God of War Ragnarök ryktas ta 40 timmar att klara helt och hållet

Robot
God of War Ragnarök ryktas ta 40 timmar att klara helt och hållet

Om man vill göra allt som spelet har att erbjuda.

#God-of-war-ragnarök, #Sony-santa-monica


Medlem

kanon snart är det dags att söka två dagar ledighet.

It's not a lake, it's an ocean

20 timmars kampanj låter rimligt. Det lär bli utmanande nog.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Läter rimligt.
Hellre bra innehåll än att man lägger till saker för att pressa upp timmar som inte är roliga.

Medlem

Håller på spelar god of war. Inte imponerad än


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vet inte om jag skulle säga att 40 timmar utan mycket till replayability är värt 800kr. Det är en myt att spel med kortare kampanjer har högre kvalitet på sitt innehåll än spel med längre kampanjer.

Men det är sagt med bakgrund av att jag själv är helt ointresserad av actionspel.

Medlem

Så då gissar jag på 20 timmar


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Håller på spelar god of war. Inte imponerad än

Jag blev inte heller direkt imponerad när jag spelade det. Nog för att spelet är snyggt, har habil story och bra flyt i spakarna, men det fick mig aldrig att tappa hakan.

Ragnarök blir nog ett köp i slutet av konsolgenerationen när både konsol och spel gått ner i pris.

OnT: Ganska lagom längd på spelet. Mycket mer orkar jag inte (om det inte är ett ElderScrolls/Witcher).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag blev inte heller direkt imponerad när jag spelade det. Nog för att spelet är snyggt, har habil story och bra flyt i spakarna, men det fick mig aldrig att tappa hakan.

Ragnarök blir nog ett köp i slutet av konsolgenerationen när både konsol och spel gått ner i pris.

OnT: Ganska lagom längd på spelet. Mycket mer orkar jag inte (om det inte är ett ElderScrolls/Witcher).

Nej jag tänker mer att spelet blivigt så lovordat mm.
Jag spelar inte så ofta den här typen av 3e person spel för jag tycker allt ofta är så "meh".
Om det nu inte är nå extra bra, som tex Death stranding eller Elden ring som är dom senaste som jag verkligen tyckte om och levde upp till vad alla sa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Håller på spelar god of war. Inte imponerad än

Jag håller med dig, God of war fick 3/5 av mig. Jag förstår inte varför det är så tokhyllat.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Håller på spelar god of war. Inte imponerad än

Håller med, tyckte inte det var tillräckligtl med coola feta bossar som i föregående spel. Men jag tror GoW: Ragnarök kommer att ändra på det! Många stora bossar från den nordiska mytologin väntas.

Skulle ge God of War 4/5 enligt mig dock. Spelet har en bra story, riktigt bra grafik och en viss tyngd i striderna som jag älskar.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Håller på spelar god of war. Inte imponerad än

antar du spelar på pc ? på konsoll när jag spelade var det en mäktig upplevelse.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag håller med dig, God of war fick 3/5 av mig. Jag förstår inte varför det är så tokhyllat.

Du förstår inte att andra människor har en annan åsikt än dig?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej jag tänker mer att spelet blivigt så lovordat mm.
Jag spelar inte så ofta den här typen av 3e person spel för jag tycker allt ofta är så "meh".
Om det nu inte är nå extra bra, som tex Death stranding eller Elden ring som är dom senaste som jag verkligen tyckte om och levde upp till vad alla sa.

Bara för att många tycker spelet är fantastisk betyder inte att du kommer gilla det alls. Så förstår inte ditt resonemang. ”Alla sa det skulle vara bra”

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

antar du spelar på pc ? på konsoll när jag spelade var det en mäktig upplevelse.

Spelet är inte bättre bara för att man spelar det på annan hårdvara. Gillar man det inte på pc gillar man det med stor sannolikhet inte på en konsolerna heller.
Jag köper säkert spelet och testar om jag hittar det för 200kr. Men har inte direkt gillat föregångarna i serien.

Medlem

Jag tyckte GoW 2018 var kanon. De lyckades ju väldigt bra med att pilla in både känslor och en intressant story i en annars ganska hjärndöd spelserie.

Medlem

God of War var 5/5, Ragnarök blir 5/5!👊

Medlem

Ser verkligen fram mot det här! Gillade inte de ursprungliga GoW-spelen något vidare men iom rebooten 2018 så blev det ett helt underbart spel.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Säger dom 40timmar så blir det säkert 60 för mig, ska bli skoj att spela igenom. Blir köp på release dagen.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

antar du spelar på pc ? på konsoll när jag spelade var det en mäktig upplevelse.

Ja jag spelar på PC, att spela på konsol skulle inte ändra min uppfattning. Snarare hade jag aldrig idast spela öht.

