längtar efter att få dra igång Cod istället för bf men vilken skillnad på tyngd och känsla, helt otroligt.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Nej, kommer aldrig att installera om BF2042, det skeppet har seglat.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Släpp det på game pass någon gång så kanske folk spelar det.

Tänkte samma sak, det är väl snart 1 år gammalt?
Köpte det själv till Xbox men spelade knappt 1 månad för att inte röra det igen, har köpt en ny PC sedan dess och är sugen att testa det på den men tänkte vänta tills det dyker upp på GamePass/EA play.

Medlem

Som ovan, det tåget har redan avgått.
Förtroendet är totalt grusat…

Inaktiv

Jag laddade ner och spelade en karta när senaste stora uppdateringen kom men känner tyvärr att det skeppet seglat

Medlem
Skrivet av Dunder:

Släpp det på game pass någon gång så kanske folk spelar det.

Tvivlar på att Microsoft hade velat betala för det... och jag tror inte EA vill ha fler ögon på spelet då det generellt ses som ett gigantiskt misslyckande.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Tvivlar på att Microsoft hade velat betala för det... och jag tror inte EA vill ha fler ögon på spelet då det generellt ses som ett gigantiskt misslyckande.

Som alla andra EA titlar så borde det ju hamna i EA Play till slut, och EA Play ingår ju i GamePass.
Så det borde inte kosta MS mer än vad dem redan betalar för att få ha EA Play i GP.

Jag köpte Battlefield V premium när det var på rea, och kommer köpa även detta när det är väldigt billigt. Det enda vi kan göra är väl att visa vad vi tycker med plånboken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag köpte Battlefield V premium när det var på rea, och kommer köpa även detta när det är väldigt billigt. Det enda vi kan göra är väl att visa vad vi tycker med plånboken.

Är det inte bättre att inte köpa spelet överhuvudtaget då? Ett köp är alltid ett köp i statistiken på antal sålda artiklar

Medlem

Något som vore coolt vore ifall de kunde släppa en "full" version direkt, där ett bra gäng kartor redan ingår istället för att strössla ut dem via ett Battle Pass. Därefter kan de efter ett par år släppa en expansion med ungefär lika många kartor till. Det här hade varit fint i t ex BF 3 & 4 som var roliga, istället för att flytta spelarbasen till nya (och framförallt tråkigare) versioner.

Det skall nog mycket till innan jag installerar det igen.
För er som är sugen på lite BF-doftande pangeri i WW1-anda kan testa Isonzo.
Klassindelat som det var på den gamla goda tiden. Välgjorda infanterikartor som är enormt stora och välplanerade för totalt kaoz.
2 officersplatser finns på varje sida med möjlighet att kalla på diverse understöd.
Tror detta spel har flugit under mångas radar, men det är värt att ta en titt på om man gillar genren!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Gnällkuk
Skrivet av General_Omoral:

Det skall nog mycket till innan jag installerar det igen.
För er som är sugen på lite BF-doftande pangeri i WW1-anda kan testa Isonzo.
Klassindelat som det var på den gamla goda tiden. Välgjorda infanterikartor som är enormt stora och välplanerade för totalt kaoz.
2 officersplatser finns på varje sida med möjlighet att kalla på diverse understöd.
Tror detta spel har flugit under mångas radar, men det är värt att ta en titt på om man gillar genren!

Eller bara det sista bra bf-spelet, BF1 som fortfarande är ganska poppis


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av trickeh2k:

Eller bara det sista bra bf-spelet, BF1 som fortfarande är ganska poppis

Ja, det är också bra. Men vet inte hur spelarbasen på Playstation är nuförtia’


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Tvivlar på att Microsoft hade velat betala för det... och jag tror inte EA vill ha fler ögon på spelet då det generellt ses som ett gigantiskt misslyckande.

Det köper jag inte. Med EA Play (genom game pass) kan man testa spelet i tio timmar. Så de vill bevisligen ha fler ögon på spelet och tror att det är så pass bra att 10 timmar räcker för att du ska fastna i det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag köpte Battlefield V premium när det var på rea, och kommer köpa även detta när det är väldigt billigt. Det enda vi kan göra är väl att visa vad vi tycker med plånboken.

Igenom att köpa spelet?

Medlem

Nä, försent.
Men vilken skillnad på spelkvalitét när jag nyss testade Betaversionen av MWII. Det var otroligt snyggt och roligt!


signatur

autograph

Medlem

Kommer aldrig vara värt att spela detta spektakel igen, någonsin! Ren jävla dynga är va det är.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Kommer hoppa in direkt efter middan och prova

Hur är det nu då? Funkar det bra? Har funderat på att testa igen men har inte varit på pvp humör det senaste.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Har kvar spelet sen det lanserades, kanske värt att testa igen.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

trodde aldrig denna dag skulle komma när jag längtar efter att få dra igång Cod istället för bf men vilken skillnad på tyngd och känsla, helt otroligt.

Sjuka är att jag kände mig som jag lirade bf2 när jag spelade invasion etc.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Svårt att hitta nya spelare till ett år gammalt spel som fortfarande är full pris 59,99€ med så dåliga recensioner och påståenden som att det ska bli Free2Play.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Sjuka är att jag kände mig som jag lirade bf2 när jag spelade invasion etc.

Ja nånstans mittemellan bf2 och bfbc2 som jag kommer ihåg dem, särskilt groundwar. Jag har aldrig gillat något call of duty med undantag för ettans kampanj som jag körde på pc för 20(?)år sen, eller rättare sagt så gillade jag bf mer och hade inte tid att köra två fps seriöst. Men nu är ju cod helt outstanding, tillslut har jag fattat varför det säljer som smör 😅

Ser mycket fram emot detta släpp, kanske tom att jag vågar mig på ett förköp 😁


signatur

Styret upp och däcken ner

1
Skriv svar