Veckans fråga: Dags att klippa sladdarna?

Robot
Veckans fråga: Dags att klippa sladdarna?

Kablar kan vara ett gissel och det finns gott om alternativ för den som vill göra gaminghörnan trådlös. Hur ser det ut hemma hos dig?


Medlem

Jag har trådlösa Logitech G613-tangentbord och G305-mus som funkat felfritt vad gäller koppling och batteritid. Dock har jag inte minsta lust att ha trådlösa hörlurar i något sammanhang med tanke på alla random från- och tillkopplingar man hör talas om även med dyra prylar.

Skribent

Musen ska absolut vara trådlös, men jag kan känna att det kvittar för tangentbordet. Det hade dock varit skillnad om jag haft en setup där datorn varit kopplad till tv:n och jag ville kunna ta med mig tangentbordet till soffan.

Moderator | Testpilot

Det enda jag känner är ett krav att vara trådlöst är hörlurarna. Tycker om att kunna gå och laga mat eller vandra runt i huset medan jag snackar med folk eller lyssnar på musik. Möss och tangentbord behöves det inte alls då jag ändå sitter nära datorn och längden på kabeln har aldrig varit ett problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det enda som inte är trådat är musen. Kommer aldrig gå tillbaka till en trådad mus.

Medlem

Ormbo av sladdar, undviker trådlöst så mycket det går

Medlem

Trådlösa lurar, trådlös mus. Resten av prylarna är det inte så stor skillnad med.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kör Logitech rakt igenom förrutom headsetet som är trådlöst steelseries.. Tangentbordet är trådat medans mus är trådlös och fick en powerplay musmatta av frugan i julklapp så behöver aldrig tänka på att ladda den ens. Börjar bli nöjd med min setup

Högtalare Logitech G560
Tangentbord Logitech G512
Mus Logitech G502
Kamera Logitech BRIO 4k
Musmatta Logitech G Powerplay

Byter nog ut mina steelseries mot Logitech G733 black när jag får feeling. Dock så fungerar dom väldigt bra och är sköna så kanske har dem tills de går sönder eller nåt

Medlem

Använder kablar så mycket det går, ogillar att böka med batterier och laddningar.

Medlem

Trådlösa hördlurar, that's it. Resten vill jag ha kabel på. Har haft sånna problem med tangentbord och möss som har varit trådlösa, allt från delay till missade tryckningar.

Medlem

Trådat, till trådlöst, tillbaks till trådat.

Trådlöst: trassellöst, transfererar trögt, tvetydig tillgång.

Trådat: trassla, transfererar tvärt, total tillgång.

Medlem

Trådat tangentbord.
Trådlös mus som jag måste köra trådat då den inte alls fungerar med batteridrift längre.
Trådlöst VR headset.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tangentbord kan ha kablar, för de flyttar man ju inte omkring när man spelar och håller på, även om jag gärna hade bytt till ett trådlöst där också om jag hittat ett TKL som jag gillar lika mycket som min Xtrfy.

Mus och hörlurar måste dock vara trådlösa nu för tiden. Kommer aldrig någonsin gå tillbaka till kablade sådana, de är ett helvetes otyg.

CTI
Medlem

Headset trådlöst.

Resten trådat.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Har många äldre/retro konsoler också så en del trådade kontroller har man ju utöver de moderna trådlösa. Men jag kör med trödlöst till datorn.

Medlem

EPOS | Sennheiser GSP 370 har exceptionell batteritid på upp till 100 timmar på en enda laddning och 900 timmars standby tack vare låg strömförbrukning och ett hållbart batteri.

Klart bäst

Medlem

Tråd till allt

Medlem

Hade gärna kört allt trådlöst om det fann vettiga alternativ så just nu är tangentbordet med sladd för det finns inga bra alternativ och dom tar fantasi priser än så länge och hörlurarna får vara trådade tills det kommer något trådlöst som låter lika bra som ett par bra hifi lurar med förstärkare

Medlem

Trådat tangentbord, (det var 1400:- billigare än samma trådlösa)
trådlös mus
trådlöst headset
trådad cam
trådade skärmar
trådlös skrivare
trådlösa högtalare
trådat internet

Det jag skulle vilja ha trådlöst är skärmar.. att man måste ha två sladdar till varje skärm är ofattbart 2022.. precis lika illa som min första dator 1985.. nog borde man väl ha kommit längre. (Den datorn hade mindre sladdar än min nuvarande.)

