Robot
Overwatch 2

Blizzard startar om hero-shootern med nya hjältar, free to play - och nedlagt Overwatch.

#overwatch-2


Medlem

Förstår inte hur du kan tycka battlepass och ingame shop är bättre än lootlådorna som fanns i ettan. Denna förändring är ju bara för tjäna mer pengar på ow2. Antagligen anledningen många stora namn lämnade Blizzard också.

Skribent
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte hur du kan tycka battlepass och ingame shop är bättre än lootlådorna som fanns i ettan. Denna förändring är ju bara för tjäna mer pengar på ow2. Antagligen anledningen många stora namn lämnade Blizzard också.

Därför att jag inte tycker att hasardspel hör hemma i dataspel. Det är klart de vill tjäna mer pengar, och säkert kommer göra det med Battle Pass-systemet. Som jag skriver är det funktionsmässigt inte mycket bättre än lootlådorna, men principmässigt (fast pris, inget "lotteri") tycker jag det är bättre. Och det är min helt personliga åsikt, andra fårtycka annorlunda. Men jag tror att det blir svårare för barn att lägga 5000$ på battle pass med föräldrarnas kreditkort än det vara tt göra det på lootlådor, och även mindre risk att trigga igång spelberoendetendenser. Tycker det är positivt att spelvärlden förhoppningsvis börjar röra sig bort från sådant.

Att Blizzard sedan valt att köra på Free-to-Play istället för en "vanlig" betald uppföljare får man såklart ha åsikter om, och jag skulle helst slippa Battle Pass-varianten, särskilt delen med att låsa upp heroes i ett spel som går ut på att spela olika heroes i olika situationer.

Ska bli intressant att se vad som händer med Activision Blizzard om/när Microsoft tar över, vilken riktning de tar.

Medlem

Alltså helt ärligt så föredrar jag hellre season pass än loot lådor. Eller en item shop där du själv kan välja och vraka vad du vill köpa.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte hur du kan tycka battlepass och ingame shop är bättre än lootlådorna som fanns i ettan. Denna förändring är ju bara för tjäna mer pengar på ow2. Antagligen anledningen många stora namn lämnade Blizzard också.

Förstår inte hur du inte kan förstå skillnaden. Gamling vs ingen gambling. Det är enorm skillnad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ett spel jag inte kommer röra. Ett sånt svek mot alla Overwatch-fans.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Ett spel jag inte kommer röra. Ett sånt svek mot alla Overwatch-fans.

Sveket var när de inte uppdaterade spelet på över två år. Som Overwatch-fan är OW2 allt jag önskar: en anledning att komma tillbaka och fortsätta spela samt kontinuerliga uppdateringar med nya hjältar/maps/cosmetics.

The Ashen One

Spelat OW extremt mycket och min bror spela in Norska kvalet.
Nej vi kommer inte spela för att tävla.
Spelet är dött.
En uppdatering och kalla det en uppföljning är en skam.
Tråkigt nog kommer åter detta spel dö snabbt.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Spelat OW extremt mycket och min bror spela in Norska kvalet.
Nej vi kommer inte spela för att tävla.
Spelet är dött.
En uppdatering och kalla det en uppföljning är en skam.
Tråkigt nog kommer åter detta spel dö snabbt.

Enligt den statistik jag kunde få fram så blir spelet mer och mer populärt för varje år. Från att legat stadigt på 7 miljoner aktiva spelare till 9 denna höst 2022.

Man ska akta sig för att skapa sin egna världsbild utifrån sig själv och nära bekantskap. Lätt att man blir besviken då.


signatur

IDKFA

Medlem

Håller med om att gamblingmekaniker i spel kan bli fel men är lootboxes i OW1 gambling? Man fick väl inga direkta fördelar av items där och det var väl en ganska rimlig balans som rådde? Sen antar jag att man kan bli beroende av cosmetic items också men i princip alla spel har väl i så fall någon form av reward system man kan bli beroende av? Själva essensen av spel är att vara beroendeframkallande i sin natur för att bli framgångsrika.

