Bethesda firar 25-åriga Fallout med reor, demos och nytt material

Robot
Bethesda firar 25-åriga Fallout med reor, demos och nytt material

Ja må du leva uti hundrade år!

#bethesda, #fallout


Medlem

Nice påbörjade Fallout 76 för ca 2 veckor så vore ju passande med lite rea i atomic shoppen 😁

Medlem

Borde ju komma en skyrim specialutgåva till detta. Var ju ett tag sedan nu...

Medlem

Bethesda är ett företag som har ramlat tillbaka på listan "att bevisa sig". De har bränt sin trovärdighet men kanske kan komma att leverera när de har fått nya "overlords".

Upp till bevis, Bethesda! Men ni får fira utan mig.. 😄
(Ni har ju jättefina titlar; gör något bra av det!)

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Borde ju komma en skyrim specialutgåva till detta. Var ju ett tag sedan nu...

Dom släppte ju precis en ny utgåva för några dagar sedan.

Medlem

Är gympapåsen på rea?

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Borde ju komma en skyrim specialutgåva till detta. Var ju ett tag sedan nu...

Man kan ju alltid hoppas, vault suits och deathclaws är aldrig fel i ett spel eller varför inte allas favorit Marcus på gästspel i snön?

Medlem

Hum, loggade på deras sida men ingenstans om att kunna testa Fallout 76. Bara en massa köp...

Medlem

Jag har fortfarande inte överfört från Bethesda launcher till Steam. Någon som gjort det och hur smidigt är det?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Weeks_death:

Bethesda är ett företag som har ramlat tillbaka på listan "att bevisa sig". De har bränt sin trovärdighet men kanske kan komma att leverera när de har fått nya "overlords".

Upp till bevis, Bethesda! Men ni får fira utan mig.. 😄
(Ni har ju jättefina titlar; gör något bra av det!)

Har de verkligen det?

Skyrim var grymt. Fallout 4 likaså i stort (Där kritik om RPG "förminskningen" är okej). ESO gör riktigt bra ifrån sig och är omtyckt samt att FO76 har blivit riktigt bra på senaste.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

vad är vitsen med en rea när dom inte släppt ett spel sedan 2011

Medlem

Fallout 76 finns att claima om man har Amazon Prime just nu btw. Windows Store versionen dock.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Har de verkligen det?

Skyrim var grymt. Fallout 4 likaså i stort (Där kritik om RPG "förminskningen" är okej). ESO gör riktigt bra ifrån sig och är omtyckt samt att FO76 har blivit riktigt bra på senaste.

Elder Scrolls Online har väl bara Bethesda som publisher dock, medans Zenimax är utvecklare.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

vad är vitsen med en rea när dom inte släppt ett spel sedan 2011

Finns väl ändå ganska många spel under deras paraply dom senaste åren? Dessutom väldigt bra!
Deathloop
Ghostwire: Tokyo
Dishonored
Dishonored 2
The Evil Within
The Evil Within 2
Doom
Doom Eternal
Wolfenstein The Old Blood
Wolfenstein The New Order
Wolfenstein II:The Colossus
Fallout 4
Fallout 76
Prey

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Nice påbörjade Fallout 76 för ca 2 veckor så vore ju passande med lite rea i atomic shoppen 😁

Samma här. Tycker spelet är fruktansvärt kul.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har de verkligen det?

Skyrim var grymt. Fallout 4 likaså i stort (Där kritik om RPG "förminskningen" är okej). ESO gör riktigt bra ifrån sig och är omtyckt samt att FO76 har blivit riktigt bra på senaste.

#triggered
Fallout 4 var lång ifrån grymt. Det är det enda Fallout-spelet jag inte orkat avsluta. Provat att starta upp det tre olika gånger då jag ofta tycker det är okej i början, men sen precis som vanligt tappar jag intresset.

Bymekaniken är en dealbreaker för mig. Det var inget intressant och det hände heller aldrig något intressant. Jag provade att modda det men kände fortfarande inte att det var tilltalande, delvis på grund av bristerna i vad moddarna kunde göra. Men man ska inte behöva förlita sig på dem helt för att grundspelet ska vara intressant.

Ifall det kommer ett nytt Fallout hoppas jag delvis att de får en ny författare eller byter riktning för berättandet. Det hade varit skönt om man får mer friheter i hur man agerar och att de helt slopar eller helt stöper om ett bysystem så inte det blir en belastning och att något faktiskt intressant händer där. Den enda intressanta karaktären jag faktiskt minns är Ghoul-borgmästaren. Att Power Armor fanns överallt men krävde batteribyten gjorde att jag slutade använda den för att jag inte pallade.

