Snabbkollen - Kommer du spela Overwatch 2?

Robot
Snabbkollen - Kommer du spela Overwatch 2?

Shooteruppföljaren släpptes i tisdags kväll och kan spelas gratis.

#blizzard, #overwatch-2, #snabbkollen


Medlem

Jag känner mig mest lite märkligt ointresserad. Jag hade superkul med OW1 i ett par år, och visst vore det kul att spela lite Mei och D.va igen, men samtidigt så har det här tagit så lång tid att all hype är bortblåst.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Mer ointressant spel får man nog leta efter i soptunnan med cyberpunk och flera.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Laddade ner det, men sen såg jag att det är ju bara Overwatch 1.2.. Men nån match lär det väl bli om polarna frågar.

Medlem

När serverna funkar...

Medlem

Spelade betan och det räckte.

Medlem

Jag kommer lira! Inte litat Overwatch sen de begav sig! Tyckte det var kul då men inte blivit av sen. Nu när de blir cross progression så kommer jag lira en match då och de både på PC och PS5!

Medlem

Jupp. Började spela redan runt 20-tiden igårkväll. Har redan hunnit spela 6-7 timmar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Nån dag blir det. Men inte mycket mer.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Spelade betan och jag fattade inte riktigt grejen, det var ju precis som 1:an fast med lite nyare UI? Kändes som en större patch till 1:an än ett nytt spel. Jag tror inte jag kommer kasta mig över det direkt. Kanske spelar någon enstaka runda om alla andra i gänget tar initiativ till det först..

Medlem

Inte så exalterad. För likt 1:an. känns det som. Trodde det skulle vara mer wow faktor med OW2.

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har spelat ett par timmar idag, det är faktiskt rätt kul. Inte den typ av spel jag normalt brukar spela, men omväxling förnöjer väl lite då och då.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Har försökt. Dock var mitt konto skrivet som ett brittiskt?.. så kunde inte aktivera mitt telefonnummer, så väntar på att supporten nu ska godkänna att jag ändrar mitt land till Sverige..

Medlem

Gav det ett par timmars provlir. Inte i min smak. Tråkig utveckling av spelet. Blir att hitta något nytt. Kanske går tillbaka till TF2.

Har 2600 timmar loggade i OW1.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag har spelat extremt mycket Overwatch tidigare. Kommer spela Overwatch 2 tills jag tröttnar helt enkelt. Kan ta kort tid eller kan det ta lång tid.
Inte bestämt mig för om jag ska köpa battlepass. Det känns som lite skins för mycket grind.

Moderator | Testpilot

Tittade när Wakkaah streamade och det ser tyvärr ut att vara som jag befarade - en större uppdatering.

Likt hur Cyberpunk har fått uppdateringar på senaste med 1.3, 1.4 osv så känns detta som Overwatch 1.5 eller något i den stilen. Jag förstår att det kommer göra enorm skillnad att man spelar 5v5 istället för 6v6 samt de ändringar de gjort på hjältar, men det känns inte riktigt som det är ändringar nog för en uppföljare och kalla det "Overwatch 2". För mig som haft ett svalt intresse är det inte tillräckligt för att få mig att testa.

Med det sagt, om någon har en bra video som senare förklarar skillnaden på ett bra sätt så tittar jag gärna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag ska pröva det.
Laddade hem det på Xboxen igår men fick aldrig igång det.

Jag spelade aldrig 1an.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Är väl bra att dom inte helt gjort om spelet, det är väl en förutsättning för att nå en vettig nivå av e-sport? Tänk om CSGO hade blivit ett totalt omarbetat spel?

Medlem

Nej, spelar inte sådana sorts spel.

Medlem

Det blir nog att testa. Första spelet var trots allt roligt i något halvår-år.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Kommer testa det när de lägger in pve mode

Medlem
Skrivet av Boomer:

Gav det ett par timmars provlir. Inte i min smak. Tråkig utveckling av spelet. Blir att hitta något nytt. Kanske går tillbaka till TF2.

Har 2600 timmar loggade i OW1.

Är lite nyfiken, hur kan det inte vara din smak om du har 2600h i originalet? Det är ju tyyyyp samma spel😅

Medlem

Kommer starta spelet, testa någon match eller två för att testa skillnaderna. Ni som testat, är Göteborgs-kartan tillgänglig?

Medlem

Klart jag kommer köra lite när sugen faller på..har inte provat än, men det ska ju vara mycket till ifall det skulle vara sämre än "ettan". Men visst, ifall deras "season pass" suger så lär jag välja bort det helt.

ELF
Medlem

Har inte äns kört OW1. Är inget vidare sugen på den speltypen. Har dock kört Brink litegrann...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Testade första overwatch i 15-20min sen stängde jag av och avinstallerade...hoppar nog över 2an oxå

Medlem

Jag kommer testa det ett tag ja. Får se hur länge det håller intresset uppe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

cle
Medlem

Kommer absolut att spela. Har längtat sedan sista betan som kördes! Kommer köpa Battle Pass premium direkt också!

Medlem

Absolut inte🙂

12
Skriv svar