Jag tolkar Vercadis post som att han tycker att spelet blir tråkigare för att det oftast brukar innebära mycket mer grind med en sådan affärsmodell och jag tar personligen mycket hellre lootboxes som går att köpa med random chance till cosmetic items för de som vill än en grind som stänger ute dig som spelare om du inte lägger ned väldigt mycket tid alternativt betalar för ny content. Det finns ju ett argument för att det blir mer beroendeframkallande om du känner dig tvingad att "logga in" varje dag för att få en reward.

Ett extremt exempel är ju World Of Something spelen, du spelar aldrig med jämna villkor i matcherna för att alla spelare konstant är på olika grind-nivåer. Även Tribes: Ascend som var ett ganska bra spel dog för att en del klasser var låsta bakom grind/pay-walls. Kanske kan Blizzard hitta en lagom nivå av grind och endast ha cosmetic unlocks, men jag är lätt skeptisk, företag brukar ha en tendens att vara för giriga.

Grind är i mitt tycke ett gissel som förstört stora delar av spelindustrin, börjar förvisso bli gubbe men vad hade Quake, Tribes och Counter Strike varit om de var designade som free to play spelen idag?

PS: Är inte påläst exakt om vad planerna är för OW2, gillade att casually spela OW1 under en tid.

Medlem
Skrivet av Korken:

Håller med om att gamblingmekaniker i spel kan bli fel men är lootboxes i OW1 gambling? Man fick väl inga direkta fördelar av items där och det var väl en ganska rimlig balans som rådde? Sen antar jag att man kan bli beroende av cosmetic items också men i princip alla spel har väl i så fall någon form av reward system man kan bli beroende av? Själva essensen av spel är att vara beroendeframkallande i sin natur för att bli framgångsrika.

Jag tolkar Vercadis post som att han tycker att spelet blir tråkigare för att det oftast brukar innebära mycket mer grind med en sådan affärsmodell och jag tar personligen mycket hellre lootboxes som går att köpa med random chance till cosmetic items för de som vill än en grind som stänger ute dig som spelare om du inte lägger ned väldigt mycket tid alternativt betalar för ny content. Det finns ju ett argument för att det blir mer beroendeframkallande om du känner dig tvingad att "logga in" varje dag för att få en reward.

Ett extremt exempel är ju World Of Something spelen, du spelar aldrig med jämna villkor i matcherna för att alla spelare konstant är på olika grind-nivåer. Även Tribes: Ascend som var ett ganska bra spel dog för att en del klasser var låsta bakom grind/pay-walls. Kanske kan Blizzard hitta en lagom nivå av grind och endast ha cosmetic unlocks, men jag är lätt skeptisk, företag brukar ha en tendens att vara för giriga.

Grind är i mitt tycke ett gissel som förstört stora delar av spelindustrin, börjar förvisso bli gubbe men vad hade Quake, Tribes och Counter Strike varit om de var designade som free to play spelen idag?

PS: Är inte påläst exakt om vad planerna är för OW2, gillade att casually spela OW1 under en tid.

Fast man kan ju säga att det är ojämna villkor till att folk använder bättre mus, tangentbord, skärm, setup osv. Det är ojämna villkor om folk använder Elite-kontroller jämfört med vanliga kontroller på konsol. Eller att det är ojämna villkor för folk har spelat FPS spel i årtionden som hoppar in i nytt FPS spel och "smurfar" lägre ranker tills de rankar upp till en rank där de tillhör...

CSGO är förresten designad som F2P spel. Men den har också ett stort gambling-problem även om det bara är kosmetiska. Titta hur många lotteri-sidor som har skapats där folk spelar bort sina skins. Titta hur mycket spelare lägger ner för att köpa lådor och nycklar i jakt på en kniv bara för att inte få det. Titta hur mycket pengar streamers lägger ner på lootlådor, som i sin tur gör tittare ecstatiska för att sedan själva köpa lådor i hopp om att få något.

Har även testat det själv, jag köpt lådor för att öppna när jag kört med polare, fått något halvbra, och då har några andra blivit sugna, köpt lådor och öppnat för att inte få något. Så om valet är mellan Lootlådor eller Battle Pass så är BP så mycket mer konsumentvänlig oavsett hur mycket grind det kräver.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår inte hur du inte kan förstå skillnaden. Gamling vs ingen gambling. Det är enorm skillnad.