Av mig får det 4/10. Anledningen är att jag helt enkelt inte har några särskilda goda minnen från spelet och mest ser det som en besvikelse. Jag har säkert lagt ner över 100 timmar timmar på spelet i förhoppningen om att det skulle bli mer intressant eller att jag inte skulle tappa intresset nästa gång (ifall första var en slump) men... nepp.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Moderator | Testpilot
Skrivet av Proximately:

#triggered
Fallout 4 var lång ifrån grymt. Det är det enda Fallout-spelet jag inte orkat avsluta. Provat att starta upp det tre olika gånger då ajg ofta tycker det är okej i början, men sen precis som vanligt tappar jag intresset.

Bymekaniken är en dealbreaker för mig. Det var inget intressant och det hände heller aldrig något intressant. Jag provade att modda det men kände fortfarande inte att det var tilltalande, delvis på grund av bristerna i vad moddarna kunde göra. Men man ska inte behöva förlita sig på dem helt för att grundspelet ska vara intressant.

Ifall det kommer ett nytt Fallout hoppas jag delvis att de får en ny författare eller byter riktning för berättandet. Det hade varit skönt om man får mer friheter i hur man agerar och att de helt slopar eller helt stöper om ett bysystem så inte det blir en belastning och att något faktiskt intressant händer där. Den enda intressanta karaktären jag faktiskt minns är Ghoul-borgmästaren. Att Power Armor fanns överallt och första gången jag slutade använda den för att jag inte pallade med att byta batteriet etc. var också fett trist.

Av mig får det 4/10. Anledningen är att jag helt enkelt inte har några särskilda goda minnen från spelet och mest ser det som en besvikelse. Jag har säkert lagt ner över 100 timmar timmar på spelet i förhoppningen om att det skulle bli mer intressant eller att jag inte skulle tappa intresset nästa gång (ifall första var en slump) men... nepp.

Synd. Jag gillar det väldigt mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Synd. Jag gillar det väldigt mycket.

Det är coollugnt, jag hoppas bara att de slutar utveckla det i den riktningen du tycker om I guess. Vi får väl se hur de gör. I bästa fall tar de och gör om mycket av det som var i 4:an så det blir intressant för mig.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Samma här. Tycker spelet är fruktansvärt kul.

Yes fruktansvärt kul håller med! Är glad att jag väntade med spelet eftersom det tydligen hade lite problem när det kom men nu är det en fröjd! Spelar med brorsan och några vänner riktigt beroendeframkallande!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Blackwolfe:

Fallout 76 finns att claima om man har Amazon Prime just nu btw. Windows Store versionen dock.

Elder Scrolls Online har väl bara Bethesda som publisher dock, medans Zenimax är utvecklare.

Det stämmer. Jag brukar vara duktig på att hålla koll på det där, men just med ESO gjorde jag en miss.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Samma här. Tycker spelet är fruktansvärt kul.

Är det lätt att som ensam spelare köra matchmaking eller lfg och joina andra på uppdrag med mer. Eso är ju bra på det sättet när det gäller dungeons med mer.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Är det lätt att som ensam spelare köra matchmaking eller lfg och joina andra på uppdrag med mer. Eso är ju bra på det sättet när det gäller dungeons med mer.

Vill påstå att det är det. Jag har inte haft några svårigheter att hitta grupp när jag gjort mina missions. Men sen tror jag spelet blir roligare när man har folk att levla med.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Synd. Jag gillar det väldigt mycket.

Vill be om ursäkt för de två kommentarerna, medan jag är väldigt passionerad för att de ska få tillbaka lite av den äldre känslan i spelen så vill jag inte vara passiv aggressiv som i andra svaret eller föreslå att du inte får ha din åsikt vilket jag vet var min ton i första kommentaren. Sorry.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Vill be om ursäkt för de två kommentarerna, medan jag är väldigt passionerad för att de ska få tillbaka lite av den äldre känslan i spelen så vill jag inte vara passiv aggressiv som i andra svaret eller föreslå att du inte får ha din åsikt vilket jag vet var min ton i första kommentaren. Sorry.

Det där vart ju faktiskt riktigt trevligt att läsa. Inte så ofta jag läser att någon ber om ursäkt för sitt/sina inlägg när man kommit på att det kanske inte blev så värst bra. Hatten av för dig

Som inlägg i diskussionen kan jag tillföra att jag började lira Fallout när de släppte trean och har kört Fallout 4, New Vegas samt Fallout 76. Tyckte om dem alla men har bara återkommit till Fallout 3 och New Vegas, så jag antar att de får bli mina favoriter i serien. Fallout 1 & 2 har jag aldrig lirat, visst är det så att de aldrig släppts till konsol?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har de verkligen det?

Skyrim var grymt. Fallout 4 likaså i stort (Där kritik om RPG "förminskningen" är okej). ESO gör riktigt bra ifrån sig och är omtyckt samt att FO76 har blivit riktigt bra på senaste.

Vet inte om du refererar till min kommentar om upp till bevis, eller om de verkligen har bra titlar.