Medlem
Skrivet av Cheesen:

Det jag skulle vilja ha trådlöst är skärmar.. att man måste ha två sladdar till varje skärm är ofattbart 2022.. precis lika illa som min första dator 1985.. nog borde man väl ha kommit längre. (Den datorn hade mindre sladdar än min nuvarande.)

Tekniken för trådlösa skärmar finns, men är inte jättebra och ganska dyr för konsumenten just nu. Men är du en som vill ha bleeding edge så är det bara att dyka in.

https://www.youtube.com/watch?v=3Qda7IR6CXQ


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vet inte om det syns, kunde inte backa tillräckligt långt bak för att få med allt - men jag har gjort en del hål i bordet för att dölja kablar samt kör trådlös mus.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Vet inte om det syns, kunde inte backa tillräckligt långt bak för att få med allt - men jag har gjort en del hål i bordet för att dölja kablar samt kör trådlös mus.

https://i.ibb.co/VqhPs3z/308791634-815753752795284-6096055071...

Najs skärm, får man fråga vilken modell?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Najs skärm, får man fråga vilken modell?

Nä.

Jodå, den stora är Samsung 49 Odyssey G9, Den ovanför är en LG 34UM94 skärm och den som är släkt till höger är en 27" curved samsung-nånting...kommer inte ihåg namnet på den


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det enda trådlösa som existerar hos mig är handkontrollerna, resten är det tamefan lag på att vara trådat. 😅

Medlem

Trådlös handkontroll med uppladdningsbara batterier i bokhyllan, redo att swappa om de tar slut.
Trådlöst headset med laddaren i bokhyllan, så jag får klara mig utan headset om det behöver laddas.

Till datorn har jag trådlös mus, men kabelanslutet tangentbord och headset. Kommer nog gå över till trådlöst även där när det blir dags att byta.

International
Man of Mystery
Skrivet av robbis:

Kör Logitech rakt igenom förrutom headsetet som är trådlöst steelseries.. Tangentbordet är trådat medans mus och trådlös och fick en powerplay musmatta av frugan i julklapp så behöver aldrig tänka på att ladda den ens. Börjar bli nöjd med min setup
...
Musmatta Logitech G Powerplay
...

Kör också Logitech powerplay och tycker det är superbra, enda nackdelen är att om man kör med högtalare så hörs ett irriterande knäppande och surrande av laddningen, nåt som går att stänga av i programvaran då men då slutar den ju ladda.

Med lurar märks inget och det använder jag ju oftast men ibland när man är ensam hemma och vill njuta lite av ljudet..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

International
Man of Mystery

Kör mus, lurar och kontroll på trådlöst, sånt man viftar omkring med med andra ord. Har lite trådade reserver att ta till också men det behövs sällan. ( På Dreamhack brukar jag köra med trådade lurar, det blir lätt lite störningar med en miljard andra trådlösa lurare, mus funkar fint dock )

Mus på speldatorn är Logitech's G903 med Powerplay musmatta, lurarna Steelseries Arctic wireless med dubbla batterier så ett är alltid laddat i den lilla boxen, superbra!

Jobbdatorns mus är Logitech M705 och den är helt otroligt batterisnål, tror den snart gått i 3 år på 2 AA-batterier


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Kör också Logitech powerplay och tycker det är superbra, enda nackdelen är att om man kör med högtalare så hörs ett irriterande knäppande och surrande av laddningen, nåt som går att stänga av i programvaran då men då slutar den ju ladda.

Med lurar märks inget och det använder jag ju oftast men ibland när man är ensam hemma och vill njuta lite av ljudet..

Det har inte jag märkt faktiskt, är det i högtalarna det knäpper? Mina står ändå ganska så nära... köpte mina G560 i måndags så har inte hunnit sitta vid datorn så mycket och lekt än.

Medlem

Har sladd till mitt PSVR och det är fan 1 sladd för mycket! Trådlöst ska det vara!

Medlem

Kör bara trådlöst nu för tiden. Funkar utmärkt och superskönt att slippa alla sladdar. Har inga problem med laddningen, det behövs så sällan.

Hörlurar: Steelseries Arctis Pro Wireless (dubbla batterier ingår, så finns alltid laddat)
Tangentbord: Logitech MX Keys Wireless
Mus: Logitech G Pro X Superlight


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

12
Skriv svar