Man fick dom gratis lol, riktigt dumt att försvara mtx.

Förstår inte hur en moderator som du antar att jag inte skulle förstå skillnaden. Väx upp. Låter mer som du är oförstående.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Förstår inte hur du kan tycka battlepass och ingame shop är bättre än lootlådorna som fanns i ettan. Denna förändring är ju bara för tjäna mer pengar på ow2. Antagligen anledningen många stora namn lämnade Blizzard också.

Jag förstår inte heller?

Jag har inte läst på, men i recensionen står det att ett battle pass kostar 200:-, och att första säsongen är 10 veckor.

Det ger 5 säsonger per år. Mao ska man nu alltså börja hosta upp 1000:- per år för att få samma sak som när man köpte spelet en gång för 6 år sen?

Jag tycker det ser ut som en extrem försämring.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Man fick dom gratis lol, riktigt dumt att försvara mtx.

Förstår inte hur en moderator som du antar att jag inte skulle förstå skillnaden. Väx upp. Låter mer som du är oförstående.

Spelar ingen roll om loot lådorna är gratis eller inte.
Dem ska fortfarande ses som simulerad gambling.

Det är alltid bättre att ha ett BP eller en item shop där du vet vad du får för dina pengar. Även om jag själv kan tycka att 200 spänn för ett 10 veckors BP är för mycket pengar. 79-100 kr som övriga spel brukar ta är lagom.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Spelar ingen roll om loot lådorna är gratis eller inte.
Dem ska fortfarande ses som simulerad gambling.

Det är alltid bättre att ha ett BP eller en item shop där du vet vad du får för dina pengar. Även om jag själv kan tycka att 200 spänn för ett 10 veckors BP är för mycket pengar. 79-100 kr som övriga spel brukar ta är lagom.

Jag vetefan. Jag spelade 1:an i 6 år utan att få nån addiction.

Startade precis spelet nu och ser att det alltså utöver detta battle pass är 80 nivåer med 10k exp i varje.
Så utöver att pröjsa 200:- tvingas jag sen farma 80 nivåer på 10 veckor för att få det jag betalt för?
Detta funkar inte alls för oss casual gamers som kanske spelar en dag här och en dag där.

Jag tar hellre en RNG i en lootlåda än ett krav på att sitta och farma.

Jag skulle säga att detta är en EXTREM försämring mot det gamla systemet.

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag vetefan. Jag spelade 1:an i 6 år utan att få nån addiction.

Startade precis spelet nu och ser att det alltså utöver detta battle pass är 80 nivåer med 10k exp i varje.
Så utöver att pröjsa 200:- tvingas jag sen farma 80 nivåer på 10 veckor för att få det jag betalt för?
Detta funkar inte alls för oss casual gamers som kanske spelar en dag här och en dag där.

Jag tar hellre en RNG i en lootlåda än ett krav på att sitta och farma.

Jag skulle säga att detta är en EXTREM försämring mot det gamla systemet.

Jo men bara för att du inte fått det så betyder det inte att andra inte har det.
Jag har 2 grabbar själv som jag håller stenkoll på vad dem spelar och det märks tydligt att spel med loot lådot eller packs påverkar barn i deras åldrar. Särskilt när det finns specifika "pack-opener" spel överallt bland mobil spelen. Jag vägrar låta dem spela dem även om dem tjatar om dem varje vecka.

Det är dessutom ingen som tvingar dig att köpa BP, du kan spela spelet utan att lägga ut en enda extra krona.
Speciellt om du som du säger spelar det casual, vilken betydelse har några skins i det fallet?
Spelar själv Halo Infinite casual lite då och då, men känner inget behov att lägga ut 100 kr på dess BP heller.

Hur man levlar upp sitt BP och i vilken takt man låser upp saker i sitt BP kan alltid förändras.
Halo var ganska snabba med justeringar i sitt BP, sen har vi även Fortnite som ändrar sitt BP upplägg ganska ofta än idag.
Alla spel som kör BP modellen kommer behöva justera sina leveling metoder i början.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Jo men bara för att du inte fått det så betyder det inte att andra inte har det.
Jag har 2 grabbar själv som jag håller stenkoll på vad dem spelar och det märks tydligt att spel med loot lådot eller packs påverkar barn i deras åldrar. Särskilt när det finns specifika "pack-opener" spel överallt bland mobil spelen. Jag vägrar låta dem spela dem även om dem tjatar om dem varje vecka.