Jag lägger till att detta är en väldigt subjektiv åsikt från min sida.
De har väldigt starka IP att bygga på. Jag kvarstår med åsikten att de har mycket att bevisa sig; att spelen är fungerande och "bra" flera år efter release är inte något som är önskvärt.

Skyrim är exempel på ett mästerverk; dock är mycket tack vare mods. Fallout4 skall jag precis till att köra igen; mängder av moddar, då jag inte kört spelet sedan release. Sistnämnda kan få ta kritiken om RPG förminskning, men man fick en hel del annat, som att bebygga ödemarken och en (suddar ut beskrivningen för att vara politiskt korrekt 😄)följeslagare.

ESO är (väl) inte ens utvecklat av Bethesda; där har vi däremot ett exempel på att man tar ett IP och gör något storslaget av det. (Kan jämföras med vad Bethesda gjorde med Fallout3; i mina ögon det bästa 3d Fallout som släppts).

Nu har vi bara rört de självklara IP de har i sitt stall. De är dock de jag har mest förhoppningar på, så kan stanna där.

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Det där vart ju faktiskt riktigt trevligt att läsa. Inte så ofta jag läser att någon ber om ursäkt för sitt/sina inlägg när man kommit på att det kanske inte blev så värst bra. Hatten av för dig

Jo, sådan är trevligt, men vad var det att be om ursäkt för? Det var ett svar med fakta och utan påhopp, och jag tror att uberpwnage2.0, knappast tog illa vid sig av svaret. Att be om ursäkt för att ha en annan uppfattning är en ganska tafatt väg att gå. (Eller var det ursäkt för att uberpwnage2.0 är moderator? 😉😉😉😉)

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Det där vart ju faktiskt riktigt trevligt att läsa. Inte så ofta jag läser att någon ber om ursäkt för sitt/sina inlägg när man kommit på att det kanske inte blev så värst bra. Hatten av för dig

Som inlägg i diskussionen kan jag tillföra att jag började lira Fallout när de släppte trean och har kört Fallout 4, New Vegas samt Fallout 76. Tyckte om dem alla men har bara återkommit till Fallout 3 och New Vegas, så jag antar att de får bli mina favoriter i serien. Fallout 1 & 2 har jag aldrig lirat, visst är det så att de aldrig släppts till konsol?

Det stämmer att de aldrig kommit till konsol. De är mer intressanta i vad man kan göra och så vidare anser jag, dock tror jag modstödet är betydligt sämre där. Men med tanke på hur gamla spelen är så skulle det nog inte vara några problem att lira dem på datorn, men du kanske är en som verkligen föredrar handkontroller?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jo, sådan är trevligt, men vad var det att be om ursäkt för? Det var ett svar med fakta och utan påhopp, och jag tror att uberpwnage2.0, knappast tog illa vid sig av svaret. Att be om ursäkt för att ha en annan uppfattning är en ganska tafatt väg att gå. (Eller var det ursäkt för att uberpwnage2.0 är moderator? 😉😉😉😉)

Tja, han förklarar ju varför han vill be om ursäkt i sitt inlägg…det behöver inte betyda (som du påpekar) att mottagaren tagit illa vid sig men uppenbarligen kände han själv att kommentarerna träffat fel och det vart det jag ville uppmärksamma.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det stämmer att de aldrig kommit till konsol. De är mer intressanta i vad man kan göra och så vidare anser jag, dock tror jag modstödet är betydligt sämre där. Men med tanke på hur gamla spelen är så skulle det nog inte vara några problem att lira dem på datorn, men du kanske är en som verkligen föredrar handkontroller?

Det stämmer, lirar bara på konsol. Hade en Commodore 64 dock när det begav sig på 80-talet…men det är en annan historia 🙂

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jo, sådan är trevligt, men vad var det att be om ursäkt för? Det var ett svar med fakta och utan påhopp, och jag tror att uberpwnage2.0, knappast tog illa vid sig av svaret. Att be om ursäkt för att ha en annan uppfattning är en ganska tafatt väg att gå. (Eller var det ursäkt för att uberpwnage2.0 är moderator? 😉😉😉😉)

Det är mycket möjligt att han inte tog illa vid sig. Jag skrev ursäkten för min egen skull då jag förstod vartifrån jag kom när jag skrev kommentarerna. Du må inte se det i mina kommentarer, men jag vet med mig vartifrån jag kom så du får stå för dig så står jag för mig.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Det stämmer, lirar bara på konsol. Hade en Commodore 64 dock när det begav sig på 80-talet…men det är en annan historia 🙂

Ah, tusan. De kanske släpper en remake någon gång? Möjligt men... tveksamt att de behåller alla features. Ett av mina största wtf-ögonblick var när jag provade att döda en unge som stod i vägen mellan mig och hans farsa (borgmästaren) för att han ljög för mig om att hans farsa skulle vara tillgänglig senare. Det blev ett väldigt awkward vandrande ut ur staden därefter. <.<


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar