När Stadia stängs riskerar Red Dead 2-fanatiker att tappa nära 6 000 timmars speltid

Robot
När Stadia stängs riskerar Red Dead 2-fanatiker att tappa nära 6 000 timmars speltid

Spelandet motsvarar nästan tre års heltidsarbete.

#google, #red-dead-redemption-2, #rockstar-games, #stadia


Medlem

Ja får väl hoppas de hade roligt och hade en bra upplevelse under de 6000timmarna, det kan ju ingen ta ifrån dem

Geeks Gaming

Borde man inte kunna exportera detta via takeout? 🤔

Edit: pffft, var ju t.o.m ett timestamp där han adresserar det 🤦‍♂️

Skribent
Skrivet av NordhNet:

Borde man inte kunna exportera detta via takeout? 🤔

Edit: pffft, var ju t.o.m ett timestamp där han adresserar det 🤦‍♂️

Blir ju alltid problem när det handlar om onlinespel. Då det handlar om serverflyttar och grejs, men det kan ju inte vara så fasligt många som kört RDR2 på Stadia så Rockstar borde väl kunna fixa det kan jag tycka?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

galet vad många timmar.

Medlem

Spelar man sådär många timmar så kanske man borde fundera på att göra nåt annat ändå...

KoP
Medlem

Har man som person plöjt ner nästan 6000 timmar i RDR 2's onlinedel borde man väl vara ganska mätt och redo att gå vidare i livet? 😂

Dessutom var onlinedelen inte något vidare bra (personlig åsikt). Plöjde faktiskt ner mera tid i RDR 1's onlinedel.

Medlem

6000 timmar i RDR online? Har lite svårt att tycka synd om personen i ärlighetens namn, han kanske kan "touch grass" nu

Medlem

Tycker mer synd att han har spenderat nästan 6k timmar på ett spel med typ 20h content i onlinedelen.

Quake-konnässsör

Ganska bra ändå att sitta och spela "cirka" 6 timmar per dag sedan Stadia släpptes... Får se vad Rockstar gör, men jag misstänker att han kommer förlora sina timmar, bara och börja om.

Medlem

Det låter som människor med så mycket speltid BEHÖVER ett heltidsarbete...


signatur

I drank what?

Medlem

Ändå inte lyckats ta alla troféer


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Geeks Gaming
Skrivet av ainatar:

Spelar man sådär många timmar så kanske man borde fundera på att göra nåt annat ändå...

Skrivet av Mirage:

Det låter som människor med så mycket speltid BEHÖVER ett heltidsarbete...

Jag gissar ju på att det ÄR hans arbete

Medlem

Stadias undergång är ändå en rätt intressant fallstudie i vad som händer när Internetberoende spelförmedlingsmiljöer plockar ner skylten. Det ger ett litet titthål in i problemen som skulle uppstå om nån större aktör som Steam eller Xbox gick i graven.

Mycket av städjobbet efteråt verkar vara beroende av spelutvecklarnas goda vilja, så man kan ju undra om det här påverkar deras beslut att komma med när nästa tjänst slår upp portarna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

"Samtidigt säger Ubisoft att de försöker ordna så att de som köpt företagets spel på Stadia istället för pc-versioner av dem på Ubisoft Connect-tjänsten. Hitman-skaparna IO Interactive är inne på samma spår, liksom Destiny 2-studion Bungie."

PC rules osv. Trist för dem som inte inhandlat en dator redan.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

men det kan ju inte vara så fasligt många som kört RDR2 på Stadia så Rockstar borde väl kunna fixa det kan jag tycka?

Varför skulle de bry sig mer om det bara är några få människor? De borde väl bry sig mer om det är väldigt många som råkar illa ut.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kremerades tillsammans med sin Stadia-kontroller.

Hans 5 410 prenumeranter fällde en tår och gick vidare med sina liv.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Tycker mer synd att han har spenderat nästan 6k timmar på ett spel med typ 20h content i onlinedelen.

Ha, tänkte samma sak. 😁

Skribent
Skrivet av lonian:

Varför skulle de bry sig mer om det bara är några få människor? De borde väl bry sig mer om det är väldigt många som råkar illa ut.

Mindre jobb att flytta över 10 konton än 10000 konton. De ska ju få plats på de andra servarna också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har lagt ganska många timmar i Red Dead Online. Och då menar jag några hundra. Vad gör man ens i 6000 timmar?
GTA Online däremot. Där är jag säkert uppe i minsta 1000 timmar. Men det är sen spelet släpptes på PS4 så det är under ganska lång tid.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Personen i fråga verkar inte så noga med sin tid ändå.

Medlem

detta är också problemet en dag kommer man tappa access till alla digitala plattformar och spel man köpt av olika anledningar en dag.. det var bättre förr när spel var på skiva och inte krävde online trams...

Medlem

Nu är 6k timmar helt klart möjligt. Men det är många som har spel igång bara för att bygga upp timmarna, avsiktligt. Tydligen många som gör likadant på Steam med vissa spel.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag gissar ju på att det ÄR hans arbete

"Spelandet motsvarar nästan tre års heltidsarbete."

Ja man hoppas ju iallafall det då spelet inte ens funnits i 3 år på tjänsten än. Nov 19 -19

Medlem

I värsta fall om R* inte kan flytta över hans konto till en annan konsol är att ge honom ingame pengar så att han skulle kunna köpa allt kosmetik och annat som han skulle förlora.

Geeks Gaming
Skrivet av Winzi:

"Spelandet motsvarar nästan tre års heltidsarbete."

Ja man hoppas ju iallafall det då spelet inte ens funnits i 3 år på tjänsten än. Nov 19 -19

Hahaha, tänkte inte ens på det

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Nu är 6k timmar helt klart möjligt. Men det är många som har spel igång bara för att bygga upp timmarna, avsiktligt. Tydligen många som gör likadant på Steam med vissa spel.

Väldigt nyfiken, varför in i h***** skulle man göra det???


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Inaktiv

Detta borde om något ses som en ”mercy kill” med den ironiska motsägelsen att killen fan inte tycks ha något liv. Som något tidigare nämnt har ju RDR Online knappt innehåll för att fylla ut 1% av den tiden så det här kan ju röra sig om en störning.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Tycker mer synd att han har spenderat nästan 6k timmar på ett spel med typ 20h content i onlinedelen.

Han tar upp det i videon. Det handlar till stor del om de sociala aspekterna, det finns ett community där som han spelar väldigt mycket med helt enkelt.

Skrivet av NordhNet:

Jag gissar ju på att det ÄR hans arbete

Han nämner i videon att han är student på universitet.

Medlem

Fast han har ju redan spelat de 6000 timmarna. Jag förstår inte riktigt problemet. Det är väl bra om han har haft kul med spelet? Hursomhelst så lär han vara trött på det nu. Det är mycket tid i ett spel.

12
Skriv svar