EA Play Pro och Fifa23

Medlem
EA Play Pro och Fifa23

Hej.
Mina tio timmar på pc tog slut. Men EA tycker jag kan bli prenumerant och få tillgång till spelet. Med då är frågan, gäller samma deal på PlayStation 4? Deras egna hemsida gör mest reklam för Fifa22. Samt, kan jag spela på både PC och PS4 med samma prenumereration?

Är sparfilerna lokala eller laddas de upp i molnet och kan synkas?

Eller kan jag streama till min TV (och PC) ala Google Stadia style genom någon Xbox/EA app?

Medlem

Kan inte svara på allt tyvärr. Men lite info jag hittade verkar ge vissa indikationer om hur det fungerar.
EA Play Pro finns bara på PC, EA Play finns på konsol, så utbudet av spel varierar.

Även om konsolerna/spelen har cloud save funktion så lär det vara specifikt Sony, inte EA servrar, därför tror jag inte det kommer fungera mellan olika plattformar, men möjligen att en PS4 sparning kan användas på en PS5, men jag är osäker då jag inte testat det med något spel.

Angående streaming så gissar jag att du undrar om EA Play har möjlighet att cloud-streama spel. Om du har t.ex. Xbox Game Pass Ultimate så har man tillgång till cloud streaming av spel, men bara de som Microsoft har köpt in till deras tjänst.
Tyvärr har EA Play/Pro inte streaming funktionen.

Dom alternativ jag kan se är:
Köp Fifa 23 till konsol.
Alt. Skaffa EA Play Pro och spela FIFA 23 på PC.
Eftersom spelet är så nytt så finns det inte lika utbrett ännu, de tjänar helt enkelt inte lika mycket pengar på att t.ex. ge vanliga EA Play tillgång till spelet, speciellt eftersom EA Play ingår i Xbox Game Pass som kostar från 99kr/mån och ger även tillgång till Microsofts utbud av spel.

1
Skriv svar