Det är dessutom ingen som tvingar dig att köpa BP, du kan spela spelet utan att lägga ut en enda extra krona.
Speciellt om du som du säger spelar det casual, vilken betydelse har några skins i det fallet?
Spelar själv Halo Infinite casual lite då och då, men känner inget behov att lägga ut 100 kr på dess BP heller.

Skillnaden var att när jag spelade som casual kunde jag köra ett par timmar här och där, få en lootlåda och sen ha lite tur och få ett nice skin.

Nu är det ouppnåeligt för mig att plocka skins eftersom dom är låsta bakom 10 levels som måste hinnas med inom en ”säsong” för sen resettas progressen.

Jag förstår inte hur folk inte kan se skillnaden här.

Såg uppskattningar på allt mellan 30-80 timmar för att nå level 80.
Man har alltså bytt ”lotteriet” mot ett spelberoende i tiotals timmar av farm.
Framförallt när det sen verksr finnas ”dailys” och ”weeklys” som kräver att man ska in varje dag för att levels expen.
I MIN MENING så är detta ett extremt mycket sämre upplägg.

Medlem
Skrivet av whoo:

Skillnaden var att när jag spelade som casual kunde jag köra ett par timmar här och där, få en lootlåda och sen ha lite tur och få ett nice skin.

Nu är det ouppnåeligt för mig att plocka skins eftersom dom är låsta bakom 10 levels som måste hinnas med inom en ”säsong” för sen resteras progressen.

Jag förstår inte hur folk inte kan se skillnaden här.

Såg uppskattningar på allt mellan 30-80 timmar för att nå level 80.
Man har alltså bytt ”lotteriet” mot ett spelberoende i tiotals timmar av farm.
Framförallt när det sen verksr finnas ”dailys” och ”weeklys” som kräver att man ska in varje dag för att levels expen.
I MIN MENING så är detta ett extremt mycket sämre upplägg.

Och jag förstår inte betydelsen av skins om man spelar ett spel casual.
Du får spelet gratis dessutom.

Hur man levlar upp och hur mycket man kommer behöva spela kan alltid justeras.
Se på Halo som var snabb att ändra sitt BP för Infinite och även Fortnite som förändras väldigt ofta i dess BP.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Och jag förstår inte betydelsen av skins om man spelar ett spel casual.

Hur man levlar upp och hur mycket man kommer behöva spela kan alltid justeras.
Se på Halo som var snabb att ändra sitt BP för Infinite och även Fortnite som förändras väldigt ofta i dess BP.

Vad är skillnaden som casual och inte? Det var väl lika roligt för en casual att få ett skin som nån som nöter 40 timmar?

Men att ni inte förstår poängen jag försöker göra:

För att ta bort den stora läskiga evil vargen ”lootlåda” så har man istället ersatt det med en kostnad på 100-200:- per säsong och ett krav på tiotals timmar spelande…

Är det verkligen bättre att pressa folk till att logga in varje dag och nöta av alla dessa timmar? Jag säger att det är ett sämre beroende än lootlådorna.

Många av mina vänners barn har ”speltid” som deras föräldrar kontrollerar för att det inte ska gå överstyr, dom kommer inte ha en chans att nå level 80. Ska bli fint att se hur mycket bråk det kommer orsaka när ungarna kommer argumentera att dom ”måste få spela mer för att bli klara”.

Jag hade inte haft nått emot det nya systemet om det inte vore för att det resettades var 10:onde vecka. Om man bara fick plocka sina levels i lugn och ro, inga problem.

Så återigen, skillnaden för mig är att förr så kunde jag levla och spela lite seasonals och få några lådor tids som. Numera kommer sällanspelare som mig aldrig få in någon loot, klart det känns trist.

Utöver det borde man ju som absolut minimum fått något år av session pass gratis som OW1 ägare, men nej, här tog dom det gamla spelet från oss och tvingade in en i den här nya modellen.