Skrivet av Karmak:

Bara för att många tycker spelet är fantastisk betyder inte att du kommer gilla det alls. Så förstår inte ditt resonemang. ”Alla sa det skulle vara bra”

Det har jag inte påstått heller.
Men det var ett "hyllat" spel av majoriteten, jag håller inte med hyllningarna känns hitils ytterst mediokert faktiskt.
Som jag sa spelar inte denna typen av spel av just den här anledningen. Men Death Stranding och Elden ring var riktigt bra och dom spelen levde upp till lovorden men inte god of war.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja jag spelar på PC, att spela på konsol skulle inte ändra min uppfattning. Snarare hade jag aldrig idast spela öht.

Det har jag inte påstått heller.
Men det var ett "hyllat" spel av majoriteten, jag håller inte med hyllningarna känns hitils ytterst mediokert faktiskt.
Som jag sa spelar inte denna typen av spel av just den här anledningen. Men Death Stranding och Elden ring var riktigt bra och dom spelen levde upp till lovorden men inte god of war.

Det är jo hyllat av majoriteten för att majoriteten tycker det är bra
Det är inte som folk ljuger att det är bra för att lura folk

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det är jo hyllat av majoriteten för att majoriteten tycker det är bra
Det är inte som folk ljuger att det är bra för att lura folk

Har inte påstått att folk ljuger , jag förväntade mig ett bättre spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Spelet är inte bättre bara för att man spelar det på annan hårdvara. Gillar man det inte på pc gillar man det med stor sannolikhet inte på en konsolerna heller.
Jag köper säkert spelet och testar om jag hittar det för 200kr. Men har inte direkt gillat föregångarna i serien.

Det är ett drama spel. Men det är också väldigt adrenalinfyllt och cinematiskt. En stor skärm och bra ljudsystem är viktigt för den övergripande känslan man får i spelet. Vardagsrummet (hemmabio) ger en bättre upplevelse än skrivbordet av samma anledning som PC ger en bättre upplevelse än mobil. Min upplevelse av Red dead redemption 2 blev förstört då jag spelade det på PC.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det är ett drama spel. Men det är också väldigt adrenalinfyllt och cinematiskt. En stor skärm och bra ljudsystem är viktigt för den övergripande känslan man får i spelet. Vardagsrummet (hemmabio) ger en bättre upplevelse än skrivbordet av samma anledning som PC ger en bättre upplevelse än mobil. Min upplevelse av Red dead redemption 2 blev förstört då jag spelade det på PC.

Jag spelade det på konsol med stor tv och bra ljud, jag var ändå besviken…


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det är ett drama spel. Men det är också väldigt adrenalinfyllt och cinematiskt. En stor skärm och bra ljudsystem är viktigt för den övergripande känslan man får i spelet. Vardagsrummet (hemmabio) ger en bättre upplevelse än skrivbordet av samma anledning som PC ger en bättre upplevelse än mobil. Min upplevelse av Red dead redemption 2 blev förstört då jag spelade det på PC.

Tråkigt för dig då. Men de flesta är nog medvetna om att man kan ha stor skärm och bra ljud även på en pc.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Tråkigt för dig då. Men de flesta är nog medvetna om att man kan ha stor skärm och bra ljud även på en pc.

Du kan ha mobilen precis framför ögonen och använda ett par schyssta hörlurar också.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du förstår inte att andra människor har en annan åsikt än dig?

Självklart har folk olika åsikter, men för den skull kan man väl undra varför något är hyllat?

Jag tycker t.ex. om Nintendos spel. De ger mig inget. Därför kan jag undra varför de hyllas av så många andra. Vad ser de som inte jag ser?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Tråkigt för dig då. Men de flesta är nog medvetna om att man kan ha stor skärm och bra ljud även på en pc.

Precis jag lirade Red Dead 2 på pc fast i vardagsrummet med 4K hdr och hemmabiosystem, samt med haptic feedback och adaptive triggers.

Medlem
Skrivet av mack1zz:

Precis jag lirade Red Dead 2 på pc fast i vardagsrummet med 4K hdr och hemmabiosystem, samt med haptic feedback och adaptive triggers.

Jag vet inte vilken sida du argumenterar för. Men jag sa vardagsrum vs. skrivbord. Och du håller med om att vardagsrum med hemmabiosystem är bättre? Vilket var mitt argument

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag vet inte vilken sida du argumenterar för. Men jag sa vardagsrum vs. skrivbord. Och du håller med om att vardagsrum med hemmabiosystem är bättre? Vilket var mitt argument

Ja absolut cinematiska spel tycker jag gör sig bättre i vardagsrummet. sen vilken hårdvara de är på spelar inte mig någon roll alls.

12
Skriv svar