Medlem

Loot lådor är absolut gambling men season pass är i min mening minst lika farligt då det är helt baserat på vanebildande mekanik, betala och sedan spela som satan för att inte förlora pengarna du har spenderat, perfekt för yngre spelare, se till att dom blir spelberoende ordentligt så dom betalar mer och spelar massvis mer.

Hade inte rört det här spelet även om jag fick drt gratis och tjänade lön på att spela ddet, blizzard/activision är absolut cancer i spelvärlden idag.
Oh how the mighty has fallen

Medlem
Skrivet av Finexis:

Loot lådor är absolut gambling men season pass är i min mening minst lika farligt då det är helt baserat på vanebildande mekanik, betala och sedan spela som satan för att inte förlora pengarna du har spenderat, perfekt för yngre spelare, se till att dom blir spelberoende ordentligt så dom betalar mer och spelar massvis mer.

Hade inte rört det här spelet även om jag fick drt gratis och tjänade lön på att spela ddet, blizzard/activision är absolut cancer i spelvärlden idag.
Oh how the mighty has fallen

Exakt. Skönt att det finns nån som verkar förstå.
Jag kommer se mig om efter en ny shooter.

Inaktiv
Skrivet av whoo:

Jag vetefan. Jag spelade 1:an i 6 år utan att få nån addiction.

Det där är vad som kallas anekdotisk bevisföring och något man bör akta sig för att använda då en person är en extremt liten testgrupp.

Det finns de som kan röka ett pack cigaretter i veckan i 70 år utan att få cancer men det råder ändå konsensus att cigaretter cancerframkallande.

Jag håller med om att detta är sämre för oss som sällan/aldrig gör mtx-köp i spel men loot lådor är per en del definitioner hazardspel och det är ett stort problem för många, inte minst unga.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Ett spel jag inte kommer röra. Ett sånt svek mot alla Overwatch-fans.

Förklara gärna sveket!

Alltså, heeeeeeelvete vad folk gnäller och spyr galla över Blizzard. De gör samma skit som alla andra nu. CoD är likadant, LoL gör samma, Valorant gör samma, Fortnite gör samma, Apex gör samma.
Folk måste väl för helvete begripa att de vill tjäna pengar på sina spel och de får mer spelare om de gör det F2P. Man behöver ju faktiskt inte köpa skit🤦🏼‍♂️

Personligen tycker jag de är underbart att de gjort spelet F2P så man kan locka in polare att testa spelet! Dessutom är inte battlepass så jävla dåligt heller. Man kan väl likna det med subscription till valfri MMO bara att MMO oftast inte är gratis från början!

Och ja, hellre Battle pass än loot-lådor alla dagar i veckan!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det där är vad som kallas anekdotisk bevisföring och något man bör akta sig för att använda då en person är en extremt liten testgrupp.

Det finns de som kan röka ett pack cigaretter i veckan i 70 år utan att få cancer men det råder ändå konsensus att cigaretter cancerframkallande.

Jag håller med om att detta är sämre för oss som sällan/aldrig gör mtx-köp i spel men loot lådor är per en del definitioner hazardspel och det är ett stort problem för många, inte minst unga.

Håller med dig, jag argumenterar för att det är en försämring för ”min grupp” spelare.

Dvs, man kan inte dra allt över en kant och säga att det nya systemet är superbra bara för att lootboxarna är borta.

————-

Ett annat sätt man hade kunnat bygga systemet på är samma 80 levels, men varje level får man själv välja vad man vill låsa upp. Vill jag då ha 2 skins kan jag spela 2 levels och vara klar.

Problemet är ju att det är just detta Blizzard inte vill. Dom fyller ut 70 av 80 levels med massa crap som ”sprays” som dom flesta inte vill ha, återigen för att tvinga fram spelandet.

Medlem
Skrivet av whoo:

Exakt. Skönt att det finns nån som verkar förstå.
Jag kommer se mig om efter en ny shooter.

Lycka till med det 🤣

Medlem

Är ju förfan bara samma spel fast med battlepass-cancer. Sjukt besviken. Trodde iaf de skulle förnya sig lite mer.


signatur

- pixelfantast

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vercadi:

Man fick dom gratis lol, riktigt dumt att försvara mtx.

Förstår inte hur en moderator som du antar att jag inte skulle förstå skillnaden. Väx upp. Låter mer som du är oförstående.

Jag försvarar inte mtx överhuvudtaget. Säger bara att lootlådor är värre än alternativet, i mitt tycke då.

Alltid roligt när folk som du ska försöka trycka ned mig med tanke på min roll som moderator, hur det nu skulle vara relevant till detta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av whoo:

Vad är skillnaden som casual och inte? Det var väl lika roligt för en casual att få ett skin som nån som nöter 40 timmar?

Men att ni inte förstår poängen jag försöker göra:

För att ta bort den stora läskiga evil vargen ”lootlåda” så har man istället ersatt det med en kostnad på 100-200:- per säsong och ett krav på tiotals timmar spelande…

Är det verkligen bättre att pressa folk till att logga in varje dag och nöta av alla dessa timmar? Jag säger att det är ett sämre beroende än lootlådorna.

Många av mina vänners barn har ”speltid” som deras föräldrar kontrollerar för att det inte ska gå överstyr, dom kommer inte ha en chans att nå level 80. Ska bli fint att se hur mycket bråk det kommer orsaka när ungarna kommer argumentera att dom ”måste få spela mer för att bli klara”.

Jag hade inte haft nått emot det nya systemet om det inte vore för att det resettades var 10:onde vecka. Om man bara fick plocka sina levels i lugn och ro, inga problem.

Så återigen, skillnaden för mig är att förr så kunde jag levla och spela lite seasonals och få några lådor tids som. Numera kommer sällanspelare som mig aldrig få in någon loot, klart det känns trist.

Utöver det borde man ju som absolut minimum fått något år av session pass gratis som OW1 ägare, men nej, här tog dom det gamla spelet från oss och tvingade in en i den här nya modellen.

Nej förstår inte alls det "roliga" i skins i ett FPS spel.

Men håller med dig om priset och 10 veckors gränsen där.
Men som alla andra spel så kan detta justeras eftersom.
Se återigen på Halo där du väljer själv vilket BP du vill spela emot och hur länge du vill, det kan släppas hur många säsonger av BP som helst men du kan fortfarande spela mot säsong 1 om du vill.

Fortnite justeras sina BP nivåer och leveling varje säsong. Man verkar utgå ifrån att level 100 ska vilken casual spelare som helst kunna nå medan dem som har Fortninte som sitt "main game" kan fortsätta spela för högre nivåer och låsa upp bonus styles för BP skinsen.

Så ja, OW2 Battlepass kanske inte ser så bra ut just nu men kan komma att justeras för att passa alla som andra live service spel.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Lycka till med det 🤣

Haha!

Ja, på ett sätt kan man vara lycklig att man är gammal och fick vara med från början, innan lootlådor och levels, när man gick in och spelade en runda för att ha kul i en runda

Oavsett hur man själv väljer att spela så blir det svårt när hela spelens population drivs av nån typ av farm.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Nej förstår inte alls det "roliga" i skins i ett FPS spel.

Men håller med dig om priset och 10 veckors gränsen där.
Men som alla andra spel så kan detta justeras eftersom.
Se återigen på Halo där du väljer själv vilket BP du vill spela emot och hur länge du vill, det kan släppas hur många säsonger av BP som helst men du kan fortfarande spela mot säsong 1 om du vill.

Fortnite justeras sina BP nivåer och leveling varje säsong. Man verkar utgå ifrån att level 100 ska vilken casual spelare som helst kunna nå medan dem som har Fortninte som sitt "main game" kan fortsätta spela för högre nivåer och låsa upp bonus styles för BP skinsen.

Så ja, OW2 Battlepass kanske inte ser så bra ut just nu men kan komma att justeras för att passa alla som andra live service spel.

Jo, man får väl se hur det utvecklar sig.
Men det värsta felet här är ju också att dom stängde ner OW1.
Den enkla lösningen hde ju varit att bara låta OW1 leva kvar så hade vi trötta gamla casuals fått stanna där

Problemet är väl att dom insåg det, och därför försöker tvinga över alla in i deras nya battle-pass-penga-maskin.

Skriv svar